תקשורת ומדיה

עמית סגל נשבר: "מתקשה לעכל, לא אשכח מה שראיתי"

פרשן חדשות 12 ומגיש 'פגוש את העיתונות', עמית סגל, נחשף לסרטוני הזוועות ששידר דובר צה"ל לתקשורת הזרה ונשבר: "מתקשה עדיין לעכל את מה שראיתי. לא אשכח מה שראיתי שם כל ימיי. מה שמזעזע ונורא זה לא המראות, אלא החוויה האנושית הקשה ביותר של יתמות, של הלם, של חסד בין ילדים שיכלו להיות אני או אתה, שלי או שלך, אל מול הרשע המוחלט, שניגש למקרר ולוקח לעצמו קוקה קולה"
תום נחום | 
עמית סגל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר חשיפת דובר צה"ל לתקשורת הזרה בהקרנת סרט שכלל את תיעודי הזוועות ממתקפת הטרור הרצחנית של חמאס על יישובי עוטף עזה ביום שבת ה-7 באוקטובר, מתקפה שגבתה את חייהם של לפחות 1,400 ישראלים, בעוד לפחות 229 ישראלים נחטפו על ידי מחבלי חמאס ומוחזקים כשבויים ברצועת עזה, כעת הגיע תורו של פרשן חדשות 12 ומגיש 'פגוש את העיתונות', עמית סגל, להגיב בכאב גדול לזוועות אליהן נחשף.
סגל כתב בטוויטר (X.COM) כך: "אני מתקשה עדיין לעכל את מה שראיתי היום. הייתי בפגישה ואז המקור הציע שאצפה בקטע אחד מהסרט של דו"צ. מה שאראה שם לא אשכח כל ימיי. מה שמזעזע ונורא זה לא המראות, אלא החוויה האנושית הקשה ביותר של יתמות, של הלם, של חסד בין ילדים שיכלו להיות אני או אתה, שלי או שלך, אל מול הרשע המוחלט, שניגש למקרר ולוקח לעצמו קוקה קולה. יש לנו נטייה כבני אדם לעבור הלאה, לנרמל את הזוועה, להגיד ״זה לא יאמן״ אבל להאמין. כי אנחנו סתגלנים. היום הבנתי פעם ראשונה דרך הלב את מה ששנים לא הבנתי בראש: איך מצד אחד כתוב למחות את זכר עמלק, ומצד שני: לא תשכח. שלא נשכח למחות אותם. זה הדבר היחיד החשוב כרגע".
 
פעיל ההסברה הישראלי, יוסף חדאד, התראיין לפני מספר ימים באולפן 'הפטריוטים' של ערוץ 14 וחשף כי נכח בהקרנת סרטוני הזוועה ממתקפת הטרור הרצחנית של חמאס לעיתונאים הזרים, ונשבר בדמעות בשידור כאשר התייחס לאחד הקטעים ששודרו, שמזכיר בתיאורו את אותו הקטע עליו דיבר סגל: "אני אישית קצת נשברתי, במשך שבועיים וחצי אני רואה זוועות, חלק מהן אני מפרסם כי אני רוצה שהעולם יראה את הזוועות האלה. אבל הגעתי למסיבת העיתונאים של דובר צה"ל לתקשורת הזרה ובמשך 43 דקות צפינו בחומרים שחלק גדול מהם עוד לא פורסמו, לא ברשתות החברתיות ולא בתקשורת".

"קטע מסוים שהיה שם דיבר על שני ילדים, בקושי בני 10, שבורחים עם אבא שלהם לחצר ומנסים להיכנס למחסן, מחבלי חמאס רודפים אחריהם, יורים באבא מול שני הילדים, וגוררים את הילדים אל תוך הבית, כשהכל מצולם מתוך הבית כי יש מצלמות בבית. ילד אחד נפצע בעין שלו, הילד השני דימם, שניהם פצועים וזה לא פציעות קלות, ואחד הילדים, בזמן שמחבל ארור פותח את המקרר כדי להוציא קולה ולשתות, ילד שצועק 'תרצחו אותי, אני רוצה למות', איך ילד בן 10 צריך להגיד את המילים האלה? אם מישהו במדינה יש לו תוכניות אחרות חוץ מלהשמיד את חמאס, לחסל אחד אחד, אם יש מישהו שיש לו תוכניות אחרות חוץ מזה, שיקום ויתפטר ויעוף וישאיר לאנשים אחרים להנהיג ולבצע את הפעולות הנחוצות כדי להגן עלינו".
"זה לא בושה לכאוב את זה, כי הכאב שלי הוא מבפנים. איך ילד עוד לא בן 10 אומר לעזאזל 'תרצחו אותי'? איפה אנחנו? מה קרה לנו? איך אנחנו בכלל מאפשרים לחמאס עד הרגע הזה להוציא את הפה שלהם, מי שרוצה לקרוא לי קיצוני כי אני קורא לחסל את חמאס אחד אחד אז אני קיצוני. מה שראיתי שם בזוועות של 43 דקות, סיפורים שאם אני אספר אותם צריך לסגור פה את הערוץ כי אסור לשדר אותם. איפה אנחנו? אתם יודעים באיזה מציאות אנחנו נמצאים? אז אני מתחנן אליכם, חלאס עם ימין-שמאל, חלאס עם דתיים-חילונים, חלאס עם ערבים-יהודים, בחייאת רבקום, תראו מה הם עשו לנו, הם שברו אותנו, הם השפילו אותנו, הגיע הזמן שנשפיל אותם בחזרה, הגיע הזמן שנשבור אותם בחזרה, ואתה יודע משהו? יש לנו את הכוח והיכולת לעשות את זה, תאפשרו לצה"ל לעשות את זה, תאפשרו לצה"ל לדבר בשפת המזרח התיכון, תאפשרו לצה"ל לדבר בשפה הערבית. יש לנו את היכולת, צריך את הרצון".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה