השוק

חברת LG שוברת את שיא כל הזמנים: זה הסכום שהכניסה ב-2023

חברת LG מציגה את תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, וחשפה הכנסות של 84.2 טריליון וון דרום קוריאני (כ-62 מיליארד דולר) ורווח תפעולי של 3.55 טריליון KRW. (אלף וון הם 0.75 דולר). החברה שוברת את שיאי ההכנסות שלה זו השנה השלישית ברציפות
מערכת ice | 
ביתן LG בתערוכת MWC2015 (צילום Karlis Dambrans / flickr)
חברת LG מציגה את תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, וחשפה הכנסות של 84.2 טריליון וון דרום קוריאני ורווח תפעולי של 3.55 טריליון KRW. (אלף וון הם 0.75 דולר). החברה שוברת את שיאי ההכנסות שלה זו השנה השלישית ברציפות. הרווח התפעולי נותר יציב, ומתקרב לרמות שנראו בתקופה הקודמת של עצירה בביקושים.
למרות גורמים חיצוניים מאתגרים כמו האטה כלכלית וירידה בביקוש, עסקי הליבה של LG בתחומי מכשירי חשמל ביתיים ועסקי רכיבי הרכב המתפתחים הפגינו חוסן יוצא דופן, תוך שמירה על צמיחה מתמשכת בתקופה של שמונה שנים רצופות. ההכנסות המשולבות של עסקים אלו עמדו אשתקד על מעל 40 טריליון KRW, עלייה מהותית לאורך שמונה השנים האלה, מ-18 טריליון KRW בשנת 2015. במהלך אותה תקופה, צמח חלקם של שני תחומי העסקים הללו בסך הכנסות החברה מ-32.5 אחוזים ל-47.8 אחוזים.
הביצועים המשופרים באים בעקבות מאמצים אסטרטגיים של LG לשיפור הפורטפוליו העסקי שלה. החברה הרחיבה בהצלחה את עסקי ה-B2B שלה תוך זיהוי נקודות מפנה בשוק בשלב מוקדם ושילוב מודלים עסקיים חדשים במסגרות קיימות, כולל שירותי מנוי. המודל העסקי החדשני של תוכן חדשני  ומנוי לשירותים אותו מיישמת LG, הממנף את בסיס המשתמשים הנרחב שלה הכולל מאות מיליוני מוצרים המותקנים ברחבי העולם, תרם גם הוא להבטחת רווחיות איתנה.
במבט קדימה, אומרת החברה כי היא מחויבת לשינוי מתמשך, ממבנה מכוון עסקים בוגרים קיימים למבנה מכוון צמיחה עתידית. בשנה הנוכחית, תרכז החברה את מאמציה בפריצת גבולות עסקיים וגיאוגרפיים כדי למקסם את הפוטנציאל העסקי שלה. חברת המכירות והשיווק העולמית של LG פועלת לצמיחה נוספת והרחבת סל המוצרים, במיוחד בשווקים מתעוררים המציגים הזדמנויות צמיחה גדולות יותר.
חברת מכשירי החשמל ומיזוג האוויר הביתיים, LG Home Appliance & Air Solution Company, הציגה הכנסה שנתית של 30.14 טריליון KRW, לאחר שמונה שנים רצופות של צמיחה ותוך שהיא חוצה לראשונה את קו 30 טריליון KRW. הצגת מודלים עסקיים חדשים כולל שירותי מנוי, והרחבת נתח עסקי B2B בתחומים דוגמת מערכות חימום, איוורור וקירור (HVAC), רכיבים למערכות ופתרונות מובנים תרמו כולם לצמיחה זו. הרווח התפעולי רשם עלייה של למעלה מ-76 אחוזים בהשוואה לשנה הקודמת, והגיע ל-2.08 טריליון KRW.
בשנה הקרובה תאיץ החברה את השינוי במודל העסקי שלה, לרבות יוזמות מכירה ושירות ישירות לצרכן. המטרה היא להרחיב את הפריסה של מערכות הפעלה למכשירים ביתיים ולהרחיב את שירותי המנויים לשווקים בינלאומיים. בנוסף, צפויה התקדמות מהירה בבניית פתרונות בית חכם המשקפים את הקו המנחה של החברה "בית באפס עבודה".
במונחים של מוצרים, תחתור החברה להמשיך וליישם את הגישה האסטרטגית שלה לחיזוק מעמדה המוביל בשוק מוצרי הפרימיום בתחומים מרכזיים, כגון מכונות כביסה ומקררים, תוך הרחבת מערכים ספציפיים לאזורים גיאורגרפיים ושווקים מוגדרים. כדי לשמור על צמיחה מתמשכת במגזר ה-B2B, במיוחד בתחומים כמו HVAC, מתכננת LG לחזק את יכולותיה על ידי הקמת פעילות עסקית מלאה ומקומית הכוללת פיתוח מוצרים, ייצור ומכירות, תוך התמקדות במגמות החשמול הברורות באזורים כגון כמו צפון אמריקה ואירופה.
חברת הפתרונות לרכב LG Vehicle Solutions רשמה הכנסה שנתית של 10.1 טריליון KRW ורווח תפעולי של 133 מיליארד KRW. בשנה העשירית מאז הקמתה, החברה לא רק חצתה את רף ההכנסות של 10 טריליון KRW אלא גם רשמה שמונה שנים רצופות של צמיחה מאז החלה להציג את התוצאות העסקיות שלה באופן נפרד, ב-2015. חלקה של חברת הפתרונות לרכב בסך ההכנסות המאוחדות של LG גדל ל-12 אחוזים.
השנה, שואפת החברה להניע צמיחה חיצונית, למנף את צבר ההזמנות הקיימות המשמעותי שלה – ולרשום  צמיחה איכותית. בשוק מערכות המידע והבידור לרכב, מקדישה LG מאמצים לקידום יכולות בתחום כלי הרכב המוגדרים בתוכנה, תוך מתן מענה לצרכים של יצרני OEM.
בהסתמך על הטכנולוגיה המובחנת שלה שנצברה במגזרי מכשירי החשמל הביתיים וה-IT, תנסה LG לשפר עוד יותר את חווית הלקוח ברכב. בתחום רכיבי ההנעה לרכב חשמלי, e-Powertrain, צפויה LG להתמקד בחיזוק יכולות המוצר וחיזוק מערכי הייצור בחו"ל, כדי לשפר את ההיענות לדרישות הלקוחות. בקווי המוצר של פנסים ראשיים לכלי רכב, מתכוונת החברה להרחיב את עסקי מוצרי הפרימיום תוך שיפור היעילות התפעולית.
חברת מערכות הבידור הביתיות, LG Home Entertainment רשמה הכנסה שנתית של 14.2 טריליון KRW ורווח תפעולי של 362 מיליארד KRW. עסקי התוכן והשירותים המבוססים על פלטפורמת webOS ביצרו את מעמדם כמקור הכנסה חדש, והציגו עלייה משמעותית ברווח התפעולי בהשוואה לשנה הקודמת. ההכנסות ירדו מעט על רקע התאוששות איטית יחסית בביקוש למוצרי פרימיום כמו טלוויזיות  OLED.
בציפייה להתאוששות מתקדמת בביקוש לטלוויזיה השנה, תחתור LG לחזק הן את קו מוצרי ה-OLED בפלח השוק העליון והן את קו מוצרי ה-QNED, תוך יישום אסטרטגיה דו-מסלולית להובלת שוק הפרימיום. במקביל, מאיצה החברה את הפיכתה למעצמת תקשורת ובידור: בשנה הנוכחית, תטפח LG את עסקי הפלטפורמה של webOS כמיזם משמעותי הצפוי להניב הכנסות בהיקף של טריליוני וון דרום קוריאני.
חברת הפתרונות העסקיים, LG Business Solutions רשמה הכנסה שנתית של 5.4 טריליון KRW והפסד תפעולי של 42 מיליארד KRW. ההכנסות מהוות ירידה קלה בהשוואה לשנה הקודמת עקב עיכובים בהתאוששות הביקוש למערכות IT והפחתת השקעות של ארגוני מפתח. השקעות מוגברות אותן ביצעה LG בתחומי צמיחה עתידיים כמו רובוטיקה וטעינת רכבים חשמליים השפיעו על הרווחיות.
השנה ממצבת החברה את עצמה עם קו מוצרים תחרותי בעולם טכנולוגיות המידע, כולל צגי גיימינג ומחשבים מסדרת LG gram Pro, ותפעל לאיתור הזדמנויות עסקיות המכוונות לענפים שונים כמו גופי ממשל ובתי ספר. בתחום ה- B2B, שואפת LG להאיץ את המעבר מאספקת מוצרים בודדים לשילוב ואספקת פתרונות משלימים. ההשקעות בתחום יתמקדו בהיערכות לעתיד – ולא בביצועים לטווח קצר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה