טלוויזיה

בלגן בחדשות 13: האיש החזק הרוויח סכומי עתק בחסות המשבר

אייל דה פאו קיבל לכאורה מאות אלפי שקלים מהנהלת החברה בנסיבות מעוררות שאלות. במרכז הפרשה עומדת החלטה שנויה במחלוקת לשלם לדה-פאו שכר נוסף מעבר לתגמול הרגיל כדירקטור. הסכום, המוערך בעשרות אלפי שקלים לחודש, ניתן לו עבור תפקידו כממלא מקום מנכ"ל לתקופה קצרה
מערכת ice | 
חדשות 13 (צילום מסך חדשות 13)
המשבר הניהולי בחדשות 13 הגיע לשיא חדש עם חשיפת פרשה כספית מסקרנת. יו"ר דירקטוריון החדשות, אייל דה-פאו, נמצא במוקד סערה לאחר שפורסם בוואלה! על ידי דוד ורטהיים כי קיבל מאות אלפי שקלים מהנהלת החברה בנסיבות מעוררות שאלות. התשלומים, שנעשו לכאורה בניגוד לרוח החוק, מעלים תהיות קשות לגבי תקינות הניהול ושקיפות ההחלטות ברשת המשודרת.
במרכז הפרשה עומדת החלטה שנויה במחלוקת לשלם לדה-פאו שכר נוסף מעבר לתגמול הרגיל כדירקטור. הסכום, המוערך בעשרות אלפי שקלים לחודש, ניתן לו עבור תפקידו כממלא מקום מנכ"ל לתקופה קצרה. אולם, מה שהחל כהסדר זמני, התגלה כהסכם ארוך טווח יותר, כאשר התשלומים המשיכו גם לאחר מינוי מנכ"לית קבועה.

החוק קובע במפורש כי אסורה זיקה כלכלית בין דירקטורים מטעם הרשות לבין המורשה לשידורים. יתרה מזאת, תשלום סכומים גבוהים לדירקטור ציבורי מעלה ספקות לגבי עצמאותו ונאמנותו לאינטרס הציבורי. השאלה המרכזית העולה היא האם ההסכם עם דה-פאו קיבל את אישור הרשות השנייה, ואם בכלל הובא לידיעתה.
הפרשה מתרחשת על רקע משבר כלכלי חמור ברשת 13, כאשר החברה נאבקת על הישרדותה והבעלים לן בלווטניק נאלץ להזרים סכומי עתק. בעוד העובדים נאלצים להתמודד עם קיצוצים ואי-ודאות תעסוקתית, התגלה כי בכירים בחברה נהנים מהטבות כספיות משמעותיות. מצב זה מעורר זעם בקרב העובדים ומעמיק את המשבר האמון בין ההנהלה לצוות.
מרשת 13 נמסר לוואלה בתגובה לידיעה: "איננו מתייחסים לשמועות לגבי ההתקשרויות עם בעלי תפקידים בחברה". מהרשות השנייה טרם התקבלה תגובה. אייל דה-פאו לא הגיב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה