עסקי ספורט

שוויון על המגרש: איגוד הכדורסל קבע - זה השינוי שיכנס לתוקף

לאחר מאבק משפטי של כשנתיים, בית הדין העליון של איגוד הכדורסל קבע כי יש לאפשר לילדות עד גיל 14 לשחק כדורסל עם ילדים ומולם. ראשיתה של הפרשה היא סיפורה של איילה ימין, ילדה - אז כבת 10 וחצי - מקיבוץ צרעה. אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית: "זה לקח לכלל הציבור בישראל"
מערכת ice | 
כדורסל (צילום freepik)
יש לאפשר לילדות עד גיל 14 לשחק כדורסל עם ילדים ומולם, כך קבע בית הדין העליון של איגוד הכדורסל בתום שנתיים של מאבק משפטי עיקש. השופט בדימוס עודד מודריק, נשיא בית הדין העליון של איגוד הכדורסל, עו"ד שרון סתיו וד"ר אסף הראל פסקו כי בהיעדר שוני פיזיולוגי, אין למנוע משחקניות שמתגוררות באותו ישוב - לשחק עם בנים בשל מגדרן.
את הפרטים פרסם רענן וייס ב-ynet אתמול (חמישי) והזכיר כי ראשיתה של הפרשה היא סיפורה של איילה ימין, ילדה כבת 10 וחצי מקיבוץ צרעה, שב-2022,  שיחקה בקבוצת הפועל מטה יהודה לצד בנים. הדבר הביא לכך שקבוצת הקט-סל של אליצור אפרת סירבה לשחק נגד מול הפועל מטה יהודה. 
רק בעקבות אולטימטום שהציב במקום מנהל הקבוצה, ימין שיחקה בסופו של דבר. לאחר מכן פרסם איגוד הכדורסל תקנון שמתיר לקבוצת בנים להודיע שאינה מסכימה לשחק נגד קבוצה שמשתתפות בה ילדות בכפוף להודעה מוקדמת. אז עתרה תנועת "ישראל חופשית" באמצעות באי כוחם עו"ד חגי קלעי ועדיה שיינוולד ממשרד קלעי, רוזן ושות' . 
עדית ימין, אימה של איילה ימין, סיפרה ל-ynet כי "המאבקים האלו לא אמורים ליפול על הכתפיים של הילדות והילדים שלנו, ואני שמחה שמעכשיו המגבלה הוסרה והן יכולות לשחק באופן שווה ובלי שיפלו אותן". אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית הוסיף: "זה לקח לכלל הציבור בישראל, מי שבוחר בדרך שבחרה איילה ימין ומשפחתה ונאבק על זכויותיו, ינצח". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה