טלוויזיה

מנכ״ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה במתקפה חריפה: "הפקות המקור יחוסלו"

מנכ"ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה גיורא ואלה דורש ממנכ"לית הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו מישל קרמרמן לבלום את התכניות לפגוע בהשקעה בתוכן מקורי ישראלי: "אתם מבקשים לפרוץ את הסכר בשירות בעלי ההון ולהביא לכליה על התעשייה המקומית". הרשות השניה: "הרשות בוחנת לעת לעת את הכללים השונים בהליך מסודר". כל הפרטים  | בלעדי
יהודה לוינגר | 
גיורא ואלה (צילום כפיר סיוון)
איגוד אקט, המייצג את עובדות ועובדי הקולנוע והטלוויזיה בישראל, במאבק על עתיד התעשייה הישראלית בעקבות שורה של צעדים שמקדמת הרשות השניה, בראשות המנכ"לית, מישל קרמרמן. חשיבות המאבק מגיעה על רקע נתונים מדאיגים על השכר של עובדי הפקות בטלוויזיה וקולנוע - וזאת על רקע הנתונים שזהו עיקר משכורתם.
דבריו החריפים של ואלה, מגיעים על רקע דיווחים בכך שהרשות השנייה מקדמת  הקלות לגופי השידור - כאשר התוצאה תהיה צמצום משמעותי של היקף ההשקעה בתכני מקור, כמו גם הגדלת הריכוזיות בענף.
הצעד הדרמטי ביותר הינו הכרה בהוצאה על הפקות משותפות עם גופים בינלאומיים כהוצאה מוכרת של גוף השידור בישראל. אם יוכרו ההשקעות הזרות, גוף השידור המקומי יוכל להוציא בפועל פחות על הפקות מקור מסוגה עילית.
מנכ״ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה גיורא ואלה דורש ממנכ"לית הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו מישל קרמרמן לבלום את התכניות לפגוע בהשקעה בתוכן מקורי ישראלי. "צעדים מסוכנים אלו יפגעו בצורה אנושה בתעשייה ובנשות ואנשי צוות העובדים בהפקות הישראליות, בתעשייה כולה ובציבור הישראלי האוהב תכנים ישראליים״, כתב ואלה לקרמרמן.
"תפקידכם כרגולטור הוא לדאוג לאינטרס הציבורי ולהבטיח שגופי השידור משקיעים בהפקות מקור בהתאם לכללי נאותות ההפקה והסכמי העבודה, במטרה להביא לצופים תוכן ישראלי איכותי ומגוון, ולהבטיח סביבת עבודה ויצירה הוגנת ומכובדת".
איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה מתנגד לתכניות הרשות השנייה להכיר בהשקעה שנעשית דרך שיתופי פעולה עם גורמי מממנים מחו״ל. "גופים שלא מחויבים ברגולציה להשקעה בהפקות מקור, דוגמת סלקום טיוי, פרטנר טיוי ואחרים, לא משקיעים שקל אחד לטובת הפקות מקור. במעשיכם תמלטו את גופי השידור מחובת ההשקעה, הנמוכה ממילא, ותביאו לחיסול בפועל של התעשייה המקומית״.
עוד מדגיש ואלה: "כבר היום ישנה תופעה מדאיגה של חברות הפקה ישראליות המצלמות בחו״ל עבור גופי השידור תכנים המוכרים על ידיכם כהפקות מקור, ללא צוות ישראלי כנדרש ברגולציה וללא הצדקה מבחינת תוכן. 
"הצעדים שאתם מבקשים לאשר ירסקו את מעט ההשקעה שעוד קיימת בהפקות המקור ויתמרצו הוצאת ימי צילום מישראל לחו״ל. הפקה ישראלית היא לא רק כזו שנכתבת בעברית, אלא צריכה להיות מופקת על ידי צוות ישראלי. אתם מבקשים לפרוץ את הסכר בשירות בעלי ההון ולהביא לכליה על התעשייה המקומית".
מהרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו נמסר: "הרשות רואה חשיבות רבה בקידום היצירה הישראלית ופועלת לחיזוקה באופן קבוע. במסגרת עבודת הרשות, וכדבר שבשגרה, הרשות בוחנת מעת לעת את הכללים השונים בהליך מסודר. אנו בראשית התהליך, כשתסתיים הבחינה ולאחר שקילת כלל הטענות מצד גורמים רלבנטיים שונים, הרשות תגבש את עמדתה בעניין זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה