בעולם

דונלד טראמפ נעצר בפעם השנייה: "העונש עד 20 שנות מאסר"

נשיא ארה"ב לשעבר נאשם בפרשת המסמכים המסווגים שנמצאו באחוזתו, לאחר שלפני כחודשיים נעצר בפרשת דמי השתיקה לכוכבת הפורנו. טראמפ לתומכיו: "הם רוצים לקחת את החופש שלי כי לא אתן להם לקחת את החופש שלכם"
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, freepik)
נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ נעצר אתמול (שלישי). המעצר הזמני התרחש בעת הדיון הראשון בבית המשפט הפדרלי במיאמי, בכתב האישום שהוגש נגדו בפרשת המסמכים המסווגים. בדיון הוקראו לו כל סעיפי האישום והוא כפר בהאשמות.
טראמפ נעצר לאחר שסוכני FBI פשטו על אחוזתו מאר-א-לאגו שבפלורידה באוגוסט האחרון, ומצאו למעלה ממאה מסמכים מסווגים, שחלקם כללו מידע על היכולות הצבאיות של ארה"ב ושל מדינות נוספות, וחלקם קשורים אפילו ליכולות הגרעין של אמריקה. מדובר בעבירות שהעונש המקסימלי עליהן הוא 20 שנות מאסר.

הנשיא לשעבר שוחרר מעצר בתום הדיון, והוא הראשון אי-פעם מבין נשיאי ארה"ב שמוגש נגדו כתב אישום פדרלי. כזכור, זו הפעם השניה שטראמפ נעצר, לאחר שלפני חודשיים הואשם בניו יורק ברישום מסמכים כוזב בפרשת דמי השתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס. טרם נקבע מועד לתחילת המשפט, שצפוי להמשך לתוך מערכת הבחירות ב-2024, ואולי אף לאחריהן.
טראמפ, שחוגג היום יום הולדת 77, טוען כי ההאשמות נגדו נובעות מרדיפה פוליטית. לאחר הדיון אמר כי "הממשלה איבדה שליטה" וכי "המדינה מושחתת". הוא הודיע כי כשייבחר, ימנה תובע מיוחד שירדוף את הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן "המושחת ביותר בתולדות ארה"ב", וכל משפחתו. "הם רוצים לקחת את החופש שלי כי לא אתן להם לקחת את החופש שלכם", אמר טראמפ, "הם רוצים להשתיק אותי כי לא אתן להם להשתיק אתכם. הם לא באים אחריי, הם באים אחריכם. לעולם לא אזוז". תומכיו נאספו מחוץ לאתר הנופש שלו להביע תמיכה במועמדם לנשיאות.
למרות כתבי האישום, טראמפ ממשיך להוביל בסקרי הפריימריז בקרב המפלגה הרפובליקנית. סקר של סוכנות הידיעות רויטרס העלה כי כ-81% מהרפובליקנים מאמינים שהנשיא לשעבר נתון לרדיפה פוליטית. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה