בעולם

רוסיה מגייסת פלסטינים מלבנון להילחם באוקראינה

על פי דיווח במדייה ליין, מוסקבה מציעה שכר חודשי של 350 דולר למתגייסים והטבות למשפחותיהם, כאשר את מאמצי הגיוס מנהלים גורמים הקשורים לשגרירות הפלסטינית בביירות
מערכת ice |  7
רוסיה מגייסת פלסטינים ממחנות הפליטים בלבנון להצטרף ללחימה באוקראינה, כך עולה מדיווח באתר החדשות המדייה ליין. על פי מקור לבנוני בטחוני, רוסיה מציעה לשכירי החרב שכר חודשי של 350 דולר והטבות למשפחותיהם. 
על פי אונר"א, כ-210,000 פליטים פלסטינים (180,000 מלבנון ו-30,000 פליטים שברחו מהלחימה בסוריה) חיים בתוך ומחוץ ל-12 מחנות פליטים, כאשר 93% מהם חיים מתחת לקו העוני במדינה שכבר מתמודדת עם משבר כלכלי חריף ביותר. בנוסף, לבנון אוסרת על רוב הפלסטינים להתאזרח ומשאירה אותם במעמד פליט. מהלך זה מונע מהם לקבל תעודות זהות ולקבל שירותים ממשלתיים כמו בריאות וחינוך. כמו כן, אסור להם מבחינה חוקית להחזיק בנכס או להגיש מועמדות למשרות בכירות.
על פי הדיווח, כמעט כל המגויסים נולדו לאחר 1969, השנה האחרונה בה לבנון קיימה רישום אוכלוסין מלא ומקיף של הפלסטינים בגבולותיה. החור הבירוקרטי הזה מקשה על ביירות לעקוב אחריהם ומקל על הפלסטינים להתגייס ולנסוע לרוסיה מבלי שהרשויות ידעו.  
רובם מגיעים מעין אל-חילווה, מחנה הפליטים הפלסטיני הגדול ביותר בלבנון הממוקם בפרברי צידון, כ-50 קילומטר מגבול ישראל. 
בדיווח נאמר כי פעילים וארגונים הקשורים לשגרירות הפלסטינית בביירות הם המובילים את מסע הגיוס, כאשר רוב המתגייסים קשורים לחזית העממית לשחרור פלסטין ולפת"ח, שבראשה עומד יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. 
לפי הגורם הביטחוני הלבנוני, ארגון הטרור חיזבאללה גם עוזר בריכוז הגיוס ובעיקר מחפש צעירים הבקיאים בהפעלת מל"טים ולוחמת גרילה אורבנית.
לא ברור בדיוק כמה פלסטינים גויסו עד כה להילחם למען רוסיה, אך על פי ההערכות, כ-300 אנשים כבר סיימו אימונים מהירים ברוסיה והוצבו לחזית.
במחנה הפליטים עין אל-חלווה מתארגנת על פי הדיווחים קבוצה נוספת של כ-100 לוחמים נוספים. 
ריאד קאהוואג'י, איש אקדמיה לבנוני ביטחוני, אמר ל-מדייה ליין כי גיוס הפלסטינים אינו דבר כל כך מופרך.
"אין לי מידע ספציפי על הנושא הזה, אבל אני לא מופתע שזה קרה כי המצב במחנות עגום... ואין מקומות עבודה לצעירים", אמר קאהוואג'י. "במחנות הפלסטינים בסוריה ובלבנון יש אבטלה גבוהה, וזה לא מפתיע שהדברים האלה קורים".
השגרירות הפלסטינית בלבנון סירבה להגיב לדיווח, אך הוסיפה כי אין להם קשר למלחמה באוקראינה וכי הם אינם מעודדים פלסטינים להשתתף בה.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מצויין כך ייעלמו הפלסטינאים רד שלא יאשימו את ביבי (ל"ת)
    יגאל 03/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    שיקחו גם מאצלנו קצת, למה אפליה?
    אזרח 03/2023/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ובסופו של סיפור, תקום באירופה המדינה הפלסטינית. יש הרבה מהם כבר שם.
    סגור
  • 5.
    גיוס פלסטינים
    ששי העיראקי 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שפוטין ידבר עם ביבי אנחנו מוכנים לתרום לו את הפלסטינים שבארץ כולל ה350 דולר לחודש .ככה ניפטר מהם מהר וגם הומני .
    סגור
  • 4.
    גיוס פלסטינים על ידי רוסיה
    ביל 03/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כנראה שאף אחד ברוסיה לא מוכן להקריב את עצמו עבור פוטין והרוסים מנסים לגייס את האנשים הכי עניים בלבנון את הפלסטינים בשביל 350 דולר לחודש כסף קטן עבור סיכון חיים במילחמה שלא שייכת להם והם יהוו בשר תותחים לרוסים ואפילו לא יחזירו אותם בארונות לאחר מותם בקיצור עים יתגיסו
    סגור
  • 3.
    אם אפשר קצת לגוון מעזה (ל"ת)
    ג 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 2.
    פלןשתינאים מלבנון
    יואל שלב 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    4 1
    איזה יופי שהם מתנדבים לטובתה של רוסיה וגם מקבלים שכר שישארו שם
    סגור
  • 1.
    זה אומר שרבים ברוסיה לא מתלהבים לשרת...
    ק. פריש 03/2023/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הם מבינים שזה בא לשרת את האימפריאליזם הרוסי הנצחי. לרוסיה היתה הזדמנות בלתי חוזרת להצטרף לאירופה אבל נראה שהצד הברברי, אימפריאליסטי חוזר וכמו שאמרו, מה שאיוון לוקח הוא לא אוהב להחזיר. מענין, חומרי גלם לא חסרים ברוסיה של היום אבל זה לא מספיק להם. הם לוטשים עין על הליתיום של אוקראינה.
    סגור