קריירה ולימודים

גוגל מפסיקה את הפינוקים לעובדים: אלו ההטבות שיאבדו

גוגל מקצצת את ההטבות המפוארות לעובדים, בהן המטבחים המיוחדים, הפעילויות היקרות ושלל הוצאות מיותרות. גוגל גם תצמצם את ההוצאות שלה על ציוד שסופק לעובדים על ידי החברה, כמו מחשבים ניידים אישיים, במטרה לצמצם בהוצאות ולמנוע פיטורים של עובדים נוספים

מערכת ice |  5
גוגל ופייסבוק נפטרות מעובדים (צילום shutterstock)
אלפבית, חברת האם של גוגל מקצצת נתח רציני מהטבות העובדים המפוארות שלה, בעת שענקית הטכנולוגיה מתאמצת לצמצם עלויות ולעמוד בקצב המרוץ המתמשך לפיתוח בינה מלאכותית מתקדמת.
החברה תסגור כמה מ"מטבחי המיקרו" שלה שהיו מצוידים במשקאות וחטיפים חינמיים, וקפיטריות עם פופולריות פחות בקרב העובדים, כחלק מהמאמץ להתייעלות - על פי מזכר שנחתם על ידי סמנכ"לית הכספים של גוגל רות פורת ומנהלים בכירים אחרים. גוגל גם תצמצם את ההוצאות שלה על ציוד שסופק על ידי החברה, כמו מחשבים ניידים אישיים ועוד.

"הצבנו רף גבוה להטבות ושירותי משרד מובילים בתעשייה, ונמשיך בכך גם בעתיד. עם זאת, תוכניות מסוימות צריכות להתפתח בהתאם לאופן שבו גוגל עובדת היום", נכתב בתזכיר ששוחרר. מלבד החיסכון בעלויות, המנהלים אמרו כי "השינויים יצמצמו את בזבוז המזון ויטיבו עם הסביבה".
בנוסף, גוגל תנסה לשפר את היעילות של השרתים ומרכזי הנתונים שלה. החברה גם בוחנת "מרכז קנייה משופר" כדי לסייע בהפחתת עלות האספקה. "כפי שהצהרנו בפומבי, יש לחברה מטרה להגיע לחיסכון בר קיימא באמצעות שיפור המהירות והיעילות", אמרה גוגל בהצהרה. "כחלק מכך, אנו מבצעים כמה שינויים מעשיים כדי לעזור לנו להישאר מנהלי משאבים אחראיים תוך המשך מתן הטבות ושירותים מובילים בתעשייה".
אובדן הטבות נוספות עלול לפגוע עוד יותר במורל בחברה, שהציעה לעובדים כבר ממזמן שלל הטבות נוספות, החל ממזון חינם ועד לטיולי סקי קבוצתיים. כפי שדיווח הניו־יורק פוסט בינואר, גוגל פיטרה לפחות 31 מטפלים בעיסוי באתר החברה בקליפורניה בלבד, כחלק מגל הפיטורים שלה בינואר האחרון.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כל עוד המשכוררת200k$עד 500k$ בשנה, אז הכל בסדר (ל"ת)
    גוגו 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    טוב מאוד.קצת איבדו פרופרציות בשנים
    רלי 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האחרונות. במיוחד בבזבזנות של חדרי האוכל שעלותם השנתית מטורפת
    סגור
  • 3.
    מה המשמעות
    יסמין הנגבי 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גוגל בשנותיה הראשונות ולפי הספר של ועל החברה, "כך זה עובד", פינקה באופן ריאלי ולמען היצירתיות של עובדיה. היא גם ידעה מהו ביזבוז ולא השקיעה בציוד משרדי מפואר ודברים אחרים. תתפלאו. והיום גוגל חוזרת לתחום השפוי, ומזמנת אתגר נפלא לעובדיה: לעבוד! הקיצוץ ישפיע על מי? על מי שתרומתו אינה חשובה או מושפעת מבונוסים והטבות מסוימות, ואת אלו החברה מבטלת. זמנים מרגשים בגוגל. ועדיין מקום העבודה הכי טוב.
    סגור
  • 2.
    אוי
    ג 04/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוי יו יוי
    סגור
  • 1.
    נו זה היה ברור כל עובד עובד פתח קיוסק בבית מהצרכניה של
    צרלי 04/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מטבחים מיוחדים !קישקוש בגרוש.פינקו אותם יותר מידי מצד אחד, מצד שני בארץ ירזין סלע ענקית שלא רואה את הדבשת של עצמה .אילו עובדי גוגל היו רק יודעים איך הפינוק הזה נוצר לפעמים אולי היו מוותרים עליו מזמן
    סגור