בארץ

נתניהו נפגש עם המלך עבדאללה בירדן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם המלך עבדאללה בירדן והשניים דנו על שיתופי הפעולה בין המדינות. המלך התמיד בקו המסורתי והדגיש את הצורך לכבד את הסטטוס קוו במסגד אל-אקצא"
דוד זולדן | 
בנימין נתניהו, עבדאללה מלך ירדן (צילום freepik, פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי, ויקיפדיה- European Union 2020– EP)
ראש הממשלה בנימין נתניהו טס היום לירדן, שם נפגש עם המלך עבדאללה השני. מדובר בביקור המדיני הראשון של נתניהו מאז חזרתו לראשות הממשלה בחודש שעבר. לנתניהו היסטוריה רבת שנים עוד מימי המלך חוסיין שידעו עליות ומורדות, שמחות ומבוכות. כעת מתמרן נתניהו עם היורש בתקופה רגישה עם הממלכה על רקע הניסיונות להסדיר כניסה גם ליהודים בר הבית.
לפי הודעת לשכת רה"מ, שני המנהיגים דנו בסוגיות אזוריות, בדגש על שיתוף הפעולה האסטרטגי, הביטחוני והכלכלי בין ישראל לירדן, התורם ליציבות האזור. כמו כן, ברכו השניים על הידידות והשותפות, ארוכת השנים, בין מדינת ישראל לממלכה הירדנית.
במקביל, בית המלוכה הירדני מסר בהודעתו כי המלך "הדגיש את הצורך לכבד את הסטטוס קוו ההיסטורי והמשפטי במסגד אל-אקצא ולא לפגוע בו. עוד הדגיש את ההכרח בשמירה על השקט והפסקת מעשי האלימות כדי לפתוח את הדרך לאופק מדיני לתהליך השלום, והדגיש את הצורך להפסיק כל צעד שיערער את סיכויי השלום".
עוד נאמר כי "המלך אישר מחדש את עמדתה הנחרצת של ירדן הקוראת למחויבות לפתרון שתי המדינות, המבטיח הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בקווי ה-4 ביוני 1967, שבירתה מזרח ירושלים, לחיות בשלום ובביטחון לצדה של ישראל".
בפגישה השתתפו סגן ראש הממשלה ושר החוץ הירדני איימן ספדי, מנהל לשכת המלך ג'עפר חסן, וראש המודיעין אחמד חוסני. מהצד הישראלי השתתפו ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש הסגל צחי ברוורמן, וראש השב"כ רון דרמר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה