טלוויזיה

חסרות נשים על המסך? זה הערוץ שמוביל בייצוג נשי

יום האישה הבינלאומי יצויין מחר, ואיתו מגיעים לא מעט נתונים על מקומן של נשים בשלל תחומים. מה המצב בכלי התקשורת הישראלים ומי הערוץ שמוביל בייצוג נשים על המסך?
שירה יום טוב | 
רייטיניג קשת 12,רשת 13, ערוץ 14, כאן 11 (צילום shutterstock)
ארגון העיתונאים והעיתונאיות מפרסם לרגל יום האישה את מדד ייצוג הנשים בכלי התקשורת המרכזיים בישראל. המדד, פרויקט משותף של ארגון העיתונאים והעיתונאיות, העין השביעית, 5050 ו"הצלחה", חושף כי הגוף המאוזן ביותר בייצוג נשים בשידורי אקטואליה הוא ערוץ כאן 11. 
המדדים שהציג כאן 11 מצביעים על ייצוג נשי של 49% ו-51% גברים, כאשר מדובר ספציפית על שידורי אקטואליה, ללא בידור. הייצוג הנשי המאוזן יחסית שהציגו כאן 11, הוא האופטימלי ביותר שנמדד השנה לעומת כלי תקשורת אחרים.
לדוגמה, בערוץ 14, ייצוג הנשים בתוכניות אקטואליה עומד על 38% מול 62% ייצוג גברי. מדובר בנתון נמוך יחסית לעומת כאן 11, אך עדיין נתח ייצוג הנשים גדול יותר משל כלי תקשורת אחרים, חזקים וותיקים.
 
בשתי תחנות הרדיו המואזנות בתחום האקטואליה, גל"צ ו-103FM, שיעור ייצוג הנשים נמוך משליש. בגלצ מדובר על ייצוג שי של 17% בלבד מול 83% לטובת הייצוג הגברי בתחנה. ב-103 מדובר על נתונים מעט יותר אופטימליים עם 27% לייצוג הנשי לעומת 73% לייצוג גברי בתוכניות אקטואליה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה