עסקי ספורט

איזי שרצקי יקבל פרס ישראל למפעל חיים: "גאוות הצפון"

איש העסקים ובעלי עירוני קריית שמונה איזי שרצקי יקבל ביום העצמאות הקרוב פרס ישראל. מנימוקי הוועדה: "ראיית טובתם של ילדי הצפון וקו העימות, והפיכת קבוצת הכדורגל "עירוני קריית שמונה" עוגן לפעילות ספורט מעצימה"
מערכת ice |  1
איזי שרצקי, הבעלים של איתוראן ועירוני קריית שמונה (צילום יוסי זליגר, פלאש 90)
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, מודיעה היום (א') על זכייתו של חתן פרס ישראל בתחום מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת תשפ"ב. 
בנימוקיה ציינה הוועדה כי: "פרס ישראל בתחום מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת תשפ"ב מוענק למר איזי שרצקי על תרומתו ארוכת השנים של מר איזי שרצקי למערכות החיים בפריפריה הצפונית בתחומי: החינוך, התרבות, הרווחה, הפנאי, הספורט והקהילה. קשר של שותפות, בראיית טובתם של ילדי הצפון וקו העימות. הקמת ושיפוץ מתנ"סים, גנים ובתי ספר, מרפאות, טיפוח התיאטרון, הספורט, משלחות של בני נוער לתחרויות של שירה, ריקוד וספורט והפיכת קבוצת הכדורגל "עירוני קריית שמונה" עוגן לפעילות ספורט מעצימה לגאוות הצפון. הקמת ספרייה ועוגן משמעותי לגליל העליון ולתושבי הצפון בעיתות מצוקה שחוו בסוף שנות ה-90 ועד עצם היום הזה."
כזכור, בשנת 1995 רכשה קבוצת משקיעים בראשותו של שרצקי מהנהלת תדיראן את השליטה ב"איתוראן" תמורת כ-250 אלף דולר. בשנת 1998 הונפקה "איתוראן" בבורסה לניירות ערך בתל אביב ובשנת 2005 בנאסד"ק. בראשית שנות האלפיים העביר את הניהול לידי בניו אייל וניר ומאז הוא מכהן כיושב ראש החברה.

בסוף שנות התשעים, החל להשקיע במוסדות קהילתיים בקריית שמונה. לבקשת ראש העירייה דאז החל להשקיע גם בתחום הספורט. שרצקי התנה את ההשקעה באיחוד קבוצות הכדורגל בעיר, הפועל קריית שמונה ששיחקה בליגה א' ומכבי קריית שמונה ששיחקה בליגה ב', לקבוצה אחת - הפועל עירוני קריית שמונה, כששם הספונסר "איתוראן" מופיע בסמל שלה.
עירוני קריית שמונה העפילה שתי ליגות בתוך שלוש שנים. העפילה לליגת העל לראשונה בעונת 2006/2007, וסיימה אותה במקום השלישי. בעונת 2011/2012 זכתה לראשונה בתולדותיה באליפות המדינה. כמו כן זכתה הקבוצה תחת שרצקי פעמיים בגביע הטוטו של הליגה הלאומית, פעמיים בגביע הטוטו של ליגת העל, בגביע המדינה ובתואר אלוף האלופים.
ועדת הפרס התכנסה בראשותו של מר אבי נאור ובהשתתפותם של החברים: גב' עדינה בר שלום, מר ניר מסיקה, ד"ר יונית ניסים ומר אבנר שלו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לחקור את קשר ההון שלטון שאשא - שרצקי! (ל"ת)
    שחיתות 04/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור