תקשורת ומדיה

הלם בערוץ 14: סרטוני הזוועות נחשפו, האורח נשבר בדמעות

פעיל ההסברה יוסף חדאד התראיין באולפן 'הפטריוטים' בערוץ 14 וחשף בדמעות את הדברים הקשים שראה בסרטון הזוועות ששודר ע"י דובר צה"ל לתקשורת הזרה: "ילד שצועק 'תרצחו אותי, אני רוצה למות', איך ילד בן 10 צריך להגיד את המילים האלה? איך ילד עוד לא בן 10 אומר לעזאזל 'תרצחו אותי'? איפה אנחנו? מה קרה לנו?"
תום נחום | 
ערוץ 14 (צילום מסך)
החטופה המשוחררת יוכבד ליפשיץ דיברה אמש (שלישי) בפני התקשורת לראשונה מאז שוחררה משבי חמאס, לדבריו בשל "סיבות הומניטריות", קצת מעורר תמיהה לאור מסע הטבח המזוויע בו חטף, שיסף גרונות, רצח בדם קר ישראלים. דבריה של ליפשיץ גררו ביקורות רבות מאחר, כאשר טענה בין היתר כי היחס של החוטפים היה 'טוב', מה שיכול להציג את ארגון הטרור הרצחני, חמאס, באור חיובי.
בתוך כך, על רקע הטענות שדבריה של ליפשיץ עשויים להציג את חמאס באור חיובי, פעיל ההסברה הישראלי, יוסף חדאד, התראיין באולפן 'הפטריוטים' של ערוץ 14 וחשף כי נכח בהקרנת סרטוני הזוועה ממתקפת הטרור הרצחנית של חמאס לעיתונאים הזרים, ונשבר בדמעות בשידור כאשר התייחס לאחד הקטעים ששודרו: "אני אישית קצת נשברתי, במשך שבועיים וחצי אני רואה זוועות, חלק מהן אני מפרסם כי אני רוצה שהעולם יראה את הזוועות האלה. אבל הגעתי למסיבת העיתונאים של דובר צה"ל לתקשורת הזרה ובמשך 43 דקות צפינו בחומרים שחלק גדול מהם עוד לא פורסמו, לא ברשתות החברתיות ולא בתקשורת".

"קטע מסוים שהיה שם דיבר על שני ילדים, בקושי בני 10, שבורחים עם אבא שלהם לחצר ומנסים להיכנס למחסן, מחבלי חמאס רודפים אחריהם, יורים באבא מול שני הילדים, וגוררים את הילדים אל תוך הבית, כשהכל מצולם מתוך הבית כי יש מצלמות בבית. ילד אחד נפצע בעין שלו, הילד השני דימם, שניהם פצועים וזה לא פציעות קלות, ואחד הילדים, בזמן שמחבל ארור פותח את המקרר כדי להוציא קולה ולשתות, ילד שצועק 'תרצחו אותי, אני רוצה למות', איך ילד בן 10 צריך להגיד את המילים האלה? אם מישהו במדינה יש לו תוכניות אחרות חוץ מלהשמיד את חמאס, לחסל אחד אחד, אם יש מישהו שיש לו תוכניות אחרות חוץ מזה, שיקום ויתפטר ויעוף וישאיר לאנשים אחרים להנהיג ולבצע את הפעולות הנחוצות כדי להגן עלינו".
"זה לא בושה לכאוב את זה, כי הכאב שלי הוא מבפנים. איך ילד עוד לא בן 10 אומר לעזאזל 'תרצחו אותי'? איפה אנחנו? מה קרה לנו? איך אנחנו בכלל מאפשרים לחמאס עד הרגע הזה להוציא את הפה שלהם, מי שרוצה לקרוא לי קיצוני כי אני קורא לחסל את חמאס אחד אחד אז אני קיצוני. מה שראיתי שם בזוועות של 43 דקות, סיפורים שאם אני אספר אותם צריך לסגור פה את הערוץ כי אסור לשדר אותם. איפה אנחנו? אתם יודעים באיזה מציאות אנחנו נמצאים? אז אני מתחנן אליכם, חלאס עם ימין-שמאל, חלאס עם דתיים-חילונים, חלאס עם ערבים-יהודים, בחייאת רבקום, תראו מה הם עשו לנו, הם שברו אותנו, הם השפילו אותנו, הגיע הזמן שנשפיל אותם בחזרה, הגיע הזמן שנשבור אותם בחזרה, ואתה יודע משהו? יש לנו את הכוח והיכולת לעשות את זה, תאפשרו לצה"ל לעשות את זה, תאפשרו לצה"ל לדבר בשפת המזרח התיכון, תאפשרו לצה"ל לדבר בשפה הערבית. יש לנו את היכולת, צריך את הרצון".
 
בין אותם מבקרים, היה פעיל ההסברה הישראלי, יוסף חדאד, שכתב בטוויטר (X.COM) כך: "קודם כל אני שמח שיוכבד ונורית שוחררו מידי דאעש-חמאס וחזרו אלינו לארץ ומאחל להן רק בריאות מלאה! אבל אני רוצה לדבר על דבר אחר- הכישלון הענק של כל האחראים על ההסברה הישראלית מטעם המדינה! אתם יודעים שהבעלים שלהן מוחזקים בידי המחבלים האכזריים האלה! אתם יודעים שיש לטרוריסטים קלף מולן ויכול להיות שבגלל זה בחרו לשחרר דווקא אותן... ואולי גם איימו עליהן ומי יודע מה קרה שם... למה אתם מאפשרים ראיון איתן בלי שום תידרוך, בלי שום הכנה ובלי שום פיקוח?!".
"ככה זה נראה כשהמדינה מזניחה את ההסברה! פשוט נזק!!! ועדיין צריך להזכיר לכל העולם איך מחבלים ברברים טבחו, התעללו, חטפו ועדיין עושים פשעים נגד האנושות! איך לעזאזל 2 נשים בנות 80 פלוס הגיעו לעזה?!? כי הן נחטפו באלימות יחד עם בעליהן על ידי הארגון "ההומני" הזה!! את דאעש-חמאס צריך להשמיד וצריך להיזהר מכל הלוחמה הפסיכולוגית והתרגילים שלהם!!!".
 
"כישלון הסברתי ענק של מדינת ישראל! אבל מה אתם מתפלאים? אם בזמן מלחמה הסברתית ותעמולתית מול מומחי התעמולה והלוחמה הפסיכולוגית בעולם- מדינת ישראל סגרה את משרד ההסברה במקום לדאוג לחזק אותו, להשקיע בו ולוודא שהוא יעשה את העבודה הכי טובה ויעילה שיש, זה אומר הכל על חשיבות הנושא בעיני הדרג המדיני שלנו... כמו לסגור את משרד הבריאות בזמן משבר הקורונה! תתעוררו שם למעלה!!".
 
ליפשיץ סיפרה בין היתר: "לקחו אותנו קילומטרים  מתחת האדמה. אמרו לנו שהם אנשים שמאמינים בקוראן ויתנו לנו אותם תנאים שיש להם במנהרות. ריכזו אותנו באולם במנהרות 25 איש. האדמה הייתה לחה. הפרידו מאיתנו 5 אנשים לחדר צדדי. היה רופא צמוד שבא כל יומיים שלושה. דאגו להביא תרופות מקבילות למה שהיינו רגילים. שכבנו כל מזרונים. הם דאגו לצד הסניטרי שלא נחלה".
 
ליפשיץ הוסיפה: "היחס היה טוב. הם דאגו לכל הפרטים כולל היגיינה לנשים. הם ניקו את השירותים. לא אנחנו. שלא יהיו מחלות. הם רצו לדבר אתנו. אמרנו להם: בלי פוליטיקה. היו מאוד ידידותיים. ליפשיץ מתארת כמות מועטה של אוכל שקיבלו מדי יום".
עוד היא טענה: "הם עשו לנו בית ספר. לפני שלושה שבועות הגיעו בהמונים לגדר. צה״ל לא לקח את זה ברצינות. היינו השעיר לעזאזל. הם נראו מוכנים לזה. הכינו את זה תקופה ארוכה. דאגו לשמפו וכל הצרכים. חוסר הידיעה בצה"ל ובשב"כ מאוד פגע בנו. אנחנו היינו השעיר לעזאזל של השלטון. יש לי בזיכרון כל הזמן את התמונות של מה שקרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה