עסקי ספורט

היורוליג משנה כיוון: יטיל סנקציות על הקבוצות "כמו ב-NBA"

רפורמה כלכלית ביורוליג תיכנס לתוקף כבר השנה. התקנות החדשות יגבילו את הוצאות שכר השחקנים בהתאם להכנסות הממוצעות. קבוצות שיחרגו מהתקציב המוגדר יחויבו לשלם פיצויים לקבוצות שעמדו בו
מערכת ice | 
כדורסל (צילום freepik)
ליגת היורוליג בכדורסל הציגה רפורמה מהותית בתקנות ה-Financial Stability & Fair Play Regulations (FSFPR) עם הצגת Competitive Balance Standards (CBS). מדובר בשינוי ראשון מסוגו בספורט האירופי, שנועד לשפר את האיזון התחרותי ולחזק את השקיפות בין הקבוצות. הרפורמה נועדה לשפר את האיזון התחרותי בליגה, להבטיח שכר הוגן ושוויוני לשחקנים ולחזק את שיתוף הפעולה עם הקבוצות. הליגה מצפה שהרפורמה תסייע לשמור על יציבות כלכלית ולקדם את הליגה ברחבי היבשת.
במסגרת התקנות החדשות שלוש רמות שכר – נמוכה (LRL), בסיסית (BRL) וגבוהה (HRL) –  המגדירות את הסכומים המינימליים והמקסימליים שניתן להוציא על שכר השחקנים. רמת השכר הנמוכה קובעת הוצאה מינימלית של 32% מהכנסות הקבוצות הממוצעות (אם כי קבוצות ללא רישיון לטווח ארוך יוכלו לקבל הפחתה בדרישה); רמת השכר הבסיסית קובעת את תקרת ההוצאה על שכר השחקנים על 40% מהכנסות הקבוצות הממוצעות, למעט הוצאות על שחקנים מרכזיים, שחקנים מתחת גיל 23, שחקנים עם ותק ארוך ופצועים; הרמה הגבוהה מאפשרת הוצאות של עד 60% מההכנסות הממוצעות, כולל הוצאות על שחקנים מרכזיים, אך ללא שחקנים צעירים, שחקנים עם ותק ארוך ופצועים.

על פי התקנות החדשות, קבוצות שחרגו מהתקציבים המוגדרים יחויבו לשלם פיצוי לקבוצות שנשארו במסגרת התקציב. סכום הפיצוי, Competitive Balance Compensation (CBC), יחולק בין הקבוצות העומדות בדרישות. זאת, בדומה ל"מס המותרות" של ה-NBA, המחייב קבוצות שהוצאות על שכר השחקנים שלהן חרגו מהתקרה שנקבעה לשלם פיצויים לקבוצות ששמרו על התקציב. זאת, במטרה לשמור על איזון תחרותי.
התקנות ייכנסו לתוקף לאחר תקופת הסתגלות בת שנה (2024-25); היישום המלא יתרחש עד עונת 2027-28. במהלך השנתיים הקרובות, היורוליג תבצע יישום הדרגתי של התקנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה