דיגיטל וטק

קשור למלחמה? הפרויקט הסודי של אילון ומאסק וצבא ארה"ב נחשף

חללית ה-Falcon Heavy של SpaceX שוגרה אתמול, לחלל למשימתה האחרונה ל-2023 והפעם, היא שוגרה כשהיא נושאת חללית מסתורית ששייכת לצבא ארה"ב שלפי השערות תבצע מחקר חדשני
מערכת ice |  1
חברת SpaceX בבעלות אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, flickr/ U.S. Air Force Academy)
חללית ה-Falcon Heavy של חברת  SpaceX, אשר בבעלות איש העסקים אילון מאסק, שוגרה לחלל למשימתה האחרונה ל-2023. השיגור בוצע אתמול (חמישי) במהלך שעות הערב, במרכז החלל קנדי של נאס"א שנמצא בפלורידה.
ה-Falcon של SpaceX נושאת את החללית X-37B ששייך לצבא ארה"ב. לפי דיווחים ידוע כי החללית שאינה מאוישת ופועלת באופן אוטונומי לחלוטין ומגיע לגבהים חסרי תקדים. ההשקה הועברה בשידור חי באתר האינטרנט של SpaceX. 
למרות שהשיגור פורסם בכלי התקשורת וברשתות החברתיות, עדיין, לא ברור מהי משימתו של החללית הצבאית לאן ואף ידוע כבר כי הפעילויות של ה-X-37B בחלל מהווה כמושא לשלל ספקולציות בקרב חובבי החלל ברחבי העולם.
X-37B דומה בגודלה למעשה למעבורת חלל של נאס"א והוא ניתן לשימוש חוזר ואוטונומי לחלוטין. החללית מבצעת מחקר בנושאים כמו העברת אנרגיית שמש מהחלל לשימוש חזרה על כדור הארץ וחקר השפעות הקרינה על זרעים בשימוש לגדל מזון. והמשימה הזו הטיול השביעי לחלל עבור ה-X-37B, מבטיחה להיות אפילו יותר מסקרנת מטיסות קודמות.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    החללית קטנה הרבה יותר ממעבורת החלל
    יוסי 12/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רואים שהכתב לא הקדיש מחשבה לפני שכתב
    סגור