בעולם

טראמפ מסתבך: עומד בפני כתב אישום נוסף - לפני הבחירות

אחרי שכבר נאשם בפרשת דמי השתיקה לכוכבת הפורנו, ההערכות בארה"ב הן כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ יואשם גם בפרשת המסמכים הסודיים המסווגים שנטל לאחוזתו הפרטית
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, freepik)
נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ צפוי לעמוד לדין בפרשת המסמכים המסווגים, אותם נטל למעונו הפרטי לאחר תום כהונתו בבית הלבן. כך מדווחים כלי תקשורת בארה"ב.
על פי הדיווחים טראמפ כבר קיבל הודעה על כך שהוא יעד עיקרי בחקירה, אך הוא מכחיש זאת. כזכור, טראמפ כבר עומד לדין בניו יורק על פרשייה אחרת, בה על פי החשד זייף מסמכים כדי להסתיר את תשלום דמי השתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2016. כל זאת כאשר טראמפ מעוניין לרוץ מחדש בבחירות 2024.

התובעים בוחנים את העברת המסמכים לאחוזתו של טראמפ במאר-א-לאגו בפלורידה. בנכס שעל חוף הים נערך חיפוש באוגוסט האחרון ו-11,000 מסמכים נתפסו, כולל כ-100 שסומנו כמסווגים. חלקם סומנו כ'סודי ביותר'. זאת, לאחר שקודם לכן נתבקש טראמפ על ידי הארכיון הלאומי להשיב את המסמכים שלקח, אבל החזיר רק חלק מהם.
על פי החשד, טראמפ גם ניסה לשבש את החקירה, לאחר שהורה להעביר ארגזי מסמכים מאחוזתו אל מעונו האישי. טראמפ, מנגד, טען כי מהות החקירה היא רדיפה ממניעים פוליטיים נגדו.
הניו יורק טיימס ציטט שני אנשים שהעידו כי ההודעה על היותו של טראמפ יעד לחקירה הגיעה ממשרדו של ג'ק סמית', עורך דין לשעבר לפשעי מלחמה שהפך לתובע מיוחד. זה מגיע לאחר שהתובעים השיגו הקלטת אודיו של טראמפ, בה הוא מודה ששמר מסמך מסווג לאחר שעזב את הבית הלבן. הדבר מנוגד לחוק האמריקאי, בטענה כי הוא עלול לפגוע בביטחון הלאומי אם יפורסם ברבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה