השוק

החלטה דרמטית: האיסור לרכישת כאל מדיסקונט הוסר

משרד האוצר פרסם את תזכיר החוק שיבטל את האיסור המונע מגוף מוסדי לרכוש את חברת כרטיסי האשראי ״כאל״ מבנק דיסקונט, בהתאם להמלצות הצוות שהוגשו לשר האוצר
מערכת ice | 
אבי לוי מנכ"ל דיסקונט (צילום ישראל הדרי, Magma Images)
משרד האוצר פרסם אמש (שני) תזכיר חוק ליישום המלצות הצוות לבחינת החזקת גופים מוסדיים בחברות כרטיסי אשראי, בראשות הממונה על התקציבים יוגב גרדוס ובהשתתפות מ״מ הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון עמית גל והיועץ המשפטי של משרד האוצר עו״ד אסי מסינג, שהוגשו לשר האוצר בחודש מאי.
בהתאם להמלצות הצוות, במסגרת התזכיר מבוטל האיסור המונע כיום מגוף מוסדי לרכוש את חברת כרטיסי האשראי "כאל" מידי בנק דיסקונט. בנוסף, התזכיר קובע מגבלה על בנק בעל היקף פעילות בינוני, שחלקו 5%-10% מהמערכת הבנקאית, לשלוט בחברת כרטיסי אשראי.

צוות הבחינה הוקם בחודש ינואר בהמשך להחלטתו של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', להפריד את חברת כרטיסי האשראי "כאל" מבנק דיסקונט, בדומה לשתי חברות כרטיסי האשראי שהופרדו מהבנקים בעקבות חקיקת החוק להגברת תחרות בשוק הבנקאות בשנת 2017.
חוק זה קבע כי גופים מוסדיים לא יוכלו לרכוש את חברות כרטיסי האשראי מידי הבנקים, אך לא נאסר עליהם לרכוש אותן בעתיד. בכך, נוצר מצב ייחודי בו ״כאל״, בניגוד לשתי המתחרות שלה שכבר אינן בבעלות בנק, אינה יכולה להימכר כיום לגוף מוסדי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה