טלוויזיה

"ריקי גל – נערת רוק": יכול בקלות להיות הלהיט הבא של נטפליקס

לאורך 55 שנות הקריירה שלה ריקי גל, ביססה את עצמה כקול ייחודי בנוף המוזיקלי בישראל. בסרט דוקו חדש על חייה, גל לא מפחדת מדברת על הכל וחושפת באומץ רב את סיפורה חייה ומשאירה טעם של עוד | ביקורת טלוויזיה
אביב עגיב | 
ריקי גל (צילום הוט 8 וקסטינה תקשורת)
בתחילת החודש יצא לאור ספר הזיכרונות של הזמרת שר, שמפרט את עשייתה המכוננת שנמשכת על פני שבעה עשורים. קדם לו ספר הזיכרונות של מדונה, שמציג גם הוא את הדרך שעשתה עד שהפכה לאחת האייקונים הגדולים בהיסטוריה של הפופ.
אם רוצים להשוות למוזיקת הרוק בישראל, ריקי גל היא אחת הראשונות שעולות לראש, ולכן הדוקו "ריקי גל – נערת רוק", שנוצר על ידי הבמאית המוערכת ציפי ביידר ומוצג בהוט 8, היה רק עניין של זמן.

ריקי גל, קרדיט: הוט 8 וקסטינה תקשורת
לאורך 55 שנות קריירה, גל הפכה לאחת החלוצות במוזיקה הישראלית. היא הצליחה להביא את המוזיקה שלה אל המיינסטרים, כשהיא מהווה מראה לאישיותה הייחודית. מספר פעמים במהלך הצפייה בדוקו, סיפורה של גל הזכיר לי את זה של מדונה.
שתיהן בנו מוניטין כאגדות מוזיקה, שבתחילת דרכן פרצו דרך וסללו את מסלולן לפסגה בתוך סביבה מורכבת, רעילה ולא קלה. שתיהן מהוות דוגמה לנשים חזקות שלא מתנצלות על מיניותן ויודעות להשתמש בנשיותן כשזה נכון להן, וכל עוד השליטה בידיהן.
הדוקו ממחיש שוב את העובדה שגל היא מרואיינת מצוינת, שמעולם לא פחדה לחשוף את רגעי השפל בחייה. היא מצליחה להדביק את הצופים למסך ולהשאיר טעם של עוד. עבודת הבימוי של ציפי ביידר נעשתה כהלכה, והיא מצליחה לנקז את הרגעים המרתקים מבלי להפוך אותם לצהובים או נמוכים. הדוקו מצליח לשמור על כבוד לאחת האמניות המוערכות והגדולות בישראל. במובנים רבים, הדוקו הזה יכול בקלות להפוך לסדרה בנטפליקס.
במהלך הדוקו, ריקי גל יושבת בנינוחות על כורסה בביתה ופורשת בפני ציפי ביידר את סיפור חייה, שמכיל רגעים של שיא ושפל. היא לא מהססת לדבר על הכל – החל משערוריית הקוק, סצנת העירום עם אקי אבני, האונס שעברה בגיל חמש, ועד למערכת היחסים המורכבת שלה עם בתה המאומצת.
הדוקו, נפתח בגילוי כואב של סיפור ילדותה המטלטל. היא גדלה במשפחה לא מתפקדת ואף נאנסה בגיל חמש על ידי מכר של אמה. לאחר שאמה הבינה שהיא איננה מסוגלת להתמודד עם המשימה לגדל את גל ואחיה שמעון הם נמסרו לאימוץ.
השניים, העבירו את מרבית שנות ילדותם במוסדות שונים, בהם: המרכז המיסיונרי שלהבתיה בירושלים, בית צעירות מזרחי ופנימייה בכפר סבא. בהמשך, גל מתייחסת למה שהיא מגדירה כתחנה המשמעותית ביותר בחייה – המעבר לתל אביב בגיל 10. ניכר שזיכרונות הילדות הקשים השפיעו רבות על האישיות שלה כיום.
כל פרק בחייה של גל מלווה בלהיט אחר מהרפרטואר שלה, מה שמעניק לכל רגע רובד נוסף ומציג את מהותו ואת הנסיבות שהולידו אותו. החל מהשיר 'בני בני ילד רע', שנע בין היותו שיר ילדים תמים לבין שיר עם רמיזות מיניות, וכלה בלהיט העל זמני 'ילד אסור ילד מותר'.
השיר, שנכתב על ידי יעקב גלעד, מציג בצורה מיטבית את סיפור ילדותה הקשה מצד אחד, וגם את החיבור העמוק שלה עם המלחין מתי כספי, שנחשב לשותף בולט שלה לאורך הקריירה.
בגזרת היחסים, גל לא מהססת לדבר על הכל. היא חושפת את הקשיים והפיוס עם שתי הנשים המשמעותיות בחייה – אמה דינה ובתה המאומצת לירי, שמשתפת בנוכחותה  את הקשיים שחוותה כשגדלה בצילה.
בדומה לאישיותה הלא שגרתית, גם מערכות היחסים הרומנטיות שלה לאורך השנים היו ייחודיות. היא מתארת את התנסויותיה המיניות בצעירותה, את יחסיה עם ישראל (פולי) פוליאקוב ז"ל, חבר שלישיית הגשש החיוור, ועד לאורי כהן-אהרונוב ז"ל, עמו אמצה את בתה לירי.
גל, מספרת בכאב על הרגע הקשה ביותר בחייה – כשגילתה שלא תוכל להיות אמא. הוידוי הזה מגיע בשלב מאוחר של הדוקו ומשקף לראשונה את הפגיעות של גל, של עד כה התהדרה בתדמית של אישה מרדנית ועצמאית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה