תיירות

תכינו את הארנק: זה התשלום החדש על המזוודות שמחכה לכם

חברות התעופה החלו לגבות תשלום גם על המזוודות הקטנות, והגבלות על הגודל והמשקל המותרים הולכות ומתרקמות. המצב הזה יוצר תסכול נוסף, כשהנוסעים מוצאים את עצמם נאלצים להתמודד עם חוקים חדשים, ולהתכונן לכך שהם עלולים להידרש לשלם עבור המזוודה הקטנה שלהם
מערכת ice |  2
מזוודות בשדה תעופה (צילום פלאש 90)
בשנים האחרונות, הנוסעים בטיסות מתמודדים עם תסכול הולך ומתרקם כלפי חברות התעופה, במיוחד אלה שמציעות טיסות זולות. אחת התלונות הבולטות היא הצמצום המתמשך של המושבים במטוסים, שמטרתו להכניס יותר נוסעים, ולצידו תוספות לא צפויות במחירים. מה שהיה פעם טיסה נוחה הפך למסע שבו כל שינוי או שדרוג כרוך בתשלום נוסף, והנוסעים מתגעגעים לעידן שבו היה אפשר לטוס בלי אותיות קטנות.
ככל שהזמן עובר, נראה שהנוסעים התרגלו למודל העסקי החדש, והזעם הועבר לכיוונה של המזוודה הקטנה, הטרולי. תופעה זו, שהוגדרה כ"זעם המזוודות", מצביעה על הקושי להמריא לחו"ל עם מזוודה אחת קטנה בלבד. רבות מהן עברו לארוז בצורה יעילה גם בטיולים ארוכים, אך התקלות עם הטרולי הפכו לנפוצות יותר.

על פי מאקו, חברות התעופה לא נותרו אדישות לתופעה. חלקן החלו לגבות תשלום גם על המזוודות הקטנות, והגבלות על הגודל והמשקל המותרים הולכות ומתרקמות. המצב הזה יוצר תסכול נוסף, כשהנוסעים מוצאים את עצמם נאלצים להתמודד עם חוקים חדשים, ולהתכונן לכך שהם עלולים להידרש לשלם עבור המזוודה הקטנה שלהם.
כעסם של הנוסעים לא מתבטא רק בסיטואציות של תשלום, אלא גם בתקלות מפתיעות כמו חריגות במשקל או בגודל המזוודה, שגורמות למריבות מיותרות. מומחי נסיעות ממליצים להיות זהירים, לארוז באופן מתוחכם, ולעבור לתיקי גב שאין להם מגבלות משקל – פתרון שצובר פופולריות בשנים האחרונות.
כעת, כשהטרולי לא חסינה יותר, הנוסעים מתחילים לחשוש מהשינויים הבאים שיכולים לחכות להם בטיסות. כך, לדוגמה, בעבר מנכ"ל ריינאייר הציע לגבות תשלום על שימוש בשירותים במטוס, והמציאות הנוכחית מעלה שאלות לגבי מה יקרה בשוק התעופה בעתיד, ומה ידרשו הנוסעים לשלם עליהם בעתיד הקרוב.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צריך לחייב לפי משקל תיק יד ומשקל הנוסע. יש נוסעים שמנים
    מוישה זוכמיר 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבסורד שנוסע ששוקל מעל ל 100 ק"ג עם תיק יד "קטן" ששוקל 15 ק"ג משלם עבור כרטיס טיסה כמו נערה בת 16 במשקל 50 ק"ג עם תיק יד במשקל 5 ק"ג. צרי לחייב נוסע מעל 1.85מ' או מעל ל 100 ק"ג לקנות כרטיס ל 2 מושבים או מחלקת פרמיום ולא להרוס ליושבים לצידו את הטיסה
    סגור
  • 1.
    ועדים יש לי ״נוד״
    דרומי 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה עולה לתקוע נוד?
    סגור