דיגיטל וטק

הפלטפורמות הגדולות אומרות "לא" לבינה המלאכותית של אפל

אחרי שהשיקה את רובוט אימון הבינה המלאכותית אפלבוט ב-2015, אפל השיקה בקיץ האחרון את Applebot-Extended, המאפשר לאתרים לחסום את השימוש בנתוניהם לצורך האימון.  מטא, קרייגסליסט והניו יורק טיימס כבר החריגו את הנתונים שלהם מהרובוט
שרון בירקמן | 
אפל ובינה מלאכותית (צילום shutterstock)
בקיץ האחרון אפל השיקה כלי חדש בשם Applebot-Extended, המאפשר לאתרים לשלוט על השימוש בנתוניהם לצורך אימון הבינה המלאכותית שלה. הכלי מאפשר לאתרים לחסום את הנתונים שלהם ממסד הנתונים של אפל בלי לפגוע בשימושיות של שירותי החיפוש שלה. הכלי הוא הרחבה לרובוט האינטרנטי של אפל, אפלבוט (Applebot). מאז הושק ב-2015, אפלבוט שימש לאיסוף נתונים עבור שירותי החיפוש של אפל כמו סירי וספוטלייט. 
אפל למעשה העניקה לאתרים שליטה רבה יותר על השימוש שהיא עושה במידע שלהם לאימון המודלים שלה. כעת, מספר פלטפורמות ופרסומים בולטים, כולל פייסבוק, אינסטגרם, קרייגסליסט, הפייננשל טיימס והניו יורק טיימס החריגו את הנתונים שלהם מהשימוש של אפל. מניתוח של מגזין Wired עולה כי שיעור האתרים שחוסמים את Applebot-Extended הולך ועולה. אתרים רבים כבר חסמו גם את הרובוטים של OpenAI, אנתרופיק וגוגל.

במגזין Wired מעריכים כי החסימה עשויה לנבוע משיקולי זכויות יוצרים ופרטיות. נושא הפרטיות מול אימון בינה מלאכותית נמצא כרגע במוקד דיון סוער. בהחלטה תקדימית הטילה הרשות להגנת נתונים בהולנד קנס של שלושים מיליון אירו על החברה האמריקאית קלירוויו שהרכיבה מאגר של אלפי תמונות פנים, אף שלחברה אין כלל נוכחות חוקית בהולנד או באיחוד האירופי. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה