כסף וצרכנות

אלקטרה צריכה עולה בהכנסות, אך הפסידה 101.3 מיליון שקל ב-2023

אלקטרה מוצרי צריכה מסכמת את הרבעון הרביעי ושנת 2023: הכנסות החברה ב-2023 גדלו בכ-5.3% לכ-6.5 מיליארד שקל, הפסד המיוחס לבעלי המניות בסך של כ-101.3 מיליון שקל, לעומת רווח בסך של כ-102.9 מיליון שקל בשנת 2022
מערכת ice | 
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה (צילום shutterstock, יחצ אלקטרה)
קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה, מקבוצות מוצרי הצריכה המובילות בישראל, מפרסמת את הדו"חות הכספיים לסיכום הרבעון הרביעי ושנת 2023 כולה. הכנסות קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה בסיכום 2023, עלו בכ-5.3% לכ-6.5 מיליארד שקל, לעומת כ-6.2 מיליארד שקל בשנת 2022. העלייה נבעה בעיקר מגידול במכירות מגזר קמעונאות המזון, בעיקר כפועל יוצא של השקת Carrefour ברבעון השני של השנה, והמשך הסבת סניפים נוספים ברבעונים השלישי והרביעי.
בנוסף תרמו למכירות גם מגזר הספורט ופנאי, בין היתר בעקבות "מלחמת חרבות ברזל", שהביאה לגידול במכירות לסיטונאים (חברת סער), וכניסת Adidas לאיחוד החל מהרבעון הרביעי של 2022, וממגזר קמעונאות חשמל בו חל גידול בעיקר במכירות סניפים זהים ופתיחת סניפים חדשים. כל אלו, התקזזו באופן חלקי מקיטון במכירות מגזר מוצרי צריכה חשמליים בתחום סחר מותגים ומירידה במכירות מזגנים ומערכות אקלים.
  
החברה סיימה את שנת 2023 עם הפסד המיוחס לבעלי המניות בסך של כ-101.3 מיליון שקל, לעומת רווח בסך של כ-102.9 מיליון שקל בשנת 2022. עיקר ההפסד נובע ממגזר קמעונאות מזון, בעיקר בגין הוצאות אחרות, נטו, בעיקר בשל ירידת ערך מוניטין במגזר, תוכנית הרה-ארגון שהתבצעה וכן בשל הגידול בהוצאות המימון, נטו כאמור. בנטרול מגזר המזון, מסכמת החברה את 2023 עם רווח נקי מיוחס לבעלי המניות בסך כ-66.7 מיליון שקל, לעומת כ-156.3 מיליון שקל בשנת 2022. ההון העצמי של החברה ליום 31.12.2023 הסתכם לסך של כ-1 מיליארד שקל.
הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי לשנת 2023 עלו בכ-9.9% לכ-1.7 מיליארד שקל, לעומת כ-1.6 מיליארד שקל ברבעון המקביל של 2022. העלייה נבעה בעיקר מגידול במכירות במגזרים קמעונאות מזון, ספורט ופנאי (בעיקר בחברת סער) כתוצאה מגידול במכירות לסיטונאים בהשפעת מלחמת חרבות ברזל, שהתקזזה בחלקה בירידה במכירות המותג Adidas בהשפעת המלחמה, וכן מעלייה במגזר קמעונאות חשמל כאשר שינויים בסביבה העסקית נתנו רוח גבית לעליה בהכנסות המגזר, שהתקזזה עם ירידה במכירות חנויות הדיוטי-פרי בהשפעת המלחמה, ומקיטון במכירות מגזר מוצרי צריכה חשמליים.
החברה סיימה את הרבעון הרביעי של 2023 עם הפסד מיוחס לבעלי מניות החברה בסך כ-79.2 מיליון שקל, לעומת רווח נקי המיוחס לבעלי מניות החברה של כ-15.8 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2022. עיקר ההפסד ברבעון הרביעי של שנת 2023 נבע ממגזר המזון בעיקר כתוצאה מהפחתת מוניטין גלובל ריטייל, ומהוצאות רה ארגון. בנטרול מגזר המזון, הסתכם הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בכ-1.6 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-23.5 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2022.
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "אלקטרה מוצרי צריכה מסכמת את שנת 2023 עם המשך צמיחה בהיקפי הפעילות של הקבוצה. זאת, הודות למודל העסקי שלנו הנשען על פעילויות מגוונות בעלות ביקוש קשיח למוצרי החברה. את העלייה בהכנסות ברבעון הרביעי הובילו מגזרי קמעונאות מזון, קמעונאות חשמל ופעילות סער המחזיקה ברשתות Columbia, אאוטסיידרס ושבילים, שהינה חלק ממגזר ספורט פנאי. אלו נתנו מענה לביקושים שהתעצמו כחלק מהשפעות המלחמה. במהלך השנה ביצענו מספר מהלכים אשר חיזקו את איתנותה הפיננסית של הקבוצה ויאפשרו לה להמשיך ולהציג גידול בהכנסות ובפרמטרים התפעולים, ביניהם חיזוק ההון העצמי ב-Carrefour בהיקף של כ-270 מיליון שקל, הכנסת משקיע לחברה ועלייה לשיעור אחזקה של כ-48%, והשלמת תהליך ארגון מחדש ברשת. אנו ממשיכים בתהליך ההסבה של סניפי הרשת, וכיום נמצאים במשאים ומתנים להארכת הסכמי השכירות בחלק גדול מנכסיה".
עוד הוסיף: "תהליך ההבראה וההתייעלות העמוק שביצענו ב- Carrefour, יחד עם פרויקט הכשרות הגדול במהלכו אושרו מאות ממוצרי הרשת  והשקת מועדון הלקוחות שלנו, יעניקו תרומה משמעותית מאוד לחיזוק הקבוצה כולה ולהאצת צמיחתה כקבוצת מוצרי הצריכה המובילה בארץ, ויאפשרו לנו לפתוח את שנת 2024 עם חוסן עסקי ופיננסי בכל חברות הקבוצה, ולהציג צמיחה ורווחיות במהלכה. עם פרוץ המלחמה, נרתמה אלקטרה מוצרי צריכה לחיזוק כוחות הבטחון והעורף האזרחי. אנו מחזקים את חיילנו, שולחים תנחומים למשפחות השכולות ומקווים להשבת החטופים, בתקווה לימים שקטים וטובים יותר למדינה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה