קריפטו

כוכב "הכרישים" נפל בעוקץ: כיצד נעלמו מיליוני דולרים?

המשקיע המיליארדר מארק קיובן שידוע בהשקעותיו בשוק הקריפטו, מצא יום אחד כמה מיליונים חסרים בארנק הדיגיטלי שלו. לפי קיובן, הטעות הייתה הורדת האפליקציה הלא נכונה
מערכת ice |  1
מארק קיובן (צילום ויקיפדיה/Gage Skidmore)
היזם והמשקיע האמריקאי מארק קיובן נפל לכאורה קורבן להונאה של מטבעות קריפטו, כך מדווח באתרי החדשות בארה"ב. בשעות הערב של ה-15 בספטמבר 2023, התגלה כי ארנק המטבעות הקריפטוגרפיים של קיובן, MetaMask, בשם 'Mark Cuban 2', התרוקן מכ-8.7 מיליון דולר.
מי שגילה זאת לראשונה היה חובב קריפטו המכונה Wazz, שהבחין שהארנק נשאר רדום למעלה מחמישה חודשים. Wazz כתב על כך ברשתות החברתיות, והעלתה חששות לגבי הפעילות החשודה, שגררה שורה של אירועים שהובילו לחשיפת ההפסדים של קיובן.
קיובן, המשקיע שהתפרסם בתכנית "Shark Tank" (הכרישים) ברשת ABC, ידוע במעורבותו במיזמים עסקיים בתחום הקריפטו. המיליארדר אישר מאוחר יותר את היקף ההפסדים שלו. הוא חשף כי המתקפה לא רק הביאה לאובדן של חמישה אסימוני את'ריום (ETH) בשווי של כ-8,170 דולר במחירי השוק הנוכחיים, אלא גם הובילה להיעלמותם של נכסים דיגיטליים יקרי ערך אחרים. בין הנכסים שאבדו היו מטבעות USD (USDC), פוליגון (MATIC), וטוקנים של SuperRare ו-Ethereum Name Service.

עם זאת, זו לא הייתה קטסטרופה מוחלטת עבור המיליארדר. פעולה מהירה מצדו אפשרה לו להעביר USDC בשווי של כ-2 מיליון דולר ל-Coinbase Custody, ולמעשה מנעה את מרבית הנכסים שלו מגניבה על ידי העוקצים.
קיובן מאמין שייתכן שהפתח להונאה הגיע בעקבות כך שהוריד חיקוי או גרסה פרוצה של אפליקציית MetaMask, ובלי לשים לב העניק לרמאים גישה לארנקו הדיגיטלי. הוא סיפר שאפליקציית MetaMask התנהגה בצורה לא סדירה, קרסה מספר פעמים לפני שהאירוע התרחש.
זה לא ההפסד הראשון של קיובן הקשור למטבעות קריפטו. בתקרית הקודמת ב-2021, על פי הדיווחים, הוא נחל כישלונות פיננסיים כאשר TITAN stablecoin של איירון פיננסים חוותה קריסה קטסטרופלית במה שעל פי השמועות הייתה הונאת "rug pull"
ביום ראשון, פרצה נוספת הקשורה למטבעות קריפטו התגלתה כאשר בורסת המטבעות הקריפטו CoinEx חשפה כי הארנקים החמים שלה נפגעו. ב-12 בספטמבר 2023 זוהו עסקאות לא מורשות הכוללות מטבעות קריפטוגרפיים של את'ריום, Tron (TRON) ו-Polygon (MATIC), מה שהביא לגניבה של כמות ניכרת של נכסים דיגיטליים ששימשו לתמיכה בפעילות הבורסה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טעות חמורה בכתבה
    ?? 09/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא לא התרוקן מ-8.7 מיליון $ אלא מ-870 אלף $. מה נסגר.
    סגור