טלוויזיה

נטפליקס או דיסני – מי מועמדת ליותר פרסי גלובוס הזהב?

הענקית הוותיקה הפסידה בענק למתחרה במועמדויות לפרס היוקרתי ביותר בעולם הטלוויזיה – אך יש חברה שרשמה הפסד צורם אפילו יותר
יאיר מור |  1
נטפליקס, דיסני, אפל (צילום unsplash)
נטפליקס ו-HBO Max של וורנר הם שירותי הסטרימינג המנצחים בקרב על המועמדויות לפרסי גלובוס הזהב, כך לפי רשימת המועמדויות המלאה לטקס של 2023 שהוכרזה אמש (שני), לקראת הטקס שייערך ב-10 בינואר. כל אחד משני השירותים הללו קיבל 14 מועמדויות בתחום הטלוויזיה.
נטפליקס זכתה ל-4 מועמדויות לעונה החמישית של "הכתר", ביניהן פרס סדרת הדרמה ופרס השחקנית הראשית (אימלדה סטונטון); גם "ג'פרי דאהמר: מפלצת" זכתה ל-4 מועמדויות, ביניהן המיני-סדרה והשחקן אוון פיטרס; "אוזרק" הוותיקה זכתה ב-3 מועמדויות; ו"להמציא את אנה" ו"ונסדיי" עם מועמדות אחת כל אחת.
גם הסרטים של נטפליקס זכו להוקרה, עם שתי מועמדויות לכל אחד מהסרטים "רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית" ו"פינוקיו" של גיירמו דל טורו, ושלוש מועמדויות לשחקנים: אנה דה ארמס (שמין הסתם תזכה על גילומה של מרילין מונרו ב"בלונדינית"), אדם דרייבר ("רעש לבן") ואדי רדמיין ("האחות הטובה").
ב-HBO Max הסדרה הבולטת היתה "הלוטוס הלבן" עם 4 מועמדויות, כולל המיני-סדרה והשחקנים ג'ניפר קולידג', אוברי פלאזה ופ. מאריי אברהם; "Hacks" עם 3 מועמדויות, ביניהן הסדרה הקומית/מוזיקלית ושני שחקנים – ג'ין סמארט והאנה איינבינדר; ו"בית הדרקון" גם היא עם 3 מועמדויות, כולל סדרת הדרמה.
אפל זכתה למועמדויות לסדרות "ניתוק" ו"ציפור שחורה".
והמפסידות הגדולות היו ענקית הבידור הוותיקה דיסני ואמזון: הראשונה זכתה רק לשתי מועמדויות לתכנים משירות הדגל שלה, דיסני+ (דייגו לונה על המשחק ב"אנדור" ו"אדומה אש" על הסרט המונפש) – אם כי שירות Hulu, שגם הוא שייך לה, זכה למספר מועמדויות מכובד יותר, כולל שלוש ל"רק רוצחים בבניין"; ואמזון לא קיבלה אפילו מועמדות אחת על "טבעות הכוח", שלפי הערכות היא הסדרה היקרה בהיסטוריה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אנה דה ארמס ״מן הסתם תזכה״?!?
    מישהי 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חחחחחחחח רואים שמי שכותב את הכתבה לא מכיר או לא בקיא בכלל בנושא ולאיפה הרוח נושבת השנה בקטגוריה הזאת. פה תזכה רק קייט בלנשאט. והתחרות הכי גדולה שלה לאוסקר היא מישל יאו. אנה דה ארמס לא תהיה אפילו מועמדת לאוסקר מרוב שהיא תחרות חלשה. הסיבה היחידה שהיא מועמדת לגלובוס הזהב זה בגלל שלהם יש 2 קטגוריות לשחקנית ראשית (אחת בדרמה והשנייה בקומדיה/מוזיקלי) מה שמאפשר ליותר שחקניות להיות מועמדות לפרס.
    סגור