תיירות

זהירות מטוס לא מאוזן! הטעות הקריטית של חברת התעופה

חברת התעופה השוויצרית סוויס איירליינס, חלק מקבוצת לופטהנזה, חזרה לטוס לישראל, אך מתמודדת עם בעיה של חוסר איזון במטוסי A330 לאחר שדרוג המושבים במחלקה הראשונה. מה יעשו כדי לפתור את הבעיה?
מערכת ice | 
טיסה (צילום shutterstock)
קבוצת לופטהנזה, כולל חברת התעופה השוויצרית סוויס איירליינס, חזרה השבוע לטוס לישראל לאחר חודש הפסקה. אך לצד החדשות המשמחות, סוויס נאלצה להתמודד עם בעיה לא צפויה הקשורה לצי המטוסים שלה, בפרט בדגם ה-A330-300. מדובר במטוסים רחבי גוף שיכולים לשאת עד 300 נוסעים ולטוס לטווחים רחוקים, כמו צפון אמריקה והמזרח הרחוק.
לאחרונה, סוויס החליטה לשדרג את המחלקה הראשונה במטוסי ה-A330 ולהתקין בהם את המושבים החדשים והיוקרתיים מדגם "Swiss Senses", המציעים נוחות מרבית, כולל מחיצות אישיות ודלתות נעילה. עם זאת, התברר כי המושבים הכבדים יותר מהמתוכנן יוצרים בעיה חמורה של חוסר איזון במשקל המטוס, במיוחד מכיוון שבמחלקת התיירים המושבים קלים יותר. הבעיה חמורה יותר בדגם ה-A330 שבו האף כבד מלכתחילה.
כדי לפתור את הבעיה, סוויס מתכננת להוסיף לוחות איזון במשקל של מעל לטון בחלק האחורי של המטוסים. הלוחות הכבדים נוגדים את מגמת ההתייעלות בתעשיית התעופה, שנועדה להפחית משקל כדי לחסוך בדלק ולהפחית את זיהום האוויר.
למרות זאת, בסוויס הכחישו שמדובר בטעות תכנונית וטענו שההערכות הראשוניות למשקל המושבים היו "גסות", וכעת נדרש פיתרון איזון זמני עד שיימצא פתרון טכנולוגי מתקדם. דובר החברה הדגיש כי לוחות האיזון יישארו על המטוסים עד לפיתוח פיתרון קל ויעיל יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה