קריפטו

הונאת ענק בבורסת הקריפטו? מאות מיליוני דולרים נעלמו

ג'ון ריי, המנכ"ל החדש של FTX ומנהל הארגון מחדש הראשי, אמר כי בורסת הקריפטו פושטת הרגל נמצאת "בתהליך של הסרת פונקציונליות המסחר והמשיכה"
מערכת ice | 
סאם בנקמן פריד (צילום shutterstock, יוטיוב/ David Rubenstein)
עוד הודיע, כי בחברה כעת "מעבירים כמה נכסים דיגיטליים שניתן לזהות לאפוטרופוס חדש של ארנק קר", לפי להצהרה שצייץ היועץ הכללי של החברה, ריין מילר.
ההכרזה מגיעה כשהבורסה הכושלת חוקרת את מה שהיא מכנה "עסקאות לא מורשות" שהחלו תוך שעות לאחר ש-FTX הגישה בקשה להגנת פשיטת רגל של פרק 11 בארה"ב. הפריצה החשודה הוכרזה על ידי מנהל בערוץ הטלגרם של FTX, על פי חברת ניתוח הבלוקצ'יין Elliptic ואחריה ציוץ ממילר המצביע על כך שתנועות הארנק היו חריגות.
נתונים של חברת האנליטיקה הסינגפורית Nansen שפורסמו במהלך הלילה מראים תזרים נטו של יותר מ-2 מיליארד דולר מהבורסה העולמית FTX והזרוע האמריקאית שלה במהלך שבעת הימים האחרונים, מתוכם 659 מיליון דולר התרחשו ב-24 השעות הקודמות.
אליפטי מצאה כי 663 מיליון דולר באסימונים שונים נוקזו מארנקי הקריפטו של FTX. מתוך סכום זה, 477 מיליון דולר נלקחו בחשד לגניבה, בעוד שהיתר על פי ההערכות הועבר לאחסון מאובטח על ידי FTX.
אליפטי גילה שמטבעות יציבות ואסימונים אחרים מומרים במהירות לאתר מוכר בבורסה מבוזרת, טכניקה שלדברי החברה משמשת בדרך כלל על ידי האקרים על מנת למנוע את תפיסת ההובלה שלהם.
"הדרך שבה הנכסים האלה הועברו היא חשודה ביותר", אמר טום רובינסון, המדען הראשי של אליפטי. "דפוסי עסקה דומים מאוד נראו בעבר עם גניבות בקנה מידה גדול - לפיהן הנכסים הגנובים מוחלפים במהירות בבורסות מבוזרות, כדי למנוע תפיסה".
ראש ה-FTX החדש אמר שהבורסה מתאמת עם רשויות אכיפת החוק והרגולטורים הרלוונטיים לגבי ההפרה וכי היא עושה "כל מאמץ" כדי להבטיח את כל הנכסים בעולם.
מילר, היועץ המשפטי של FTX, אמר שההחלטה לדחוף נכסים דיגיטליים לאחסון קר נועדה "למתן נזקים בעקבות צפייה בעסקאות לא מורשות".
אנשים שבוחרים להחזיק מטבע קריפטוגרפי משלהם יכולים לאחסן אותו "חם", "קר" או שילוב כלשהו של השניים. ארנק חם מחובר לאינטרנט ומאפשר לבעלים גישה קלה יחסית למטבעות שלהם כדי שיוכלו לגשת ולבזבז את הקריפטו שלהם, בעוד שאחסון קר מתייחס בדרך כלל לקריפטו המאוחסן על ארנקים שהמפתחות הפרטיים שלהם אינם מחוברים לאינטרנט. הפשרה לנוחות עם אחסון חם הוא חשיפה פוטנציאלית לשחקנים גרועים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה