השוק

קופות החולים בישראל במצוקה? הגירעון זינק ל־4.5 מיליארד שקל

הדוחות של קופות החולים בישראל לרבעון השלישי לשנת 2022 נחשפו, ומהם עולה כי הגירעונות שלהן, ללא תמיכה מיוחדת, הסתכם ב-4.5 מיליארד שקל, עלייה משמעותית מהשנים האחרונות. אז מדוע זה קורה ואיזו קופת חולים נכנסה לגירעון הגדול ביותר?
מערכת ice | 
קופות חולים (צילום ויקפדיה, יחצ, פייסבוק/מכבי)
הדוחות של קופות החולים בישראל לרבעון השלישי לשנת 2022 נחשפו, ומהם עולה כי הגירעונות שלהן, ללא תמיכה מיוחדת, הסתכם ב-4.5 מיליארד שקל. כך עולה מניתוח הדו"חות הכספיים שהכין האגף לפיקוח על קופות בחולים במשרד הבריאות והגיע לידי "כלכליסט", שם זה פורסם הבוקר (רביעי).
למעשה, מדובר בעלייה של כ־14% לעומת 3.9 מיליארד ברבעון אשתקד, ועלייה של 75% לעומת גירעון של 2.6 מיליארד שקל ב־2020, שכזכור גם הייתה שנת קורונה. הגידול הגבוה ביותר מגיע מכיוונה של קופת החולים כללית, שמבטחת למעלה מחצי מהישראלים. מאז 2019 הגירעון של הכללית ברבעונים השלישיים של כל שנה גדלים בקצב של חצי מיליארד שקל בממוצע בשנה והגיעו ברבעון השלישי של 2022 ליותר מ־2.5 מיליארד שקל.
באגף לפיקוח על הקופות חולים במשרד הבריאות מזהירים: "העלייה בגירעונות המוצגים, בשילוב הירידה בהיקפי התמיכות, מחייבים התייחסות והסדרה, לרבות לבסיס התקציב, שכן, ככל ומצב זה יימשך, קופות החולים יסיימו את שנת 2022 בגירעונות משמעותיים".
הסיבה לכך היא כי בעקבות הקורונה קופות החולים הגיעו לרמת שירות שהן לא מוכנות לוותר עליה, כאשר התחרות בין הקופות נעשית קשה מיום ליום. בנוסף, הוצאות הקופות החולים גדלו במהלך תקופת הקורונה, כאשר תקציב סל הבריאות לא עולה בקצב הנדרש או עולה בהתאם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה