טלוויזיה

אילנה דיין חסרת מילים: "עומדת מול גן עדן שהפך לגיהינום"

המגישה סיפרה בראיון ל-CNN: "כל כך הרבה נשבר. האפקט שאנחנו תמיד מרגישים מוגנים נשבר. התחושה שאנחנו יודעים משהו על האויב שלנו נשברה, תחושת הביטחון הלאומי והאישית נשברה, התחושה שהצבא שלנו יודע הכל ואי אפשר להוליך אותו שולל, אבל בראש ובראשונה מה שנשבר הוא התחושה שחמאס רוצה בטובת האוכלוסייה שלו"
מערכת ice |  32
אילנה דיין, עובדה (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של עובדה)
בראיון מרתק ל-CNN, המגישה המוערכת של 'עובדה', אילנה דיין סיפרה לכריסטיאן אמנפור המגישה, על מה היא חושבת שבאמת קורה כרגע במלחמת 'חרבות ברזל' ומה דעתה על הסיקור, כשהיא מודה שאפילו היא לא ידעה שזו היריבה שנמצאת מעבר לגדר.
דיין הסבירה: "את צריכה לזכור שישראל היא מדינה שאין בה רמות הפרדה, כולם מכירים את כולם. אז הממשלה מדברת על הגנה ותקיפה קרקעית ועל השלב הבא של המלחמה ושנביס את חמאס, נהרוס ונמחק את חמאס ונשמיד אותם מעל הפני האדמה, אבל כשאני מדברת על שינוי בדעת הקהל, המשפחות נואשות וישראל היא מדינה שבה אתה לא יכול לעזוב את המשפחות האלה בלי מענה".

עוד טענה: "אני חייבת להגיד לך כריסטיאן, שבימים הראשונים חיפשתי מילים, ואז נסעתי לשם, לגבול עזה, לאחת הקהילות שיותר הושפעו מהתקיפה המחרידה הזאת ביום שבת, 7 באוקטובר, את עומדת מול מוות, את עומדת מול גן עדן שהפך לגיהינום. אני יכולה להגיד לך שהייתי בקיבוץ בארי וקולגה שלי שעבד איתי, כל משפחתו הוצאה להורג באקדח - ההורים ושני ילדים קטנים. קולגה נוסף שלי, צלם חדשות, הוא נרצח, אשתו נרצחה, שני ילדיו התחבאו בארון ובתו בת השלוש נחטפה לעזה".
כמו כן הסבירה: "האמריקאים מעורבים עכשיו ויכול להיות שהם מנסים לגרום לישראל לדחות את השלב הבא במלחמה, כדי שהמשא ומתן אולי יתכנס לעסקה שלפחות כוללת את האזרחים שבידי חמאס. זה דיווח שמיוחס לבכיר ישראלי שצוטט על ידי תקשורת זרה. זה לא דיווח מאושר, אבל הוא מתחבר לדיווחים אחרים שמדברים על כך שחמאס רוצה עסקה, אולי הם ירצו פחות אחרי שהתקיפה תצא לפועל".
על הרצון של חמאס בשחרור כל האסירים מישראל: "כשאת שומעת את חאלד משעל אני מתחננת בפנייך שתשמעי מה אסירים שמוחזקים על ידי הצבא הישראלי ושירות הביטחון אומרים, מחבלים שנלכדו שהיו חלק מהמתקפה הנוראית הזאת, מה הם אומרים. הם אומרים שהם קיבלו הנחיות ספציפיות להרוג נשים וילדים, הם קיבלו הנחיות ספציפיות לערוף ראשים של כל מי שיוכלו. אני אומרת את זה כי את שואלת איפה הממשלה הישראלית עומדת בימים אלה? אני יכולה להגיד לך איפה אני עומדת; חשבתי שאני יודעת משהו על האויבים שלנו. אף אחד מאיתנו כריסטיאנה, אף אחד מאיתנו לא הצליח אפילו לדמיין שזה סוג האויב שמולו אנחנו מתמודדים".
דיין המשיכה בתקיפות: "כל כך הרבה נשבר. האפקט שאנחנו תמיד מרגישים מוגנים נשבר. התחושה שאנחנו יודעים משהו על האויב שלנו נשברה, תחושת הביטחון הלאומי והאישית נשברה, התחושה שהצבא שלנו יודע הכל ואי אפשר להוליך אותו שולל, אבל בראש ובראשונה מה שנשב הוא התחושה שחמאס רוצה מעט בטובת האוכלוסייה שלו. כשאת שומעת את חאלד משעל אל תקשיבי לו, תראי מה עשו בעוטף עזה לפני שבועיים ויומיים. תראי את המשפחות שנמחקו, את הקהילות שהושמדו, את האנשים שנחטפו, את הנשים שנאנסו - תראי את זה. אני שואלת את עצמי, איך אנחנו כמדינה, אפשרנו למפלצות האלה לחיות לצדנו, כשבני בן ה-27 דיבר איתי על זה בלילה שעבר, הוא אמר, 'אני מסתכל על התמונה של הסבתא והנכדה האוטיסטית שלה, אם מישהו חושב שזו הדרך לזעוק לחופש, הוא טועה'".
