בעולם

טראמפ ממשיך להסתבך: ההקלטה הסודית נחשפת

ההקלטה, שעל פי CNN הגיעה מפגישה ביולי 2021 בינו לבין כמה אנשים שעבדו על הביוגרפיה של ראש הסגל לשעבר שלו; בהקלטה נשמע הנשיא לשעבר מפשפש בניירות ואומר: "זה סודי ביותר"
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, freepik)
כלי התקשורת בארצות הברית פרסו הקלטות בהם נראה שדונלד טראמפ מודה בכך ששמר מסמכים מסווגים אחרי שעזב את הבית הלבן. בהקלטה, שפורסמה לראשונה ב-CNN, נשמע הנשיא לשעבר מפשפש בניירות ואומר: "זה סודי ביותר". טראמפ הודה בחפותו באשמות פדרליות של טיפול לוקה במסמכים רגישים.
כאמור, CNN הייתה הראשונה לפרסם את ההקלטה בת שתי דקות בערך, שלדבריה הגיעה מפגישה ביולי 2021 במועדון הגולף של טראמפ במדמינסטר, ניו ג'רזי, בינו לבין כמה אנשים שעבדו על הביוגרפיה של ראש הסגל לשעבר שלו, מארק מדוז.

טראמפ נשמע אומר "אלה הניירות" ומתייחס למסמך על איראן, אותו הוא מכנה "סודי ביותר". "זה נכתב על ידי הצבא וניתן לי", הוא אומר. "כנשיא יכולתי להסיר את הסיווג. עכשיו אני לא יכול, אתה יודע, אבל זה עדיין סוד". נראה שזו אותה הקלטת אודיו שצוטטה על ידי התובעים הפדרליים בכתב האישום שלהם נגד טראמפ. עם זאת, לא ברור מכתב האישום אם המסמכים שהתייחסו אליהם בהקלטה נמצאו אי פעם על ידי החוקרים.
התובעים טוענים שהנשיא לשעבר הראה מסמכים מסווגים לאנשים ללא אישור ביטחוני בשתי הזדמנויות, כולל סופר ושני אנשי צוות. טראמפ מואשם ב-37 סעיפים של שמירת מסמכים מסווגים באופן בלתי חוקי ושיבוש מאמצי הממשלה להחזיר אותם - האשמות שהכחיש שוב ושוב. הוא אמר שכל המסמכים שלקח עמו מהבית הלבן נגרסו, אך נראה שהקלטת האודיו שפורסמה סותרת זאת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה