דיגיטל וטק

ממשל ביידן נגד טוויטר? זה החוק שמסבך את אילון מאסק

X של אילון מאסק, מפסידה בבית המשפט לאחר שניסתה לחסום את חוק התמתנות התוכן במדינת קליפורניה. השופט המחוזי, וויליאם שוב, קבע כי כללי הגילוי כפי שהוגדרו בחוק אינם: "בלתי מוצדקים או מכבידים יתר על המידה"
מערכת ice | 
אילון מאסק והרשת החברתית X (צילום shutterstock)
הרשת החברתית X (טוויטר לשעבר), שבבעלות איש העסקים אילון מאסק, הפסידה במאבק לחסום חוק בקליפורניה אשר מאלץ רשתות מדיה חברתיות לחשוף בפומבי כיצד הן מבצעות ניהול תוכן בפלטפורמות שלהן.
X, הגישה בחודש ספטמבר האחרון את מדינת קליפורניה, בטענה שהחקיקה הראשונה מסוגה מפרה את ההגנות של חוקת ארצות הברית על חופש הביטוי. לפי החקיקה שהועברה בשנה שעברה על ידי מושל קליפורניה, ענקיות המדיה החברתית נדרשות פעמיים בשנה, להגיש דוחות על האופן שבו הן מתמודדות עם דברי הסתה ומידע מוטעה.
השופט המחוזי של ארה"ב, וויליאם שוב, דחה ביום חמישי את בקשתו של X להשעות זמנית את החוק, וקבע כי חובות הגילוי שלו הן "בלתי שנויות במחלוקת" ואינן "בלתי מוצדקות או מכבידות יתר על המידה בהקשר של חוק התיקון הראשון".
בתביעה ש-X הגישה נטען כי החוק: "מחייב חברות לעסוק בדיבור בניגוד לרצונן ומפריע באופן בלתי מותר" לשיפוט העריכה של פירמה ולוחץ על חברות להסיר "דיבור מוגן חוקתית".
בשל התנהלות בלתי תקינה בכל הנוגע לסינון תכנים X (לשעבר טוויטר), חוותה עזיבה של מפרסמים גדולים כמו: אפל, דיסני, IBM ועוד על רקע מחלוקת על רמות דברי השנאה והמידע השגוי בפלטפורמה והצהרותיו של מאסק עצמו.
נכון לעכשיו, X, גם נמצאת תחת חקירה של האיחוד האירופי, שפתח בחקירה בחברה על רקע חשד להפרות של חוק השירותים הדיגיטליים (DSA) של הגוש הקשור לתוכן על התקפות חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה