השוק

דירוג הקבלנים: זה הקבלן עם התשואה הטובה ביותר במאי

דירוג הקבלנים לחודש מאי מלמד יותר על ההערכות של המשקיעים על היכולת של הקבלנים לצאת מהמשבר בו נמצא שוק הנדל"ן, מהר ובמצב טוב יותר; הדירוג מלמד כי דווקא הקבלנים הקטנים יותר שלא פתחו פוזיציות גדולות מידי בשנים הטובות של השוק, הם אלה שיצאו מהמשבר הכי טוב
ניצן כהן |  1
נדלן (צילום shutterstock, פלאש 90)
דירוג הקבלנים לחודש מאי מגלה תמונה מעניינת. המשקיעים בשוק ההון מאמינים שדווקא קבלנים הקטנים יותר, אלה שהיה קשה להם להשיג מימון מספיק בשנים הטובות של ה שוק כדי לפתוח פוזיציות משמעותיות הם אלה שיצאו מהמשבר הכי מהר.
נסביר לרגע את הדברים. באופן עקרוני בשנים הטובות של שוק הנדל"ן הרי שכל קבלן שיכול היה להשיג מימון מספיק הסתער על מכרזים של רמ"י וקנה קרקעות כמעט בכל מחיר מתוך אמונה שהשנים הטובות ימשכו לנצח ובכל מצב ניתן יהיה למכור דירות ובכל מחיר ולכן אין חשיבות למחיר שמציעים במכרזים האלה. כל מה שצריך: להשיג מימון.

התהליך הזה הוא מה שמכביד מאוד על הקבלנים הגדולים כרגע. הם יושבים על קרקעות שרכשו במחירים גבוהים וקשה יהיה להם לגלגל את המחירים האלה למחירי הדירות בטווח הזמן הנראה לעין. דוגמא טובה לתהליך הזה הוא חנן מור שרכש קרקע יקרה מאוד בשדה דב וכעת הוא מממש לא מעט פרויקטים טובים (וזולים יותר) כדי לשמור על הקרקע היקרה בשדה דב.
נחזור לדירוג. באופן עקרוני הקבלנים הקטנים יותר הם זריזים יותר ואם הם לא עשו מהלכים מסוכנים מידי בשנים הטובות הרי שכשישתחרר השוק הם יוכלו להיות הראשונים עם נגישות להון (כי הם לא ממונפים יותר מידי עכשיו) ויוכלו להסתער על מי שאוחז בקרקעות בין אם זו המדינה או קבלנים אחרים שזקוקים למזומן. הדירוג של חודש מאי מספק הצצה להערכות של המשקיעים בשוק ההון. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכנה ללוקחי הפרוטקשין הבדואים
    מאיר 06/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה ביזיון
    סגור