בארץ

יום האישה 2024: נשים פורצות דרך בעולם הטכנולוגיה

הן מובילות צוותים, פורצות דרך טכנולוגית, משפיעות על עתיד התעשייה ומשמשות מודל לחיקוי עבור דור העתיד. בכתבה זו, נפגוש כמה מהן ונכיר את סיפורן האישי, המקצועי וההשראה שהן מביאות לעולם הטכנולוגיה

מערכת ice | 
יום האישה הבינלאומי 2024 (צילום shutterstock, freepik)
בין אם הן מייסדות, יזמיות או בתפקידים משמעותיים אחרים בחברות, בכתבה זו, נכיר מקרוב כמה מהנשים המדהימות האלו ונשמע על דרכן המקצועית, האתגרים וההזדמנויות בדרכן של נשים בעולם הטכנולוגיה, ההישגים המרשימים אליהם הגיעו ועל חשיבות קידום נשים בתעשייה.
בין הנשים המופיעות בכתבה ניתן למצוא נשים פורצות דרך, בעמדות מפתח ובתפקידים ניהוליים בכירים בחברות טכנולוגיה משגשגות ומובילות, המתמודדות עם עולם גברי ברובו, אשר משפיעות באופן משמעותי על אסטרטגיית החברה, פיתוח מוצרים וקידום חדשנות טכנולוגית ועושות בו שינוי משמעותי.
גלית שני-מישל, VP Payments at Forter: גלית היא אם לשלוש בנות, אותן היא רוצה לגדל בעולם שוויוני, שבו המגדר שלהן לא יקבע את הצלחתן ולא ישפיע עליהן. עולם שבו הכישרון, המסירות והעבודה הקשה שלהן יקבעו את עתידן, ללא קשר להיותן נשים.
מאמינה שיום האישה הבינלאומי הוא הזדמנות חשובה להעלאת המודעות לפערים המגדריים שעדיין קיימים בחברה. נשים עדיין מהוות מיעוט בתעשיית ההייטק, בתפקידי ניהול בכירים ובכנסים מקצועיים. לדבריה, נשים לא צריכות להרגיש שהיכולות שלהן פחותות משל גברים. הן צריכות להיות מסוגלות לשלב קריירה מוצלחת עם חיי משפחה. 
יום האישה הבינלאומי הוא הזדמנות להאיר בזרקור את תרומתן המשמעותית של נשים ברחבי העולם לחברה ולהזכיר לנו את הדרך הארוכה שעדיין נדרשת עד לשוויון מגדרי מלא, בו לא יהיו הטיה, אפליה ופערי מגדר.  

גלית שני-מישל, פורטר. צילום: בן מישל
קלאודיה לוי, מרכזת אחריות תאגידית וקיימות באקסנצ'ר ישראל: קלאודיה, כחלק מתפקידה, שמה לה למטרה לשלב את אקסנצ'ר ישראל בעשייה החברתית בישראל, ולצד עשייה מסחרית עניפה, לקדם גם עשייה התנדבותית בה משתלבים כלל עובדי החברה.
בהובלתה, פעלו עובדי החברה רבות במהלך השנה האחרונה. הפעילויות היו בשילוב עמותות מובילות, דוגמת עמותת "תפוח" (Appleseeds), עדי נגב ועמותת הילמה, ונגעו במגוון פעילויות ששמו להן למטרה לשנות מציאות חיים ולצמצם את הפערים החברתיים, באמצעות פעילויות מבוססות טכנולוגיה, המיועדות לאוכלוסיות מוחלשות מהפריפרייה החברתית והגיאוגרפית בישראל.

קלאודיה לוי, אקסנצ'ר. צילום: אלעד גוטמן
החל מהשבעה באוקטובר קלאודיה פעלה ללא לאות כדי להפנות את משאבי החברה לעזרה למפוני הדרום והצפון. באמצעות המומחיות שלהם במציאות מדומה ובמטאוורס, עובדי החברה הציעו חוויות חינוכיות ועתירות דמיון לילדים שחמקו מהתופת, תמכו באופן פעיל במגזר החקלאי בישראל וסייעו לחקלאים מקומיים. בנוסף לכך, חברת אקסנצ'ר תרמה למעלה מ-7 מיליון שקלים לטובת ארגוני סיוע הומניטריים בישראל וביניהם מגן דוד אדום והחמ"ל האזרחי.
אביגיל לוין, Investor & Ecosystem Relations at Samsung Next TLV: בנוסף לתפקידה בסמסונג נקסט, אביגיל היא גם מייסדת קהילת הפייסבוק והפודקאסט "מה בתפקיד", יחד עם סימונה ולסקי, המעניקה ידע וכלים ומסייעת למי שמחפש קריירה בתעשיית ההייטק. 
אביגיל התחילה את הקריירה שלה כעורכת דין ועבדה כיועצת משפטית במגזר הציבורי ולאחר מכן כעורכת דין  מסחרית במשרד שבלת, לפני שהשתלבה בתעשיית ההייטק וצברה ידע רב על המעבר אליה ועל מגוון התפקידים וההזדמנויות שיש בה.
כחלק מהמסע שלה לשינוי קריירה, היא שמה לעצמה מטרה לעזור לאחרים המעוניינים להשתלב בהייטק. בתוך כך, היא עזרה ועוזרת לאלפי צעירים ומחפשי עבודה למצוא את המסלול הנכון להם ולהקל עליהם את ההשתלבות בחברות מובילות בתעשייה, באמצעות ניוזלטרים, סדנאות, הרצאות, כנסים וליווי אישי.
בפודקאסט מתארחים בעלי תפקידים שונים בתעשיית ההייטק, אשר מספרים על המסלול שלהם ואיך נראה היום יום בתפקיד. "מה בתפקיד" הפך לאחד ממאגרי המידע הכי פוריים בארץ לכל מי שחושב על שינוי קריירה, בין אם בהייטק או מחוצה לו.

אביגיל לוין, סמסונג נקסט, צילום: מרסל דייצ'ב
לין קלמן-גבאי, סמנכ"לית משאבי אנוש בCommBox: בחברה מהיום הראשון להקמתה, ניהלה צוותים במגוון תפקידים ולדבריה הקסם האישי בחברה ליווה כל תפקיד שלה. רואה ביום האישה הזדמנות לפרגן ולהעצים את הסובבות אותה. 
האידיאל מבחינתה היה שלא היינו צריכים לציין את יום האישה בשנת 2024, משום שכל הנשים בקומבוקס שוות ערך וסופרוומניות כל אחת בתפקידה. אולם, לצערה, לא בכל מקום בחברה הישראלית מורגש שוויון ויש עוד המון מקום לשיפור. 
לין לוקחת חלק בעמותה "תקוות שלמה" על שם אחיה, שלמה גבאי ז"ל, שנפל במלחמת שלום הגליל. העמותה, שהוקמה בשנת 2005, עוסקת בפעילות התנדבותית בחברה, גיוסי כספים, חלוקת מלגות לחיילים משוחררים ועוד. 
כבר עם פרוץ המלחמה עברה לעשייה, מכיוון שבמצבי קושי היא מוצאת באקטיביות הרבה פרודוקטיביות. בתחילה היה מדובר בציוד לחיילים אך מהר מאוד עברו למשלוחי אוכל ובכך התחילה את חמ"ל השניצלים, כאשר בכל שבוע הוציאו אלפי מנות לחיילים בדרום ובצפון, גם צמחוניות וטבעוניות, כולל מערך עוגות וחלות. 
בשלב מסוים העמותה נזקקה לעזרה נוספת, הן מבחינת כוח אדם והן מבחינה כספית, על מנת להמשיך ולהפעיל את המערך ולכן פנתה ליניב חכים, מייסד משותף בחברת קומבוקס, שביום מספקת פתרונות אוטומציה ותקשורת למוקדי שירות, ובאישון לילה הפכו משרדי החברה לחמ"ל מבצעי המייצר אלפי מנות לחיילי המילואים.
חכים מיד נרתם לעזרה, גם בתרומות וכן בהעברת פס הייצור למשרדי החברה בכל יום שישי, עם כמויות אדירות של מתנדבים. גם הנהגים התנדבו לנסוע לכל רחבי הארץ. בנוסף לכך, דאגו למילואימניקים בקומבוקס ולבני משפחותיהם המגויסים.

לין קלמן גבאי, קומבוקס. באדיבות המצלם
אביב מויאל, מפתחת בכירה באוטודסק ישראל עובדת בחברה כבר ארבע שנים כמפתחת בכירה, תוך שהיא משמשת גם כסקראם מאסטר של הצוות. אביב התחילה את דרכה כמתכנתת בשירות הצבאי ביחידת ממר"ם, בה שירתה במשך 6 שנים. לאחר השחרור קיבלה פטור ממילואים, אך כשפרצה מלחמת חרבות ברזל, התנדבה מיד לשוב ולשרת כמתכנתת במילואים. 
מאז לכל אורך התקופה היא עובדת בחברה במקביל לשירות המילואים בצה"ל. היא משלבת בהצלחה קריירה פורחת, שירות צבאי משמעותי ופיתוח אישי מתמיד. בזמן הפנוי שנותר, אביב מוצאת זמן לאימונים אינטנסיביים בקרוספיט וריקודי בצ'אטה לטיניים.
אביב מודעת היטב לפערים המגדריים הקיימים בחברה, הן בשוק העבודה והן בתחומים אחרים. היא מאמינה שחוסר השוויון נובע בחלקו מחוסר ביטחון עצמי של נשים, הגורם להן להסתפק בפחות.
בשל כך, לדבריה, יום האישה הוא הזדמנות חשובה להעלות את המודעות לפערים אלו. יתרה מזאת, היא סבורה שפעילותם של ארגונים וקהילות לקידום נשים בתעשייה חשובה אף יותר, כיוון שהיא מתמקדת בפעולות ממשיות לשינוי המצב. 

אביב מויאל אוטודסק. צילום: יחצ
איריס אידלשטיין, מנהלת ידע גלובלי בחברת BioCatch: בוגרת הפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות מהטכניון. לוקחת בימים אלו חלק בהתארגנות נשים בשם Women United for Humanity, שפונה באופן ישיר, בצירים אישיים ככל הניתן, לנשים בכירות ברחבי העולם במטרה להירתם למטרת שחרור מיידי של האזרחים החטופים מרצועת עזה. 
קבוצת המתנדבות הגיעה לאלפי נשים בכירות תוך שבוע אחד של פעילות, כולל לסביבות של מישל אובמה והילרי קלינטון, לסמנכ״לית Meta לשעבר - שריל סנדברג, ולחברי פרלמנט רבים ברחבי העולם.
המיקוד של הקבוצה כרגע הוא בחיבור גורמי תקשורת זרה למשפחות החטופים, הדהוד מסר השחרור המיידי - בתקשורת ובעצרות תמיכה ברחבי העולם, וכן ביצירת לחץ על ארגוני הסיוע ההומניטרי (ICRC במיוחד) כדי לקדם גישה מיידית של כוחות הומניטריים ורפואיים אל האזרחים החטופים.

איריס אידלשטיין, צילום: יחצ
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה