תיירות

הפטור מוויזה לארה"ב לא יבוטל? האמריקאים בהודעה מדאיגה

דובר מחלקת המדינה האמריקאית הסביר כי למרות שבישראל כבר חוגגים את העובדה שמה-28.9 לא יהיה צורך בוויזה, טרם התקבלה החלטה סופית: "מזכיר המדינה אנתוני בלינקן והשר להגנת המולדת אלחנדרו מיורקס יתייעצו ויודיעו על החלטתם בימים הקרובים"
מערכת ice | 
ויזה לארה"ב (צילום freepik)
רשמי? לא בטוח בכלל. בעוד אזרחי ישראל כבר קיבלו הודעה ממשרד החוץ לפיה ייהנו מפטור לוויזה לארה"ב ממש בקרוב, על פי דיווח ב-YNET ראשי המדינה בארה"ב דווקא מכחישים כי ההחלטה התקבלה ויש תאריך סופי.
"מזכיר המדינה אנתוני בלינקן והשר להגנת המולדת אלחנדרו מיורקס יתייעצו ויודיעו על החלטתם בימים הקרובים", הסביר דובר מחלקת המדינה. ועדיין, ההודעה צפויה לצאת ביום חמישי הקרוב, וכבר מחודש נובמבר נוכל להנות מטיסה לצפון אמריקה ללא כל צורך בהנפקת ויזה ייעודית.
בהודעה שנמסרה אמש (שני) לגורמים עיתונאיים מטעם משרד החוץ הערב נכתב כי "בהתאם לאישור כבר מחודש נובמבר, תוך 72 שעות מרגע הגשת בקשה באופן מקוון, יתקבל אישור לקבלת אשרת שהייה עד 90 יום". 
מדובר בלא פחות מבשורה חסרת תקדים בהיקפה עבור התייר הישראלי, והיא מתקבלת רגע לפני חג סוכות. המהלך להסדרת פטור מוויזה לארה"ב החל עוד בימי הממשלה הקודמת, והוא רשם התקדמות משמעותית בתקופה האחרונה. כעת, הגיע רגע האמת, כאשר האמריקאים הכניסו את ישראל לתוכנית הפטור מוויזה. בכך, ישראל צפויה להצטרף למועדון אקסלוסיבי של כ-40 מדינות ברחבי העולם שנהנות מהאפשרות לטוס לארה"ב ללא הצורך בוויזה. 
ב-27 בספטמבר המזכיר להגנת המולדת האמריקאי אלחנדרו מיורקס יחתום על ההכרזה הרשמית שתצרף את ישראל לתוכנית. הפטור יהיה תקף רק לבעלי דרכון ביומטרי, מה שצפוי ככל הנראה משבר דרכונים חדש ותורי ענק בלשכות האוכלוסין עבור אלה שמשתמשים בדרכון ישן. כחלק מהמו"מ שניהל משרד החוץ עם ארה"ב סביב סוגיית הפטור מוויזה, ישראל הסכימה לדרישה האמריקאית לאפשר לתושבי רצועת עזה בעלי אזרחות ארה"ב לטוס דרך נתב"ג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה