כסף וצרכנות

הפריים-דיי של אמזון נכשל השנה, זו הסיבה האמיתית

אמזון פריים דיי התקיים בשבוע שעבר, אבל אם לא שמתם לב לכך או לא רכשתם כלום, הדבר לא מפתיע כלל. על פי נתונים חדשים, מסתבר כי לאינפלציה יש על כך השפעה רבה. כל הפרטים על הכישלון הענק של אמזון ולמה הלקוחות לא נהרו להנחות של לפני החגים
מערכת ice | 
פריים דיי (צילום shutterstock)
הענקית אמזון הפיקה שני ימי הנחות בשנת 2022, האחד התקיים בחודש יולי והשני לפני שבוע בלבד, באמצע אוקטובר. יחד עם זאת, מסתבר כי יום ההנחות השני לא הלך טוב כמצופה עבור החברה וכי אחוז ההכנסות שנרשמו עבורה מעסקאות שהתבצעו ביום זה היו רק 5.7 מיליארד דולר, ביחס ל-7.5 מיליארד דולר שנכנסו בסבב הקודם.
מומחים מסרו ל-CNBC כי הייתה הפחתה של 30% לפחות בכמות העסקאות ביחס לפעם הקודמת וכי הרכישה הממוצעת עמדה על כ-46 דולר בעוד שבפעם הקודמת היא עמדה כל כ-60 דולר.
יתרה מכך נמצא כי לאחר שעשו סקר בקרב הלקוחות נמצא כי לאור האינפלציה 29% מהלקוחות חיכו לקנות את המוצרים שרצו במחיר נמוך יותר ולכן לא רכשו, בעוד ש-26% וויתרו לגמרי על מוצר שכן רצו אך שמצאו כלא הכרחי עבורם באותו הרגע. כמו כן, 17% רכשו רק מוצרים שהיו בהנחה ו-14% אמרו כי לא רכשו דבר שלא תכננו לרכוש מלכתחילה. 
מטעם אמזון לא נמסרה תגובה לנתונים הללו אך רק התקבלה הפנייה להצהרה קודמת של החברה, במסגרתה נאמר כי אמזון פריים דיי הושק בהצלחה גדולה לקראת החגים. לצד זאת, מומחים מאמינים כי מטרת החברה הייתה להיפטר ממלאי ענק של פריטים שהצטברו במחסניה, שהיו מבוקשים למדי בעיקר בתקופת הקורונה ולכן ביחס למטרה זו הפריים דיי צלח למדיי עבורה, אפילו שהמכירות לא עמדו בציפיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה