השוק

הצלחה להשקת שירותי ה-eSIM: כל המספרים נחשפים

מנתונים ראשונים אחרי השקת שירותי ה-eSIM הרי שהציבור הישראלי נראה מאמץ את השירות החדש. מכאן הנתונים לפיהם הוא הטכנולוגיה מתקבלת באופן מהיר מאוד וזאת למרות שחברות הסלולר לא הורידו את מחירי חבילות הסלולר; כל המספרים, שבוע אחרי השקת השירות החשוב הזה
ניצן כהן |  8
חברות סלולר (צילום null)
שבוע אחד בלבד אחרי השקת השירות החשוב של ה-eSIM נראה שהוא רושם הצלחה לא מבוטלת וכעת נותר להמתין לחברה שתשבור את השוק עם חבילות זולות וזו עליית מדרגה משמעותית בתחרות בישראל.
אם כן, מנתונים של חברות הסלולר עולה כי כמה אלפי בודדים עשו שימוש בשירות ה-eSIM וזה נתון משמעותי מאוד מאחר וחברות הסלולר לא השיקו חבילות זולות ולא שברו את השוק להוציא השקת השירות עצמו וכאן צריך להסיר את הכובע בפני פלאפון שהייתה הראשונה להציע את השירות הזה והעירה את השוק כולו מתרדמת חורף - כזו שלא עושה טוב ללקוחות.
נסביר כי eSIM הוא שירות שיל סים דיגיטלי, כזה שמוטמע בתוך הטלפון כך שאם רוצים לעבור חברה, חבילה או כל דבר אחר הרי שאין צורך במשהו פיזי אלא בסריקה של ברקוד שתשלח לכם החברה החדשה.
השירות הזה הוא שירות תחולל תחרות מאחר ובמרחק של כמה נקישות על המכשיר ניתן לעבור חברת סלולר וזה מסיר חסם פיזי משמעותי בתהליך המעבר בין חברות. לשירות יש עוד הטבה משמעותית והיא כל נושא השימוש במכשיר הטלפון בחו"ל.
היום שירותי הסלולר של החברות הישראליות בחו"ל יקר משמעותית מרכישת כרטיס סים מקומי וזה אומר שלפחות באופן תיאורטי, כשטסים לחו"ל המעבר בין החברה הישראלית לחברה הזרה בזמן השהייה שם, וחזרה לספק המקומי כשחוזרים הוא קל מאוד וניתן לחסוך מאוד שקלים בכל טיסה של משפחה ממוצעת לחו"ל. אגב, השירות הזה לשיחות בחו"ל היה קיים עוד קודם רק שלא הייתה אליו מודעות.
בעוד השירות הזה הושק בעולם כבר לפני הרבה זמן, חברות הסלולר בישראל נמנעו מההשקה המלאה, למרות שהשירות היה להן זמין. פלאפון הייתה הפעם מחוללת התחרות כשהשיקה לראשונה את השירות הזה.
על פי נתוני חברות הסלולר הרי ש-35% מכלל המכשירים בישראל תומכים כרגע בשירות הזה ואמנם מדובר במיעוט יחסי כרגע, אבל בדגש על כרגע בלבד כי לאט לאט מוחלפים מכשירים ועם מבצע שיווק גיוס לקוחות של אחת מהחברות הרי שנראה התניידות גדולה בין החברות לבין עצמן ולכל הפחות התהליך הזה ימנע התייקרות של השירות.
צריך לזכור את חברות הסלולר עצמן. אלה פועלות משני אינטרסים סותרים. האינטרס הראשון הוא שכל חברה תשמור על מצבת הלקוחות שלה ואז תהיה זליגה של המחירים כלפי מעלה ואנחנו מתכנסים לשוק מנוהל. האינטרס השני הוא למצוא בכל חברה את נקודת החוזקה ואז נראה חברות שהן "שחקניות מחיר" וחברות שהן "שחקניות איכות", חברה עם חבילה גדולה וחברה עם חבילה קטנה וכן הלאה - תחרות.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    לא ברור מה קורה עם מסלולים ללא דמי מינוי (ל"ת)
    כמו טוקמן 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    "כל המספרים נחשפים...״ (ל"ת)
    כתבה חובבנית 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 6.
    E Sim
    אפרים 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להוט אין אפשרות לשעון איסים, פלאפון רק שעון 1 בלבד סלקום רוצים לקוחות שבויים ולא נותנים להיות לקוח חברה עם esim רק לשעון ואני בבעיההה למה ישראלים מתיימרים להיות עם סטנדרטים אירופיים רק בגלל שאנחנו בני חסות של האמריקאיים מפה לשם נעבר למתחרים, רק מה כולם מסורבלים שאין חשק לעוד שעה המתנה על הקו
    סגור
  • 5.
    טלפונים עם esim יקררררים
    A 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הכי זול זה 1000+ שקל. לא קונה כאלה.
    סגור
  • 4.
    ראובן
    ראובן 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לחברה wecom היה מזמן את השרות הזה
    סגור
  • 3.
    esim רק של גלובוס נט
    אוהד 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכי מנוסים בתחום עם שירות מדהים קו אחד לשיחות וגם אינטרנט בכל מקום עם יתרה כספית שנשמרת תמיד שווה כל שקל אצלם
    סגור
  • 2.
    כולם גנבים ושקרנים.
    אידיוט 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כולם גנבים. יודעים רק לשקר ולגנוב. עם של שקרנים וגנבים.
    סגור
  • 1.
    ESIMO הכי טוב לחול
    שגיב 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    החברות בארץ נשארו יקרים לחול, איסימו הכי טוב
    סגור