בחירות 2022

יאיא פינק: "הליכוד בוחר באינטרסים של אויבי ישראל"

יום החתימה על הסכם הגבול עם לבנון, המועמד הדתי במפלגת העבודה משגר מסר של תמיכה בלתי מסויגת בממשלה ואחרי כמעט שלושה עשורים הוא עדיין מכה על חטא ומתבייש במחנה הדתי בתקופה שקדמה לרצח רבין ומתקומם: "בן גביר חגג את רצח רבין ולא לגיטימי שיהיה שר בממשלת ישראל"
דוד זולדן |  4
יאיר (יאיא) פינק (צילום פלאש 90/ גילי יערי)
יאיר (יאיא) פינק הוא מועמד מספר 6 במפלגת העבודה, צעיר חובש כיפה סרוגה, דתי סוציאליסטי מזן נדיר שמזוהה עם הקיבוץ הדתי, הנוטה לקו ממלכתי ומזוהה עם השמאל הישראלי.
בריאיון ל-ice הוא מצדד בתחבורה ציבורית בשבת, מתבייש במחנה הדתי ערב רצח רבין ומפנה אצבע מאשימה לליכוד ומתפוצץ על הציונות הדתית ויו"ר עוצמה יהודית, בן גביר ואומר: "אני לא אופתע אם בחדרי חרדים בן גביר מעריץ את גולדשטיין ויגאל עמיר. אני גם לא אופתע אם הוא עדיין שמח מרצח רבין".
יום החתימה על הסכם הגבול עם לבנון נשמעים קולות בליכוד שלא לכבד את ההסכם הזה. זה לגיטימי או חציית קו אדום מבחינתך?
"כל מערכות הביטחון, המוסד, השב"כ, אמ"ן, כולם תומכים בהסכם הזה. בסוף המדינה נמצאת בסבב בחירות בלתי נגמר ויש אינטרסים ביטחוניים ומדיניים שאסור להזניח אותם בגלל שאנחנו בבחירות. בדיוק כמו שלא נקפיא פעולות נגד מחבלים בשכם. חבל שהאופוזיציה בהובלתו של נתניהו הופכים את ההסכם לאירוע פוליטי למרות שזה אירוע מדיני ביטחוני מהמעלה הראשונה".
אותו עיקרון יכול לתפוס לגבי מינוי הרמטכ"ל כי אם אנחנו בתקופת בחירות ולממשלת מעבר אין מנדט לקבל החלטות בסדר גודל לאומי אז בליכוד יכולים להגיד שלא חייבים לכבד   
"יש לנו רמטכ"ל אחד ומערכת שלטון חוק אחד וצריכים להתעלות מעל הוויכוחים הפוליטיים. שמעתי את דיסטל אומרת שכל הרמטכ"לים ילכו לצד השמאלי. היא בעצם מייצרת אי אמון עתידי במערכות הביטחון ואין לנו צה"ל אחר ואין לנו בתי משפט אחרים. צריך שיהיה גם קווים אדומים. הרמטכ"ל הרצי הלוי ראוי מאין כמותו והליכוד בוחר באינטרסים של אויבי ישראל ולא באינטרסים של מדינת ישראל. התגובות של קרעי על הסכם הגז ומינוי הרמטכ"ל מראות שהוא אופוזיציה למדינה ולא אופוזיציה לממשלה".
כשאתה שומע על פרשיות כמו גל הירש וסעדה אתה לא חושב שצריך לטלטל את המערכת המשפטית?
"יש לי ביקורת על בתי המשפט ושלטון החוק וחשוב שצריך לתקן אבל הדמוקרטיה שלנו תהיה בסכנה אם נשפוך את התינוק עם המים. אני רוצה לתקן ולא להרוס".
יש ניסיון לעצב את הסטטוס קוו מחדש?
"אני מבין שיש מיליוני ישראלים שלא שומרי שבת והדרישה שלא לאפשר תחבורה ציבורית בשבת היא גורם מספר אחת של הרחקת אנשים מיהדות. ברגע שאתה הולך על כפייה דתית, אנשים מתרחקים ממך. אני אומר כן ליהדות ולא לכפיה של יהדות".
האם הגישה הזאת לא פוגעת בצביון היהודי של המדינה?
"אני לא רוצה חלילה להפוך את השבת ליום כמו כל הימים. אני חושב שצריך לשמור על האופי המיוחד של השבת. אני שואף לגרום ליותר יהודים לראות את היתרונות הסוציאליים שיש בשבת".
ערב יום השנה לרצח רבין. איך מרגיש נציג מפלגתו חובש כיפה ביום הזה?
"ויכוח פוליטי לגיטימי הוא מחלוקת לשם שמיים. בן גביר חגג את רצח רבין ולא לגיטימי שיהיה שר בממשלת ישראל. ערב יום הזיכרון לרבין זה בסדר שיש מחלוקות על דרכו של רבין אבל אני משוכנע שאם בן גביר היה יכול להסית שוב נגד רבין הוא היה עושה את זאת שוב. בן גביר צמח מרצח רבין. הוא לא יגיד את זה כי היועצים שלו אמרו לו להוריד את התמונה של גולדשטיין אבל אני לא אופתע אם בחדרי חרדים בן גביר מעריץ את גולדשטיין ויגאל עמיר. אני לא אופתע אם הוא עדיין שמח מרצח רבין. לא שמעתי את נתניהו ובן גביר מתנצלים על ההסתה. אסור שהדבר הזה יחזור שוב. טעינו במסע ההסתה כששתקנו. אני חש מבויש בהסתה של הציבור הדתי נגד רבין. כשמזכירים את שם הציונות הדתית לשווא, הכיפה שלי מתכווצת. מבחינתי הם מפלגת הקיצוניות הדתית".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לא נמאס?
    משה 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר פינק ו"מקהלת השמאל"-לא נמאס לכם כל שנה לחזור על אותן מנטרות שחוקות בקשר לרצח רבין? לנו נמאס כבר!!!!!
    סגור
  • 3.
    אולי אם הייתם משתפים פעולה עם ביבי זה לא היה קורה?
    אמת 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הוא יכול לעשות אם גם סער וגם לפיד וגם העבודה לא רוצים לעבוד איתו ? אין ברירה אלא ללכת עם בן גביר , אתם הבעיה כי העם עדיין מצביע ביבי, והתקשורת מלבה את הכל שהיא אומרת שהבחירות זה כן ביבי לא ביבי אבל האמת שאנשים פשוט בוחרים ימין ושמאל, בגלל זה כעסו על בנט
    סגור
  • 2.
    השמאל משקר לעצמו ולנו , מסרו לארגון טרור אוצרות מדינה , (ל"ת)
    נו מה 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אוטוטו הזבל הזה ייעלם לפח הזבל של הפוליטיקה (ל"ת)
    בחסד 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור