TOP 5

טיפים להפגת חרדה: מה כדאי לנסות כדי להרגיע את המתח

מתח וחרדה הם חלק מהחיים, בעיקר בתקופה כה מאתגרת שעוברת על אזרחי ישראל, אך ישנן דרכים רבות להתמודד עימם ולהפחית את העומס הנפשי. אלו הכלים שיכולים לסייע בשמירה על רוגע ושיפור רווחתכם הנפשית ברגעי חרדה ומתח מתגברים

מערכת ice | 
התמודדות עם מצבי לחץ וחרדה (צילום shutterstock, פלאש 90/ עבד רחים כתיב)
מתח וחרדה הן תופעות נפוצות בחיי היומיום, הנובעות מגורמים רבים כמו עבודה, משפחה, בריאות, תזונה לא נכונה ועוד. כאשר אנחנו מתקרבים לשנה מתחילת מלחמת חרבות ברזל ובצל החרדה ממתקפה אירנית שאולי תגיע, חשוב להכיר את הדרכים להפיג את המתח ולחזור לשגרה עד כמה שניתן.
לשמחתנו, ישנן דרכים רבות להקל על המתח ולהפיג חרדה, וכלים אלו יכולים לשפר את איכות החיים ולעזור לכם לעבור את הימים המאתגרים שכולנו חווים. אלו 5 מהדרכים שיכולות לעזור לכם להתמודד עם הלחץ, מתח וחרדה.
1. פעילות גופנית
פעילות גופנית סדירה כמו הליכה, ריצה, או יוגה יכולה לשפר את מצב הרוח ולהפחית את רמות המתח. גם פעילות עדינה יכולה לעזור, במיוחד אם תבחרו בפעילויות שאתם נהנים מהן.
2. תרגילי נשימה עמוקה
נשימה עמוקה ומודעת יכולה לסייע בהרגעת מערכת העצבים ובהפחתת המתח. שיטות כמו נשימת קופסה ונשימת סרעפת יכולות להביא לשיפור בתחושת הרוגע. למידת תרגילים אלו יכולי לשפר את תחושותיכם ברגע ובזמן אמת.
3. הפחתת שימוש במסכים
שימוש מוגזם בסמארטפונים ומסכים אחרים עלול להעלות את רמות המתח ולפגוע בשינה. הקפדה על הפחתת זמן המסך יכולה לתרום לשיפור הרווחה הנפשית. תוכלו לעשות זאת בהגדרות הטלפון והגבלת זמן מסך. זמן מסך המומלץ ביום מעל גיל 16 הוא עד שעתיים.
4. הצבת גבולות
לעיתים קרובות, עמידה בלחצים נובעת מקבלת יותר מדי מחויבויות. למידת היכולת לומר "לא" והצבת גבולות ברורים יכולה להפחית את העומס ולשפר את הבריאות הנפשית. במידה והחלטתם לבצע משימה יש להכיר כי גם דחיינות עלולה להחמיר תחושות של לחץ ומתח. יצירת רשימת משימות מאורגנת לפי סדר עדיפות יכולה לעזור לכם לעמוד במשימות בזמן ולהפחית את תחושת הלחץ.
5. בילוי בטבע
שהייה בטבע יכולה לשפר את הבריאות הנפשית ולהפחית מתח. בילוי בפארקים, ביערות או בחופים יכול להביא לרוגע ולהפחית את תחושת המתח. מצאו את המקום הנוח עבורכם ונסו לבלות בו יותר.
לסיכום, הקדשת זמן לעצמכם מדי יום יכולה להפחית את הלחץ ולשפר את איכות החיים, השתמשו בכלים אלו בכדי לעבור שבוע שקט ורגוע יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה