רכב
לראשונה בהיסטוריה: רכב חשמלי שנוסע 100 שעות - ללא עצירה לטעינה
אלקטריאון עושה היסטוריה: מציגה, לראשונה בעולם, נסיעה רצופה מעל 100 שעות ברכב חשמלי - ללא הפסקה לטעינה. החברה בדרכה לקבוע שיא עולמי חדש בנסיעה ללא הפסקה של רכב חשמלי המוטען בטעינה אלחוטית תוך כדי נסיעה
לראשונה בעולם, חברת אלקטריאון ויירלס (Electreon) הישראלית, המובילה בעולם בפיתוח והטמעה של טכנולוגיית טעינה אלחוטית לרכבים חשמליים (EV), תקבע שיא עולמי, במסגרתו תתקיים נסיעה רצופה ברכב חשמלי, ללא עצירה לטעינה. הנסיעה מתקיימת במסלול שהוקם במטה החברה, בו מותקנת הטכנולוגיה של החברה.
הנסיעה תתקיים במשך 100 שעות רצופות, ללא הפסקה (המהוות למעלה מ-4 ימים מלאים), בתאריכים 21-24.5.23, ברכב מסוג טויוטה RAV4. עובדי החברה ואורחים ינהגו בכביש החשמלי בבית ינאי. בסך הכול, הרכב צפוי לנסוע כ-1,500 ק"מ, בלי כל צורך בעצירה לטעינה, וזאת על סמך חישמול של 25% מהמסלול בלבד.
חברת אלקטריאון היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה בתל־אביב, אשר הוכיחה את יעילות הטכנולוגיה פרי פיתוחה, במספר רב של פיילוטיים, מכרזים ופרויקטים מסחריים ברחבי העולם.
הנסיעה הרציפה תשודר ב-LIVE, מיום ראשון ה-21.05.23 ועד ליום חמישי ה-25.5.2023, בו יקבע השיא העולמי. מועד זה נבחר בשיתוף פעולה עם אקומושן המתקיים השבוע, ויאפשר למאות המבקרים מרחבי העולם להגיע למטה החברה בבית ינאי ולהתרשם משבירת השיא.
ביום רביעי הקרוב ה-24.05 החברה תארח במשרדיה בבית ינאי שותפים, אנשי תעשייה, מנהיגים פוליטיים ובכירים מחברות הרכב הבין-לאומיות.
במהלך הנסיעה, נבחנים ומוצגים ארבעה מדדים עיקריים: זמן הנסיעה (ימים ושעות מדוייקים), מרחק הנסיעה בק"מ, האנרגיה המועברת לרכב ונתונים על חיסכון בפליטת פחמן דו חמצני CO2, כתוצאה מנהיגה ברכב חשמלי (לעומת מנוע דיזל).
"טכנולוגיית הטעינה האלחוטית זוכה לתמיכה רחבה מאי פעם על ידי מובילים בתעשייה ומקבלי החלטות ברחבי העולם. אנו נמצאים בנקודת מפנה, מעבר מחזון למציאות." אמר אורן עזר, מנכ"ל ומייסד אלקטריאון "רק בחודש האחרון השקנו את הקו המסחרי הציבורי הראשון בגרמניה, אשר ניזון ממערכת הטעינה האלחוטית של החברה. במהלך השבועיים האחרונים הועברו לאוטובוס בפרויקט בגרמניה מעל ל-1 מגה וואט שעה, המשמעות היא שהאוטובוס כבר לא יזדקק לעצור פעילות כדי להיטען ביום או בלילה".
בשנה האחרונה הציגה החברה לראשונה יעד הכנסות של 102 מיליון שקל לשנים 2024-2023, וזאת אחרי שבשנת 2022 החלה החברה להציג הכנסות ממכירות וגידול משמעותי בכמות ואיכות ההסכמים החדשים שנחתמו עמה להוצאתם לפועל של פרוייקטים מובילים באירופה ובארה"ב.
עוד ב-
כמו כן, בחודש מרץ עשתה החברה צעד חשוב נוסף להאצת תהליך הפצת ואימוץ הטכנולוגיה בעולם, עם החתימה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם טויוטה, ענקית יצרני הרכב, וחברת דנסו, מובילה עולמית בייצור רכיבים וטכנולוגיות לתעשיית הרכב, הכולל פיתוח משותף של ערכת טעינה אלחוטית שתאפשר התקנה פשוטה ברכבים של מגוון יצרני רכב הקיימים בשוק.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(9):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
9.חוכמה גדולה - בדיחה טובהחחח 05/2023/23הגב לתגובה זו0 0חחחסגור
-
8.הומצא בישראל, אבל לא יישמו כאן, מדינת עולם שלישי...רונן 05/2023/23הגב לתגובה זו1 1למדינה יש אינטרסים שנשרוף דלק, נזהם ונשלם מיסיםסגור
-
7.איזה חישוב זה מאה שעות לטעינה?אוילנשפיגל 05/2023/23הגב לתגובה זו0 0כדי לחשב ייתכנות הגעה ממקום למקום באנרגיה נתונה צריך לדעת אם האנרגיה תספיק כדי להגיע ליעד.סגור
-
6.התבלבלוהעתיד כבר כאן 05/2023/23הגב לתגובה זו2 0מתי יבינו שהפתרון הוא בשדרוג תשתיות חכמות וכבישים חכמים ולא ברכבים. https://mario.wiki.gallery/images/thumb/c/cb/MK7Booster.png/200px-MK7Booster.pngסגור
-
5.קצת חשבוןאורח9087 05/2023/23הגב לתגובה זו2 0נסיעה של 1500 ק"מ במהירות של 100 קמ" ש היא בסך הכל 15 שעות איך הגעתם ל- 100 שעות?סגור
-
4.משהו לא מסתדרמעניין 05/2023/23הגב לתגובה זו1 0אם זמן הנסיעה הוא 100 שעות וסה"כ ייסעו 1500 ק"מ, זה אומר שמהירות הנסיעה תהיה 15 קמ"ש. לאט, מאוד לאט.סגור
-
3.ושאר הנתונים? מסתירים משהו?נתי 05/2023/23הגב לתגובה זו1 0מה המהירות הממוצעת? כמה הזפק בוזבז בפועל על ידי הרכב וכמה הספק בוזבז בפועל מהכביש? בואו נדבר טאכלס טוב?סגור
-
2.צחקתיBioGPT 05/2023/22הגב לתגובה זו0 01500 ק"מ על פני 100 שעות זה ממוצע של 15 קמ"ש. אני מעדיף לסוע 500 ק"מ בטסלה ב 100 קמ"ש, לעצור לשעה של טעינה וחוזר חלילה. 1500 ק"מ ב 17 שעות.סגור
-
1.כנראה יהיה מס חדש על רכב חשמלימשה 05/2023/22הגב לתגובה זו0 0מעניין כמה נישלם על קמ מססגור