השוק

נתניהו מאותת לחברות דירוג האשראי: ניישר קו עם בנק ישראל

לראשונה מאז נבחר מחדש לתפקיד ראש הממשלה, נפגש בנימין נתניהו עם נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, והשניים סיכמו כי תקציב המדינה לשנים 2023 ו-2024 לא יעמוד בסתירה למדיניות בנק ישראל; באופן שאינו מתיישב עם הסיכומים בפגישה, נתניהו עיגן את ההסכמים הקואליציונים בעקרונות התקציב
ניצן כהן ודוד זולדן |  4
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, יונתן זינדל)
לראשונה אז נכנסת לתפקידו מחדש כראש הממשלה, נפגש היום (שלישי) בנימין נתניהו עם נגיד בנק ישראל, אמיר ירון. ירון סקר בפני נתניהו את מצבה הכלכלי של ישראל ושיתף אותו בפעולות שעל הממשלה לעשות כדי, לפחות כלכלית, לשמור על יציבותה של הכלכלה המקומית.
במהלך הפגישה סקר הנגיד את מצב הכלכלה הישראלית ואת האתגרים העומדים לפניה, גם המקומיים וגם בפרספקטיבה בינלאומית. הנגיד הגיש לראש הממשלה תכנית לאסטרטגיה כלכלית שגובשה בבנק ישראל הכוללת המלצות מדיניות בשלל תחומים ודן עימו בסוגיות שונות לקראת חוק ההסדרים הקרוב.  הנגיד ירון שיקף לראש הממשלה סוגיות שונות שעלו בהקשר הישראלי בדיונים שקיים עם בכירי הכלכלה העולמית ועם בכירי חברות הדירוג בשבועות האחרונים.

נזכיר כי בתקופה האחרונה עולים חששות גדולים הנוגעים לממשלת נתניהו-חרדים-ימין החדשה בעיקר מהכיוון של הפגיעה במערכת המשפט והפגיעה בדמוקרטיה. חברות דירוג האשראי פנו לנגיד בנק ישראל שנחשב לדמות כלכלית בינלאומית מוערכת ושם הביעו את חששם מההתפתחויות בישראל, התפתחויות שעלולות להעיב על מיצובה הבינלאומי של ישראל עד כדי הורדת דירוג החוב של ישראל.
נתניהו שמבין היטב את המשמעות מרחיקת הלכת של החששות של חברות דירוג האשראי ניסה להרגיע את נגיד בנק ישראל (ודרכו את חברות דירוג האשראי) כי התקציב הקרוב לא יסתור את מדיניות הבנק המרכזי שכרגע לפחות היא מדיניות מצמצמת שנועדה בראש ובראשונה להילחן באינפלציה.
 
ההסכמים הקואליציונים עליהם חתם נתניהו (וניתן להניח שלא חותמים על הסכמים בלי כוונה לקיים אותם) מזרימים סכומים גדולים מאוד למקומות שאינם תומכי צמיחה וזו בעיה גדולה אך היא מתגמדת בהשוואה לבעיה שנוצרת בעיני חברות הדירוג והעולם החופשי, מהפגיעה בעצמאות מערכת המשפט.
מוקדם יותר נפגש נתניהו עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ ושם סוכם כי עקרונות תקציב המדינה לשנים 2023-2024. נתניהו וסמוטריץ' סיכמו עוד על גידור ההסכמים הקואליציוניים ועל הכוונה לשמור על מדיניות פיסקלית אחראית ומרוסנת, ועל התאמתה למדיניות המוניטרית של בנק ישראל למען שימור וייצוב כלכלת ישראל לארבע השנים הקרובות.
מנתניהו וסמוטריץ׳ נמסר: "בקרוב מאד, נביא לאזרחי ישראל תקציב וחוק הסדרים אחראיים, מוטי צמיחה ותשתיות, שיגעו בכל שכבות האוכלוסייה, יסייעו במאבק ביוקר המחייה ויצעידו את המשק הישראלי ומדינת ישראל קדימה.
"אל מול ההפחדות של האופוזיציה ופועלה חסר האחריות שנועדו לפגוע בעוצמתה הכלכלית של מדינת ישראל, הקואליציה מגובשת ואחראית ותעבוד יחד למען אזרחי ישראל. עוצמתה של מדינת ישראל נמדדת גם בעוצמת כלכלתה האיתנה ואנחנו נדאג בעזרת השם שתישאר כזאת".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תגידו בגלוי-מזרימים סכומי עתק לחרדים
    ע 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלא עובדים, לא תורמים ורק עושקים. ויש לומר, שמדיניות הממשלה תומכת בהנצחת העדר עצמאות כלכלית, בכך שלא עומדת על קיומם של לימודי ליבה. החילונים פראיירים ומממנים, והממשלה מצפצפת עליהם וממשיכה בעושק.
    סגור
  • 3.
    הנגיד וביבי
    אורני 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפליא אותי שאדם כביכול חכם מאמין לשקרן הלאומי אבל אל דאגה מדינת ישראל תאהד את הדירוג העולמי לא תוכל לגייס כסף ואז יבוא מיתון מטורף ואחרי זה מלחמת אזרחים מישהו מוכן להתערב על האפוקליסה הזו ,???
    סגור
  • 2.
    בסוף נצטרך ללמוד לשחות כי השחיתות מחסלת (ל"ת)
    אבו דראעי 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ביבי חיב לרצות את חרדים.
    שיייט 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ביבי יכניס את מדינה. לגרעון מלירדים של שקלים מי ישלם את זה אזרחים עבדים.ץ חל חרדים יכלו דבש.
    סגור