בחירות 2022

שר הביטחון בני גנץ בטורקיה: "בעלת בריתנו הטובה ביותר"

שר הביטחון בני גנץ נפגש עם עמיתו הטורקי חולוסי אקאר וחלק שבחים על היחסים המתהווים מחדש בין המדינות: "טורקיה הוכיחה את עצמה כמי שפעלה להסיר איומים על חייהם של אזרחים ישראלים"
דוד זולדן |  1
בני גנץ וחולוסי אקאר (צילום freepik, פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, ויקיפדיה-MSC / Preiss)
שר הביטחון בני גנץ קיים היום ביקור מיוחד בטורקיה ונפגש עם עמיתו הטורקי חולוסי אקאר. מאוחר יותר ייפגש עם הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן.
בהצהרה משותפת עם שר ההגנה אקאר היום במשרד ההגנה באנקרה, אמר גנץ: "אני מבקש להודות על ההזמנה והאירוח, שהם קדימון להתפתחויות החיוביות הצפויות ביחסי הביטחון בין שתי המדינות. ישנם הרבה שדות שאפשר לשתף בהם פעולה, ולמצוא פתרונות גם למחלוקות באזור שלנו, בדיוק כפי שעשינו הבוקר בישראל בהסכם המשמעותי על הגבול הימי בלבנון. ההסכם שנחתם היום משקף את היכולת של מדינות לפעול למען שגשוג כלכלי ויציבות, והוא הסכם חיוני וטוב למדינת ישראל, ללבנון ולאזור כולו".
עוד אמר גנץ כי "טורקיה היא חברה חשובה בנאט"ו ויש לה יחסים חשובים עם ארה"ב שהיא בעלת בריתנו הטובה ביותר. הקשרים החיוביים הנרקמים בינינו, הם חיזוק משמעותי למדינת ישראל, שבאים בנוסף לקשרים המצוינים שלנו עם יוון, קפריסין ומדינות הסכמי אברהם. אני מקווה שישראל תוכל להשתמש בקשריה הנבנים עם טורקיה, גם בכדי לסייע בגישור על קונפליקטים באזור." עוד אמר שר הביטחון: "בשנה האחרונה, טורקיה הוכיחה את עצמה כמי שפעלה להסיר איומים על חייהם של אזרחים ישראלים".
לסיום הודה גנץ לעמיתו ואמר "אני מבקש להודות לנשיא ארדואן ולשר ההגנה אקאר, על שיתוף הפעולה מציל החיים הזה. אני מאמין שאפשר לעשות עוד הרבה על מנת להקטין את השפעתם של גורמים המבצעים פעולות טרור מול אזרחים. אני בטוח גם שחיזוק היחסים בין המדינות יוכל להיות בעל השפעה חיובית על הזירה הפלסטינית וזירות נוספות." לבסוף אמר שר הביטחון: "אני שמח שסיכמנו להתחיל בפעילות שוטפת של הדרגים המקצועיים בכדי לחזור בהדרגה לשגרת עבודה משותפת בהיבטי הביטחון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כן רק שהוא יצטלם ללא הדגל !!! (ל"ת)
    אסף 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור