TOP 5

5 המזונות הגרועים ביותר לאכול לפני השינה והפתרונות

?כשאנחנו מרגישים רעב לפני השינה, ייתכן שנשכנע את עצמנו שעדיף לאכול משהו כדי שהבטן לא תגרום לנו להישאר ערים. אך מה אם החטיף הלילי הזה דווקא יגרום לנו להתהפך במיטה שעות ארוכות? אלו 5 המזונות שכדאי להימנע מהם לפני השינה
מערכת ice | 
המזונות הגרועים ביותר לאכול לפני השינה (צילום shutterstock)
מומחי שינה חשפו מספר מזונות שכדאי להימנע מהם לפני השינה שכן מזונות אלו יפריעו למהלך שינה תקינה החשובה מאוד לבריאות הגוף והנפש. המלצה נוספת היא לא לאכול מאוחר מדי בלילה כדי לא להפריע לעיכול ולהשאיר את הגוף עירני. אז מהם חמשת המזונות הגרועים ביותר לאכול לפני השינה?
1. שוקולד:
כולנו יודעים שלא כדאי לשתות תה או קפה לפני השינה בגלל רמות הקפאין הגבוהות. אך גם השוקולד מכיל קפאין וכמויות סוכר גבוהות שהופכות אותו לבחירה גרועה לחטיף לילי.

בחירה גרועה לחטיף לילי - שוקולד (shutterstock)
2. גבינה:
מי לא אוהב לנשנש גבינה אחרי ארוחת הערב? לצערנו, הגבינה - במיוחד הגבינות החריפות והמיושנות - מכילות רמות גבוהות של חומצת האמינו טירמין, שגורמת לנו להרגיש עירניים. טירמין מעודד את בלוטת האדרנל לשחרר הורמונים שמעלים ערנות. לכן אכילת גבינה לפני השינה יכולה לפגוע במחזור שינה תקין.
3. מאכלים חריפים:
קארי חריף או צ'ילי הם אופציות טעימות לארוחת ערב, אך המאכלים החריפים יכולים להפריע לוויסות הטמפרטורה בגוף ולהקשות על השינה. בנוסף, רמות האנרגיה הנדרשות לעיכול התבלינים מקשות על השגת שינה עמוקה.
4. גלידה:
הסוכר בגלידה ובממתקים אחרים גורם לעלייה חדה ברמות הסוכר בדם, ולאחר מכן לצניחה במהלך השינה. השינויים ברמות ההורמונים בעקבות כך יכולים לגרום לערנות בלילה וחוסר איזון בתחושת העייפות.
5. חטיפים מלוחים:
חטיפים מלוחים כמו צ'יפס ואגוזים מלוחים מכילים הרבה מלח שיכול לגרום להתייבשות ולהגביר את עייפות הגוף. מומחים ממליצים להימנע ממזונות מלוחים לפחות שעתיים-שלוש לפני השינה כדי להבטיח שינה טובה.

כדי להבטיח שינה טובה יש להימנע ממאכלים מלוחים (shutterstock)
מזונות בטוחים לאכילה לפני השינה: עכשיו אתם בטח תוהים, מה כן אפשר לאכול לפני השינה? מומחים ממליצים על מזונות בעלי רמות נמוכות של סוכר ומלח, שמכילים רכיבים מרגיעים כמו חלב חם, בננות או יוגורט טבעי. אלו מזונות שלא יפריעו לשינה שלכם וישאירו אתכם שבעים ומרוצים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה