דיגיטל וטק

אילון מאסק מעודד תוכן גזעני בטוויטר? שיטת הפעולה נחשפת

מהרגע שרכש איש העסקים אילון מאסק, את X (טוויטר לשעבר), הוא הדגיש את תמיכתו בחופש ביטוי אבסולוטי, מה שבא לרעתו בשבועות האחרונים. כעת, מסמכים שדלפו מראים את השינוי הדרמטי במדיניות סינון התכנים, אשר נותנת לגיטימציה לציוצים מסיתים
מערכת ice | 
פרסומים אנטישמיים וגזעניים ב-X - אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ וויסאם השלמון)
מהרגע שקנה את טוויטר והפך אותה ל-X, איש העסקים אילון מאסק, הרבה להדגיש כי הוא תומך בחופש ביטוי אבסולוטי. בשבועות האחרונים, ניכר כי הדבר בא בעוכריו כשהפרסומים האנטישמיים והגזעניים ב-X הובילו לבריחת המפרסמים הגדולים מהרשת הוותיקה אשר זכו להתקפות מצדו של מאסק. כעת, נחשף כי מדובר בשיטה מסודרת.
מסמכים פנימיים של X, אשר כוללים מסמכי הדרכה לעובדים חדשים, שהגיעו לידי Business Post האירי, ממחישים את השינוי הדרסטי במדיניות סינון התכנים של X מאז שנרכשה על ידי מאסק.
המסמכים שדלפו כוללים מדריכים להכשרת עובדים חדשים ומסמך קווים מנחים להסרת תכנים הוצגו פוסטים שבעבר הוסרו מ-X, וכעת ניתן להשאיר בפלטפורמה, כשאחד מהפוסטים הללו כלל את המילים הקשות: "התחנה הבאה בסיור שלנו בפולין היא אושוויץ. יהודים, זו התחנה האחרונה שלכם. רדו פה וקחו את כל המזוודות שלכם אתכם".
המסכים שפורסמו הועברו לעובדים בחברה בין החודשים יוני לאוקטובר של השנה, והם חושפים כי הנהלת החברה, הנחתה את חברי צוות הסינון התכנים לא להשעות משתמשים או להסיר פוסטים גם אם הם מכילים תוכני שנאה, כולל ציוצים המעודדים פגיעה באחרים, פוסטים המתייחסים לרצח המוני כדי להטריד אחרים וציוצים שנועדו "להפחיד אנשים שהם חלק מ'קבוצות מוגנות'" (למשל הפחדת אנשים על רקע גזעני, על רקע המגדר שלהם וכו').
בין המסמכים שדלפו ישנם שורה של הגדרות לציוצים, שבעבר היו נמחקים, וכעת יוכלו להתקיים בפלטפורמה באין מפריע, וניתן למצוא שם ציוצים שמכחישים אירועים אלימים כמו השואה; ציוצים מיניים הנשלחים למשתמשים ללא הסכמה; ציוצים שנועדו להטריד משתמשים אחרים על ידי שליחת תמונה של אדולף היטלר וציוצים שעוסקים ברצח המונים, ציוצים שקוראים לחרם על עסקים של אנשים על רקע גזע, מגדר ועוד.
השינויים בוצעו במסגרת המדיניות החדשה של X, שהוכרזה באפריל האחרון תחת הסיסמה Freedom of Speech, Not Freedom of Reach. על פי המדיניות הזו חופש הביטוי נמצא במרכז, ובמידת הצורך X תגביל את החשיפה של ציוצים בעייתיים אבל לא תסיר אותם לחלוטין. באחד המסמכים שדלפו לרשת נכתב כי: "משתמשים יצטרכו לחפש אקטיבית את התכנים שהגבלנו את החשיפה שלהם, כמו בכל מקום אחר באינטרנט".
עוד נכתב כי פוסטים שבהם יש פנייה מגדרית לא נכונה למשתמשים טרנסג'נדרים או "דד-ניימינג" השימוש בשמם הקודם של אנשים טרנסג'נדרים כבר לא מהווה עילה למחיקה, והחשיפה אליהם רק תיפגע. 
עם זאת, הוצאה מהארון של משתמשים מקהילת הלהט"ב עדיין נחשבת לעבירה שדינה מחיקת הפוסט של משתמשים. ב-X, באופן מאוד לא מפתיע, בחרו שלא להגיב על הדליפה והמידע שעולה מהשינוי הקיצוני במדיניות סינון התכנים ושל החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה