בעולם

הפרשנות של יוליוס בר על דינמיקת האשראי בסין: "שיפור נוסף במומנטום"

סופי אלתמרט, כלכלנית בבנק ניהול העושר "יוליוס בר": "דו"ח האשראי האחרון מצביע על כך שההלוואות למגזר העסקי נותרו חזקות, מה שאמור לתמוך בהשקעות בייצור ובתשתיות בחודשים הקרובים, בעוד מגזר הנדל"ן עשוי להמשיך להתמודד עם רוחות עזות מהביקוש המאופק"
מערכת ice | 
מסחר בסין (צילום vecteezy)
סופי אלתמרט, כלכלנית בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", פרסמה את הפרשנות שלה על דינמיקת האשראי בסין: "לאחר דו"ח אשראי חזק באופן מפתיע בינואר, דינמיקת האשראי המשיכה לעלות על הציפיות בפברואר. כמו בדרך כלל, תזרימי האשראי חזקים בינואר ואז מאטים בפברואר. עם זאת, השנה תזרימי המימון המצרפי, המהווים מדד רחב של סך האשראי במשק, היו גדולים פי שניים מהממוצע ההיסטורי בחמש השנים האחרונות.
עלייה בהנפקת אג"ח ממשלתיות והלוואות חדשות וחזקות היו המניעים העיקריים מאחורי תזרימי המימון המצרפיים הטובים מהצפוי. ההלוואות למגזר העסקי המשיכו לשגשג, בתמיכת הרשויות בעידוד הבנקים להגדיל את ההלוואות למגזרים אסטרטגיים ובמאמציהם לשפר את המימון ליזמים. גם הלוואות חדשות למשקי בית הראו סימנים מהוססים של התייצבות. עיקר השיפור נבע מגידול בהלוואות צרכניות לטווח קצר, שייתכן שנתמכו על ידי הזמינות האחרונה של הלוואות זולות. ההלוואות למשקי בית לטווח בינוני וארוך, הכוללות בעיקר משכנתאות, עדיין היו בצד החלש, מה שמרמז על כך שרוכשי דירות פוטנציאליים נשארים זהירים. גם הגל האחרון של החזרי המשכנתאות המוקדמים מצביע על כך שהאמון בשוק הנדל"ן נותר מאופק.
ככלל, דו"ח האשראי האחרון מצביע על כך שההלוואות למגזר העסקי נותרו חזקות, מה שאמור לתמוך בהשקעות בייצור ובתשתיות בחודשים הקרובים, בעוד מגזר הנדל"ן עשוי להמשיך להתמודד עם רוחות עזות מהביקוש המאופק. אינפלציית המחירים לצרכן, שפורסמה גם היא השבוע, האטה ל-1.0%, המשקפת חלקית תנודתיות הקשורה לחגי ראש השנה הירחי. הירידה הרציפה הבסיסית במחירים הכוללים לצרכן ובמגזרי מוצרי הצריכה והשירותים בני הקיימא מצביעה על כך שההתאוששות בצריכה עדיין נמצאת בשלב מוקדם. הנתונים הכלכליים שפורסמו על מכירות קמעונאיות, ייצור תעשייתי והשקעות בנכסים קבועים ביום רביעי הבא יספקו תובנה נוספת לגבי ההתאוששות הכלכלית בחודשיים הראשונים של השנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה