בחירות 2022

ניר ברקת: "הצבעה לאיילת שקד היא בזבוז קולות"

שרת הפנים תחת מתקפה מבית. ח"כ ניר ברקת מודאג מהקולות שלדעתו שקד נוגסת בימין ואומר: "אני חושב שלהצביע למפלגות הקטנות האלה, ללא עמוד שדרה, ללא אידאולוגיה זה בזבוז קול אחד גדול ואני קורא לאנשים שרוצים באמת מניה בטוחה - בואו לליכוד, לכו לפי תפיסת עולמכם ולא לכל מיני מפלגות שכל פעם משנות את צבען"
דוד זולדן | 
ניר ברקת (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ח"כ ניר ברקת התייחס בריאיון ל-ynet radio לפרסומים סביב ליברמן. "שמענו בימים האחרונים טענות לא פשוטות בכלל שצריכות להיבדק", אמר ברקת בריאיון לישי שנרב ושרון כידון. שמעתי שהיועמ"שית אמרה שהיא הולכת לבדוק אותן. אני חושבת שהשפה ששמענו מליברמן לא ראויה, צריך לדבר לגופו של עניין ולא של מפלגה".
לשאלה האם אתה מתכוון להתבטאות אתמול של ליברמן ש"נתניהו הוא חלאת המין האנושי" השיב ברקת: "זו שפה לא ראויה ואני באמת חושב שכולנו צריכים לדבר עניינית ולשמור על השפה ועל הצורה שבה אנחנו מתבטאים. אני חושב שהעלו טענה וצריך לבדוק אותה. רק לפני כמה ימים נשלחו מכתבי אזהרה לרה"מ לשעבר ולשר לבט"פ לשעבר. למה זה נעשה עכשיו? צריך להחליט בממשלת מעבר, או שאתה מחכה עם הכול, או שאתה בודק את הכול. אתה לא יכול מצד אחד להוציא מכתבי אזהרה ולא לעשות בדיקות".
לשאלה האם אתה קורא ליועמ"שית לפרסם את תוצאת הבדיקה הראשונית בסיפור של ליברמן עוד לפני הבחירות השיב ברקת: "חד משמעית. זו בדיקה שצריכה להיעשות כמה שיותר מהר. הטענות קשות מאוד. בוא נשמע מה היא תגיד אחרי שהיא תמצה את הבדיקה".
ברקת התייחס ליוקר המחיה המשתולל, ונשאל מה יכולה הממשלה לעשות אחרת, גם אל מול גל ההתייקרות העולמי. "אני מזכיר שיש לנו גם עודפי מזומנים, עודפי גבייה מההייטק, ומה שזה אומר שיש לממשלה יכולת להתמודד ולהוריד את התשומות, להוריד מסים", אמר ברקת. "הדבר הזה משפיע ישירות על יוקר המחיה. לממשלה הזו יש אמנם עודפי מזומנים אבל היא לא משתמשת בהם באופן מושכל".
"כשאתה מעלה תשומות ומעלה את המסים, העסקים מעלים, אתה מעמיס עליהם והם גם רוצים להרוויח ומגלגלים את זה ליצרן, והמחירים עולים. ברגע שאתה מסבסד תשומות ולא מעלה, אתה מוריד את המסים ומאפשר לשוק החופשי להוריד את המחירים. זו תפיסת העולם הליברלית של הליכוד".
ברקת התחייב כי במידה והליכוד ירכיב ממשלה, היא תוריד מסים. "חד משמעית. זה מה שאמרנו ועשינו בעבר. הליכוד בתפיסת עולמו רוצה להגדיל את העוגה. ברגע שיש צמיחה מואצת אתה יכול להרשות לעצמך לסבסד ולסייע לחוליות החלשות, שהיום לאנשים בממשלה לא אכפת מהם. ממשלת נתניהו בעבר ידעה להתמודד עם משברים גדולים, משברים פיננסיים, משברי הקורונה, הממשלה ידעה מתי להכניס כסף לכיס ולסייע לחוליות החלשות. אבל הממשלה הזאת איבדה שליטה אין לה כיוון, לב ונשמה".
עוד אמר ברקת כי "כשנחזור לשלטון נפריד בין התפקיד של היועמ"ש לפרקליטות. הייעוץ המשפטי כשמו כן הוא, חייב להיות משרת אמון של הציבור, של רה"מ, של השר או של ראש העיר. אנחנו נבחרים. צריך לשנות את שיטת הבחירה של השופטים, צריך פיקוח על הפרקליטות. אנחנו רוצים לחזק את מערכת אכיפת החוק".
ברקת טען כי הצבעה לאיילת שקד היא בזבוז קולות. "אני חושב שלהצביע למפלגות הקטנות האלה, ללא עמוד שדרה, ללא אידאולוגיה זה בזבוז קול אחד גדול ואני קורא לאנשים שרוצים באמת מניה בטוחה - בואו לליכוד, לכו לפי תפיסת עולמכם ולא לכל מיני מפלגות שכל פעם משנות את צבען".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה