תיירות

הסוף לטיסות בחינם? בשורה מדאיגה לעשרות אלפי ישראלים

ביום ראשון אמורה להתקבל הכרעה בכנסת לסיים המימון של הממשלה לטיסות המפונים מאילת ואליה, ככל הנראה בסוף ספטמבר. החלטה זו מסמנת את שלבי הסיום של תוכנית סיוע שהחלה בנובמבר 2023, בתגובה למצב החירום שנוצר
מערכת ice |  1
ביטולי טיסות-אילוסטרציה AI
בצל המציאות המורכבת בישראל, הממשלה עומדת בפני החלטה משמעותית: הארכה אחרונה של מימון טיסות לאילת וממנה עבור תושבים מיישובים שפונו. בישיבתה ביום ראשון, צפויה הממשלה לאשר הארכה של חודש נוסף למימון זה, שיסתיים ככל הנראה בסוף ספטמבר. החלטה זו מסמנת את שלבי הסיום של תוכנית סיוע שהחלה בנובמבר 2023, בתגובה למצב החירום שנוצר.
התוכנית, שנועדה לסייע לתושבים שפונו להתמודד עם הריחוק ממרכז חייהם, כללה מימון כרטיסי טיסה בחברות ארקיע וישראייר. היא לא הוגבלה רק לתושבי היישובים המפונים; גם בני משפחה של חטופים ונעדרים מאירועי ה-7 באוקטובר, וכן אלה ששבו לישראל ובני משפחותיהם, זכו לסיוע זה. הרחבה זו של הזכאות שיקפה את הסולידריות הלאומית בעת משבר.

מבחינה תקציבית, ההחלטה מייצגת השקעה משמעותית. לצורך מימון ההחלטה, יוקצו 2 מיליון שקל בשנת 2024 מתוך סכומים שכבר הוקצו בהחלטות ממשלה קודמות. בנוסף, משרד התחבורה יקצה כ-900 אלף שקל נוספים מתקציבו לשנה זו, מה שמדגיש את המחויבות הממשלתית לתמיכה בתושבים המושפעים.
חשוב לציין כי ההארכה הצפויה עד סוף ספטמבר תהיה, ככל הנראה, האחרונה. יתרה מזאת, ההטבה לא תחול על תושבי יישובים שנקבע כי אין מניעה ביטחונית לחזרתם. סייג זה משקף את המאמצים להחזיר את החיים למסלולם הרגיל במקומות שהוכרזו כבטוחים.
סיום התוכנית מסמן שלב חדש בהתמודדות עם השלכות המצב הביטחוני. בעוד שהגשר האווירי הזמני מגיע לקיצו, הוא מותיר אחריו שאלות לגבי המשך התמיכה בתושבים שטרם יכולים לשוב לבתיהם. האתגר העומד כעת בפני הממשלה הוא למצוא דרכים חדשות לסייע לאוכלוסיות אלו תוך עידוד חזרה הדרגתית לשגרה במקומות שהדבר אפשרי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טיסות בחינם
    מלר פנינה 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכנה הממשלה שורפת הון עתק על נסיעות שרים המטיילים בעולם ןאנשים פליטים בארצם אין כסף ,חחחגם לחנוך לא יגדלו פה דור ללא ערכים וידע , דור נבער
    סגור