השוק

החלה הפגישה הדו-יומית של הפד; תשואות האג"ח מתייצבות מתחת ל-4.2%

הפגישה הדו-יומית של ועידת השווקים הפתוחים (ה-FOMC) החלה וקונצנזוס ההערכות מדבר על כך שהריבית תיוותר מחר ללא שינוי אולם בישיבה של חודש ספטמבר, מתומחרת הורדת ריבית ראשונה; תשואות האג"ח מתייצבות מתחת לרמת ה-4.2%
ניצן כהן | 
ג'רום פאוול (צילום shutterstock, flickr/ Federalreserve, unsplash)
דיוויד סולומון, מנכ"ל גולדמן זאקס מעריך עם תחילת המפגש הדו-יומי של ועידת השווקים הפתוחים (ה-FOMC) שהוא מעריך כי עד לסוף השנה נראה הורדת ריבית אחת או שתי הורדות ריבית. הערכה זו מתכנסת לקונצנזוס התחזיות של הכלכלנים. הריראיון התקיים ברשת הטלוויזיה CNBC.
קונצנזוס ההערכות של הכלכלנים מדבר על כך שמחר הריבית בארה"ב תיוותר ללא שינוי ברמה של 5.5% אולם בפגישה שתהיה בחודש ספטמבר יוריד הפד את הריבית והתחנה הבאה תהיה בסוף השנה, אז הכלכלה תוכל לעכל את הורדת הריבית הזו.
קונצנזוס ההערכות האלה מתכתב עם נתוני המקרו שהמרכזי שבהם הוא קצב האינפלציה השנתי שירד בחודש יוני לרמה של 3% אחרי שבחודש מאי הקצב הזה עמד על 3.3%. הנחת העבודה של כולם מדברת על זה שהאינפלציה מתחילה להתכנס ליעד יציבות המחירים תוך כדי 'נחיתה רכה' של הכלכלה. כלומר ללא עלייה משמעותית בשיעור האבטלה שעמד בחודש יוני על 4.1% לעומת 4% בחודש מאי.
כרגע לפחות, במסחר בחוזים מתמחרת הורדת ריבית בשיעור של 100% בחודש ספטמבר הקרוב והדברים של מנכ"ל גולדמן זאקס מתכתבים עם הנתונים האלה.
כך או אחרת, סקר ה-ADP מראה שבחודש יוני התווספו 150 אלף משרות בעוד בחודש מאי התווספו 152 אלף משרות, מה שיכול לגזור סוג של מסקנה (ראשונית לגמרי) שגם תוספת המשרות החודשית מתמתנת ואינה מדביקה את קצב הריבוי הטבעי (כלומר קצב תוספת המשרות אינו מדביק את קצב ההצטרפות לשוק העבודה).
נתונים שתומכים בקונצנזוס ההערכות בוול סטריט מדברים על אינפלציית הליבה שהיא למעשה האינפלציה הקבועה (זו שמנוטרלת רכיבים תנודתיים) וזו עלתה בחודש יוני בקצב שנתי של 3.3% לעומת 3.4% בחודש מאי, כלומר הנתון הזה עדיין עמוק מעל יעד יציבות המחירים אבל הכיוון שלו טוב ומתכתב עם הנחות העבודה של המשקיעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה