תיירות

למרות אזהרות המסע: ח"כ ברקת טס בחשאי לאוקראינה

חבר הכנסת מהליכוד הוא הפוליטיקאי הישראלי הראשון שמבקר באוקראינה מאז פרוץ המלחמה. במשרד החוץ, במל"ל ובכלי התקשורת השונים סופג ברקת ביקורת חריפה: "צעד בלתי אחראי ופופוליסטי"
מערכת ice | 
ח"כ ניר ברקת מהליכוד (צילום דוברות ניר ברקת)
חבר הכנסת ניר ברקת (ליכוד) נסע אתמול (חמישי) לביקור חשאי באוקראינה כשהוא מלווה באבטחה - למרות אזהרות המסע והמאמצים של שתי המדינות למנוע הגעת מתפללים לאומן בראש השנה. במשרד החוץ ובמל"ל מתחו ביקורת חריפה על נסיעתו של ברקת ואמרו כי מדובר ב"צעד בלתי אחראי ופופוליסטי שלא תואם עם אף גורם רשמי". ברקת הוזמן לאוקראינה על ידי הרב משה אסמן, הנחשב למקורב של הליכוד.
במהלך נסיעתו התפלל ברקת בקברו של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן ודן עם ראש העיר על ההיערכות להגעתם של החסידים בראש השנה. נזכיר כי רק אתמול הזהיר יועצו של נשיא אוקראינה זלנסקי בראיון לרשת 'כאן' מפני מתקפת טילים רוסית לאזור אומן במהלך ראש השנה: "אנחנו מזהירים אבל אנשים צריכים לקחת אחריות על חייהם. כמדינה חופשית אנחנו לא יכולים למנוע מאנשים להגיע לאומן. חלק מהחסידים ינסו להגיע לאומן ברגל. אנחנו מבינים שהם לא יישמעו להמלצות שלנו שיש סכנה לירי טילים על אומן".
משרד החוץ חידד את אזהרת המסע לאומן בשבוע שעבר: "לפני מספר ימים נורו טילים לאזור העיר אומן אשר הביאו למותו של אזרח אחד, פציעה של מספר אזרחים וגרמו להרס רב. אזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה נקראים לעזוב מידית את גבולות המדינה. המצב הביטחוני הנפיץ כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על ישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, מהווים סכנת חיים ממשית ומידית".
בלשכתו של ברקת הגיבו לפרסומים השונים: ״לצערנו ממשלת ישראל היא זו שנעדרת מאוקראינה בשעה קשה זו של מלחמה בה נפגעים חפים מפשע. לאוקראינה הגיעו מזכיר המדינה האמריקאי, שר הביטחון הבריטי ובכירים מכל העולם. הזוועות באוקראינה מזעזעות ואנחנו כיהודים צריכים להיות הראשונים להביע תמיכה בעם האוקראיני ובקהילה היהודית באוקראינה. ח״כ ברקת הגיע לאוקראינה בהזמנת הרב הראשי לאוקראינה הרב משה אסמן, כדי לתמוך באוקראינים ולפעול כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע. במסגרת הביקור באוקראינה הגיע ברקת לקייב, אירפין, בוצ׳ה, ברנצלקה ואומן, שם קיים מפגש עם המושל של אומן״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה