כסף וצרכנות

חברת החשמל בצרות. האם נראה בקרוב עליית מחירים לצרכן?

לאחר שוועד העובדים הכריז לפני שבועיים על סכסוך עבודה עקב מצבה הכלכלי של החברה, כעת מעוניינים ברשות החברות הממשלתיות לכנס את הוועדה לבחינת האיתנות הפיננסית של חברת החשמל ולבחון, בין היתר, את השפעות המלחמה על החברה 
מערכת ice |  1
חברת החשמל (צילום shutterstock, freepik)
בנובמבר 2023 עדכנה חברת החשמל את יעדי החוב שלה לתקופה שבין 2024 ל–2030 וקבעה שהחוב לא יעלה על 40 מיליארד שקל בכל שנה. לאחר שהחברה לא עמדה ביעד זה הכריז ועד העובדים על סכסוך עבודה ביולי השנה. מצבה הכלכלי הקשה היה אחד הגורמים שהביאו להחלטה על הרפורמה במשק החשמל, במסגרתה הוחלט גם לכנס את הוועדה לבחינת האיתנות הפיננסית של החברה אחת לשנה. 
בנוסף, המצב הביטחוני עשוי לגרום להשבתת אסדות הגז המשמשות לייצור חשמל. בתרחיש כזה החברה תיאלץ לעבור לייצור חשמל באמצעות דלקים אלטרנטיביים ולרכוש מלאי נוסף של סולר. לפי דיווחי רשות החשמל, ייצור כזה יקר יותר פי 16 מייצור באמצעות גז.
על פי דיווח בכלכליסט, כבר לאחר הכרזת סכסוך העבודה ב-18 ביולי הודיעה רשות החברות הממשלתיות לחברת החשמל כי הוועדה תתכנס בספטמבר וביקשה מחברת החשמל להעביר לידי הוועדה נתונים על מצבה הפיננסי עד לאמצע אוגוסט השנה. מטרות הדיון בוועדה הן עדכון יעדי החוב עד 2030 ובחינת ההשפעה של הגדלת מלאי הסולר של החברה. 
בניסיון להתמודד עם האתגרים הכלכליים, דורשים בחברת החשמל מרשות החשמל להעלות את המחיר לצרכן כבר החל בעדכון התעריפים הקרוב בינואר 2025.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הלוואה
    ויטלי סנדול 08/2024/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לדעתי.....עניים בישראל חייבים לקחת הלוואה ולעזוב את הארץ
    סגור