טלוויזיה

לוחמות פורצות דרך: הפרויקט המרגש של כאן ליום האישה

יום האישה הבינלאומי שיחול בשבוע הבא מביא את כאן ארכיון לפרויקט מיוחד ברקע המלחמה, עם סיפורן של הלוחמות הישראליות לאורך השנים
שירה יום טוב |  3
אשת חיל, כאן ארכיון (צילום באדיבות כאן)
כאן, תאגיד השידור הישראלי, בפרויקט ארכיון ייחודי לכבוד יום האישה 2024 וברקע המלחמה ומקומן של נשים שממלאות בצה"ל תפקידים משמעותיים ופורצי דרך בחזית הלחימה ובעורף.
הפרויקט שיוצא תחת השם "אשת חיל" - יביא את סיפורן המרתק ומעורר ההשראה של נשים בצבא מימי מלחמת העולם השנייה ועד ימינו בצה"ל. הפרויקט יעלה החל ממחר (חמישי) בפלטפורמות הדיגיטל של כאן.
במסגרת הפרויקט יוצג דור הסבתות הלוחמות, את הלוחמות פורצות הדרך לנשים בצה״ל של ימינו, (על הטייסת שעברה קורס טיס בשנות ה-50 ויצאה מעבר לקווי האויב, כבר שמעתם?), ההזדמנויות בשירות החובה והמילואים, (קורס מדריכות הצלילה הראשון שהיה גם האחרון) וגם כמה אנקדוטות משעשעות כמו השינויים בגבולות מוצב הברך וקיצור החצאית.
"אשת חיל" של כאן ארכיון, מצייר תמונה מעמיקה ומרגשת של האתגרים המלווים אותן לאורך השנים, ותפקידן המרכזי בהגנת המדינה - בחזית ובעורף ומשלב בין אוצרות הארכיון של רשות השידור, לצד תכנים שנוצרו בשנים האחרונות, מאז הקמת התאגיד בהם הסידרה "נשים במלחמה" וסקרה את תפקידן החשוב של נשים יהודיות בלוחמה שלפני קום המדינה ועד מלחמת השחרור.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש להפסיק את גיוס הלוחמות. זה רק נזק לצבא.
    רם 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כלכלית ומקצועית.
    סגור
  • הפוסל במומו פוסל
    תפמ 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מעניין אם אתה או מי מבנות משפחתך התגייס/ו...
    סגור
  • עובדה שבסוף בסוף מי שנהרג אלו הגברים
    רם 03/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויש לזה סיבה נכון? למה בספורט יש הפרדה? כי שם רוצים לנצח.
    סגור