דיין אמרה לסיום: "דבר אחד שמבינים על 7 באוקטובר הוא שלא כל הפלסטינים הם חמאס, אבל לא היה את חמאס אלמלא הם היו מגוננים ונתמכים ומוצלים על ידי אלפי מאות פלסטינים. זה לא כדי לומר שיש לי פתרון. איך את מפרידה את האוכלוסייה מפעולות חמאס? אני יודעת דבר אחד. המציאות לפני 7 באוקטובר לא יכולה להיות אותה מציאות. כמו שאמר הנשיא ביידן, 'אני רוצה שישראל תילחם לא רק כמדינה שנלחמת על חייה ועל אנשיה, שתילחם כדמוקרטיה עם ערכים אנושיים ואתוס אנושי' - שזה חלק מאיתנו, כישראלים".
תגובות לכתבה(32):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    רוב הפלסטינים הם חמאס, ההבדל רק ביכולת
    שרית 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 2
    תראי את החגיגות אחרי כל פיגוע, תראי איך הם מחנכים את הילדים, לכי אחורה ללינץ' ברמאללה, לפרעות תרפט, לא חסר. הפלסטינים הם ברובם הגדול שטן, וההבדל העיקרי ביכולת של עזה להתעצם כשצהל לא היה שם. אם חלילה ניסוג מיו"ש, נקבל אותו דבר בכפר סבא, עפולה, שוהם, מודיעין
    סגור
  • 28.
    אילנה, דברי בשם עצמך בלבד.
    אורי 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כי לא כולם הופתעו. לא כולם האמינו שהעזתים והערבים הם שוחרי שלום. לא כולם האמינו שניתן לסמוך עליהם. לא כולם היו בעד לתת להם אפשרות להיכנס לעבוד בישראל ותו"כ לרגל אחרינו. הבעיה שמי שניסה להתנגד ודיבר אחרת, קוטלג מייד כימני הזוי וקיצוני שמזיק לנו והוא המקור לכל צרותינו. כולי תקוה שאנשים יתעוררו עכשיו ויבינו איפה הם חיים.
    סגור
  • 27.
    אחדות ישראל
    שי 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש הרבה אנשים מפוקחים בעם, בתקשורת ובכנסת שידעו מול מי אנחנו ניצבים, שהופתעו מההצלחה לחדור לישראל בכזו עוצמה ולא מהתוצאה עצמה, שידעו וזעקו שנים שעלינו להתעורר. במזרח התיכון צריך לדבר ערבית כי שום שפה אחרת לא נשמעת. את מה שחלקים של העם מגלה היום רבים כבר יודעים אבל לא נשמעו מהרבה סיבות שכרגע לא חשובות. למען הנרצחים, למען החטופים, למען הגיבורים שמסרו את נפשם למען קידוש השם ולמען המשך קיומנו עלינו להילחם עד האחרון שבהם. למען אחדות ישראל ושמותם של הגיבורים לא יהיה לשווא!
    סגור
  • 26.
    אשליית הפלסטינאים החמודים... שוב הזיות ממאירות. (ל"ת)
    טומי 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 25.
    חוסר ידיעה בהבנת האויב
    אורן 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אז נראה אותך עוברת עכשיו לערוץ 14 , נכשלתם בתפקיד אתם לא הבנתם אבל אנחנו ידענו מי האוייב , התחלת טוב את הראיון בסוף הראיון נכשלת , עדיין לא הבנת את האוייב
    סגור
  • טען עוד
  • 24.
    התפתחותה הבלתי מוסברת של תופעת הטילים
    דוד מהשרון 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    https://www.youtube.com/watch?v=Tb-zogWabPQ
    סגור
  • 23.
    הופתעת
    מירי בללו 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הופתעת וואו לא הופעת ששנים נרצחו יהודים על ידי המרצחים בשומרון הגיע הזמן שכל השמלנים היפי נפש ששנים קראו לימנים גזענים הגיע הזמן שתחליפו דסקט שיהודים נרצחים כי הם יהודים ולא משנה עם זה בקיבוצים או בשומרון או במרכז הארץ
    סגור
  • 22.
    בגלל אנשים כמוך
    יהודית 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנשים רעים שרצו רייטינג וליבו שנאה ואהדה לדע"ש חמס הם אילו שהגישו את המדינה על מגש למחבלים ארורים , היום כבר מאוחר ריסקו את האימון שלנו כולכם התקשורת בגדו בנו לא נסלח ומקווים שהצבא החזק שלנו צבא העם ינצח ויודעים מה עוד מחכה לנו , אילנה מאוחר לבקש סליחה כבר אין מימי לבקש.
    סגור
  • 21.
    התפכחות חלקית
    שמש 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חבל שהיא לא חידדה את העובדה שחמאס נבחרה בבחירות דמוקרטיות על ידי רוב מוחץ של תושבי רצועת עזה והיתר בחרו ברשות הפלסטינית שגם היא מחנכת את ילדיה על טהרת שנאת יהודים והשמדתם כך שא אפשר להפריד בין האזרחים למחבלים כי הם השותף הסמוי של חמאס שלו היתה ניתנת להם ההזדמנות הם היו משמידים אותנו בתאי הגזים , כולם כמקשה אחת וכמו כן רצוי היה לספר כיצד חלק ניכר מהאזרחים הריעו למחבלים,חילקו ממתקים והשתתפו במעשי הזוועה כך שאינני בטוחה שלגברת דיין נפל האסימון שחמאס והפלסטינים שמתחפשים לאזרחים תמימים אך הם יולדים את מחבלי העתיד,הם מחנכים אותם לשנאה וביצוע מעשי טבח, הם מייחלים להשמדתנו , הם היינו אך
    סגור
  • נקמה
    קובי 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חושב שההפצצות ללא הבחנה של צהל יולדות את מחבלי העתיד .וגם הנטיה לעשות הכללות .
    סגור
  • 20.
    נכשלת תשני מקצוע (ל"ת)
    אא 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 19.
    תשני את השינאה שלך לימין כי האמת התפוצצה לכם בפנים (ל"ת)
    אא 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 18.
    את המוות של ילדים תנוקות זקנים זאת עובדה קיימת לא ליפות (ל"ת)
    אא 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 17.
    אילנה יש לך מלא תוכן להראות בעובדה ואת תומכת לא קטנה למ (ל"ת)
    אא 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 16.
    למה את מתכוונת
    חיים 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשאת אומרת בסוף שישראל תלחם עם ערכים אנושיים, את מתכוונת שוב לרחם על אכזריים אם כך לא למדת כלום משום שלרחם עליהם פירושו להתאכזר על אזרחינו
    סגור
  • 15.
    בוקר טוב אילנה,
    ציונה 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה חשבת שהם רוצים לשחק איתנו דוקים? הם עם אכזר, עם, לא ארגון טרור, עם צמא דם, שונא יהודים. שחיטת יהודים מבחינתם זו משימה עליונה בדרך לכבוש את העולם. תתנצלי. את וחברייך. תתנצלו. על כל ההתנשאות, הלגלגנות, ההיבריס. תתנצלו! הובלתם אותנו לאבדון.
    סגור
  • 14.
    כל מי שחפץ חיים חי בפנטזיות
    יהודה 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לא נסלק את כל הערבים מתוכנו הם יכבשו אותנו מבפנים בהתחלה תרבותית אחכ אלימות בכל פינה ובסוף כולנו נברח מפה . חייבים אבל חייבים מלחמה כוללת , השמדה של אירן וגרורותייה ואחכ סילוק כל הפלסטינים . מי שטומן את הראש בחול מבין שהמירוץ לפצצה גרעינית של אירן נועד בדיוק בשביל זה- השמדת ישראל .
    סגור
  • 13.
    הצקשורת אחראית למחדלים לא פחות מהצבא והממשלה (ל"ת)
    Roni 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 12.
    "המגישה המעורכת"
    בר דעת 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כך קובעת הכתבת..אולי מגישה מלוכלכת , מגישה צבועה.
    סגור
  • 11.
    דר להטעייה והנדסת תודעה
    ציפציפ 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אילנה ד"ר להטעייה ולהנדסת התודעה.לא שכחנו ולא נשכח את מה שאת עושה ועשית נגד ישראל וחיילי צה"ל תחת הכסות של תוכניתך "עובדה"הפוזה שלך שקופה ודוחה. את ודומייך טיפטפו לאוזנינו רעל לאורך שנים. והכל בשם שנאת הימין והגזענות .
    סגור
  • 10.
    הצביעות של אילנה דיין
    רבקה קיש 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דיין סופסוף מזועזעת? היא לא ידעה מי הם האויבים שלנו? רצח טלי חטואל בחודש תשיעי וארבע בנותיה הקטנות, טבח משפחת פוגל? הדריסה של ילדי פלאי בדרך לגן ועוד עשרות אם לא מאות הוצאות להורג במשך שנים ארוכות, לפני ואחרי ששת הימים, לפני קום המדינה ואילנה דיין לא ידעה?? רק עכשיו כשזה נוגע בה אישית, כשחבריה נרצחים בדיוק באותו אופן, עם אותן קריאות ובידי אותם אנשים שעד היום היא הגנה עליהם, רק כשזה נוגע בה היא מתעוררת? על הרוצחים אין מה לומר, את השותקים צריך לגנות אבל הצבועים... הצבועים הם הגרועים שבאוייבים (כך גם אמר המל ינאי, לאשתו המלכה שלום ציון, הזהרי מהצבועים שנוהגים כזמרי ומבקשים שכר כפנחס.)
    סגור
  • 9.
    בלה בלה
    אזרחית 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מאז ומתמיד אילנה רק גרמה לי לחרדות, בכל פעם שהתחילה לדבר העברתי ערוץ או סגרתי. עכשיו היא מגבבת מילים, לא יודעת איך להודות שטעתה או שמסרבת להודות. צאי הלחמי למען עמך
    סגור
  • 8.
    אילנה דיין קיבלה שכל מאוחר מידי רק אירי שראת את הזוועות
    ענת 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צודק תגובה 1 שכתב, שרק היהודים שגדלו בארצות ערב, מכירים את המנטליות של המוסלמים. גם הוריי שעלו בצעירותם מתימן
    סגור
  • 7.
    זוכרת את הכתבות שלה נגד צה"ל ונגד המדינה. (ל"ת)
    לבכות 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    טעות והטעיה
    יואל הנביא 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שוב את טועה.. ראשית אין ולא היה, מעולם, עם פלשתינאי.. פרובינקיה פלשתינה, היא כינוי, שנתנו הרומאים, לארץ ישראל, בכדי למחות לה, כל זכר. . והיה זה, מאות בשנים, בטרם האיסלאם, ובטרם, יצאו הערבים, מחצי האי ערב, למסעי הכיבוש שלהם, ובכלל זה, כיבוש ארץ ישראל... כך, שאין כל קשר, בין פלשתינה, לערבים.. שנית, רבים מהם, תומכים בחמאס, הן בעזה, ביהודה ושומרון וגם בתוככי ישראל... איננו רוצים, שאנשים כמוך, יופתעו שוב..
    סגור
  • 5.
    בוקר טוב
    meni 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ב"ה שנפל לכם כבר האסימון אילנה דיין היא אחת העיתונאיות שבטוחה בדרכה ורק היא מבינה מה נכון ובן גביר הוא קיצוני ורק היא והדומה לה אנשים שפויים שמבינים בכל, אותו הדבר עם המהפכה המשפטית מתעסקים בשטויות ועושים פוליטיקה וחשבונות שונים מאחורי המיקרופון הגיע הזמן שתתחילי להאזין מה שאחרים אומרים ולא לבטוח בהשקפתך והדומה לך
    סגור
  • 4.
    עד שאילנה ושכמותה לא יגידו
    גם גם 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שהפתרון היחיד לקיום מדינה יהודית דמוקרטית בישראל, זה טרנספר של כל המוסלמים מכל שטחי מדינת ישראל. אין מצב להשאיר בעזה אפילו מובלמי אחד!, ואחרי שעזה תתרוקן ממוסלמים, צריך יהיה להשתחרר משאר המוסלמים מכל המדינה. פשוט, אין מוסלמים, אין פיגועים, ראו מה אומר ראש ממשלת פולין!!
    סגור
  • 3.
    הזוי שיש אנשים בארץ שחשבו שחמאס דואגים לתןשבי עזה (ל"ת)
    ליאור 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • וזה מה שערוציי התבהלה
    בר דעת 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פימפמו כל הזמן,גם שצריך להכניס עוד עזתים לישראל..טיפול רפואי ועוד ועוד
    סגור
  • 2.
    אז מה ישתנה בפתרון? אותם מילים ריקות מתוכן (ל"ת)
    רר 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    הופתעת?.
    דינה 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מי שלא הופתע זה היהודים שגדלו בצל האיסלם לפני שעלו לארץ.הם מכירים את השינאה .הם מכירים את החוסר אנושיות וחוסר ההדדיות ביחס אליהם. הם מכירים את התיע6ב של מוחמד הרוצח כלפי היהודים שלא הסכימו להתאסלם.
    סגור
  • באמת ?
    ציפי 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כך למה דעאש הרגו הכי הרבה מוסלמים ? הרי גם אותם נרצחים האמינו במוחמד . היהודים שחיו במדינות ערב לא נתקלו ברוע מהסוג הזה .
    סגור