דיגיטל וטק

חסימת X של אילון מאסק מגיעה לבית המשפט העליון בברזיל

המאבק המשפטי בין X לבית המשפט העליון בברזיל החל באפריל עם השעיית עשרות חשבונות על הפלטפורמה. היום הוא יגיע לשיא, עם הצבעה של בית המשפט העליון העשויה לקבוע את עתידה של  X בשוק הברזילאי. ההכרעה עשויה להשפיע גם על ענקיות טכנולוגיה אחרות כמו אפל וגוגל, שיחויבו לפעול בהתאם להחלטה זו
שרון בירקמן | 
אילון מאסק והרשת החברתית X (צילום shutterstock)
היום צפוי בית המשפט העליון בברזיל להכריע אם לאשר את ההחלטה לחסום את פלטפורמת המדיה החברתית X, לשעבר טוויטר. ההצבעה תתקיים בעקבות החלטת השופט אלכסנדר דה מוראס להפסיק את פעילותה במדינה.
באפריל הורה השופט דה מוראס על השעיית עשרות חשבונות מהפלטפורמה כיוון שהיו מעורבים, לכאורה, בהפצת מידע כוזב. חלק מהחשבונות שהושעו היו של תומכי הנשיא הימני הקודם, ז'איר בולסונארו.
ההחלטה הביאה לתגובה חריפה מצד מאסק, שטען כי השופט פועל ממניעים פוליטיים ומערער את חופש הביטוי במדינה. X סירבה למנות נציג משפטי מקומי ואף סגרה את הנציגות שלה בברזיל ב-17 באוגוסט. 

ב-28 באוגוסט הזהיר השופט דה מוראס את מאסק כי ללא מינוי נציג משפטי מקומי ל-X הפלטפורמה תיחסם בברזיל. ביום שבת ולאחר שמאסק לא נענה לדרישת בית המשפט, החליט השופט דה מוראס על יישום החסימה. השופט קבע בנוסף כי קנס של 50,000 ריאל ברזילאי (כ-8,910 דולר) יוטל על מי שיימצא משתמש בפלטפורמה דרך רשתות וירטואליות פרטיות (VPN).
במסגרת ההחלטה ניתנה לחברות כמו אפל וגוגל הוראה להסיר את האפליקציה של X מחנויות האפליקציות שלהן ולחסום את השימוש בה במכשירי iOS ואנדרואיד בתוך חמישה ימים.
בתגובה להחלטה, אמר מאסק: "חופש הביטוי הוא אבן היסוד של הדמוקרטיה, ופסבדו-שופט שלא נבחר בברזיל הורס אותו למטרות פוליטיות."
בית המשפט העליון של ברזיל ממלא תפקיד מרכזי באכיפת חוקים הנוגעים למידע כוזב במיוחד לאחר הבחירות האחרונות, שבהן עלה חשש להפצת מידע מטעה. בבית המשפט מכהנים 11 שופטים, המחולקים לשני תאים של חמישה חברים כל אחד, פרט לנשיא בית המשפט. התאים יכולים להצביע על אישור או דחייה של החלטות שהתקבלו על ידי כל אחד מהשופטים.
השופט דה מוראס הוא חבר בתא הראשון, שיבחן את החלטתו להטיל איסור על פלטפורמת X.
ברזיל היא אחד מהשווקים המרכזיים של X עם מעל 40 מיליון משתמשים פעילים. אובדן הגישה לשוק הברזילאי עלול לגרום לפגיעה כלכלית משמעותית עבור הפלטפורמה, שגם כך סובלת מירידה בהכנסות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה