תיירות

טיסות סודיות בניצחון ענק: זה מה שקבע בית המשפט

בעקבות תביעה של חברת אקספלורר גלוב, שטענה להשמצות מצד גולשים, השופטת דר להב מבית משפט שלום בראשון לציון קבעה כי אתר הדירוג טיסות סודיות אינו נחשב לאמצעי תקשורת לפי סעיף 11 לחוק איסור לשון הרע. איזה פיצוי תאלץ לשלם?
מערכת ice | 
חברת תעופה-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ משה שי)
השופטת דר להב מבית משפט שלום בראשון לציון קבעה כי אתר הדירוג טיסות סודיות אינו נחשב לאמצעי תקשורת לפי סעיף 11 לחוק איסור לשון הרע. בעקבות תביעה של חברת אקספלורר גלוב, שטענה להשמצות מצד גולשים באתר, השופטת סברה שהכף נוטה לחופש הביטוי ולא להטלת אחריות על אתרי דירוג.
השופטת ציינה כי אף שהמנגנון של האתר מסנן ביקורות פוגעניות, אין בכך כדי להפוך אותו ל"אמצעי תקשורת" לפי החוק. השופטת הוסיפה שייתכן שיהיה נכון להקים מנגנון "הודעה והסרה" לאירועים של לשון הרע בוטה במיוחד, אך לא קיבלה את התביעה נגד טיסות סודיות.
 

לפי דיווח של אפרת נוימן בדה מרקר, באתר טיסות סודיות קיים דף המדרג חברות תעופה וסוכנויות נסיעות ותיירות על פי דירוגים וביקורות של גולשים. על פי החברה, כאשר גולש מפרסם ביקורת, הוא נדרש לספק את שמו המלא וכתובת דואר אלקטרוני. טיסות סודיות טוענת שהיא מפעילה מנגנון בקרה המוודא את תקינות כתובת המייל ומסננת תוכן פוגעני או לא ראוי, בהתאם לשיקול דעתה.
התביעה נגד האתר הוגשה ב-2021 על ידי אקספלורר גלוב, חברת תיירות ישראלית המתמחה במכירת כרטיסי טיסה לחו"ל. אקספלורר טוענת כי הביקורות והדירוגים באתר כוללים השמצות על שמה, לעיתים תחת זהויות בדויות, וחלק מהן נכתבו על ידי אנשים שאינם לקוחות שלה.
בנוסף, היא ציינה כי טיסות סודיות משמשת כמתווכת בין לקוחות לספקי שירותי תיירות ומבוססת על תשלום מצד הספקים עבור פרסום באתר. השופטת ציינה גם שייתכן שמניע אנטי-תחרותי אכן קיים, אך אקספלורר לא הוכיחה זאת. פסק הדין ניתן לערעור לבית המשפט המחוזי, והחברה חויבה בהוצאות נמוכות של 12 אלף שקל.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה