השוק

יוצרת המשחק שכולכם שיחקתם פעם נרכשה בסכום עתק

החברה האחראית על סדרת המשחקים הפופולאריים GTA הודיעה כי היא רוכשת את זינגה, שפיתחה את המשחק הכי פופולארי בתולדות פייסבוק, תמורת יותר מ-12 מיליארד דולר
יאיר מור | 
משחקי וידאו (צילום פלאש 90)
עסקת ענק בתחום הגיימינג: Take2 Interactive הודיעה כי היא רוכשת את Zynga בעסקה שבמסגרתה יעברו כל מניות החברה הנרכשת לידי הרוכשת, ותמורתן יקבלו הבעלים 3.5 דולר במזומן ומניות טייק2 בשווי של 6.36 דולר נוספים. בסך הכל יקבלו בעלי מניות זינגה 9.86 דולר על כל מניה שברשותם – מחיר גבוה ב-64% ממחיר הסגירה של המניה ביום שישי האחרון – יום המסחר האחרון בארה"ב לפני סגירת העסקה. ההסכם מעריך את שוויה של זינגה ב-12.7 מיליארד דולר.
מדובר באחד ההסכמים הגדולים בתחום הגיימינג, ויחד מהוות שתי החברות את אחד מהגופים החזקים בשוק, עם עשרות משחקים, מאות מיליוני שחקנים ברחבי העולם והזמנות בשווי מוערך של 6 מיליארד דולר בשנה, כך לפי הערכת טייק2.
גם מי שלא מכיר את שמות שתי החברות, יזהה בוודאי את שמות המשחקים שלהן: טייק2 היא מפיצת ובעלת אולפן Rockstar Games, המפתח את סדרת המשחקים הפופולארית GTA, שהמשחק האחרון בו נמצא במקום ה-22 בעולם במספר השחקנים הפעילים – 140 מיליון נכון ללפני כשנה. בנוסף, היא מפתחת ומפיצה משחקי מחשב וקונסולות רבים אחרים; זינגה היא החברה שפיתחה את FarmVille, המשחק הפופולארי ביותר בשנים הראשונות של פייסבוק, ואחריו CityVille, שלו כ-100 מיליון שחקנים פעילים עד היום, ו-Words with Friends, ונחשבת לאחת מהחברות הגדולות בתחום המשחקים למכשירים ניידים. יחד מכסות שתי החברות את כל סוגי המשחקים והמכשירים.
 
לדברי טייק2, העסקה תחסוך לחברות 100 מיליון דולר בשנתיים הקרובות בעקבות איחוד ההוצאות שלהן, ותיצור הזדמנויות בשווי 500 מיליון דולר בשנה עבור החברה המאוחדת. יו"ר ומנכ"ל טייק טו, שטראוס זלניק, אמר כי "השילוב האסטרטגי הזה מאחד את מותגי (משחקי) הקונסולות והמחשב הטובים ביותר שלנו עם פלטפורמת הפרסום מובילת השוק והמגוונת למכשירים ניידים (של זינגה), שיש לה היסטוריה עשירה של חדשנות ויצירתיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה